AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Som tittelen sier, jeg er den andre kvinnen. Hun som har et forhold til en gift mann, og som selv er gift. Det som i utgangspunktet var et vennskapsforhold, og som aldri var ment å skulle utvikle seg til en affære, men det skjedde. Og jeg, vi, lot det skje. Og med det kom også følelsene. Jeg lover meg hver dag at dette er siste dagen jeg har kontakt med han, for han er som gift for meg, men jeg greier ikke å stå imot. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gjort det slutt, men han lar meg ikke være i fred, og jeg tar han inn i varmen igjen. Jeg er fullstendig klar over det etiske og moralske aspektet i dette, og jeg føler meg skyldig og skamfull hver dag. Ikke minst ovenfor kona hans, ovenfor min egen mann og alle barna involvert. Jeg behøver ingen moralsk pekefinger, jeg legger ingen skyld på andre, og jeg tar ansvar for mine egne handlinger. Jeg vil bare så gjerne få gode råd fra noen andre som har opplevd det samme, om hvordan komme seg ut fra dette, før jeg (og flere) går til grunne. Jeg greier ikke lenger å se klart. Aldri hadde jeg trodd at jeg skulle havne i en slik situasjon, jeg som tidligere selv har dømt kvinner og menn som har vært utro. Anonymkode: 2ec7d...0dd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Karma is a bitch.... uansett hvor mye man motargumenterer og forteller deg hvor dritt du er etc etc så kommer du aldri til å bry deg en dritt om annet enn deg selv. Så til alle: spar dere å bruke energi på dette søppelet. Anonymkode: 7f4bd...fb0 10
exictence Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Kan nesten ikke råde deg til annet enn å si nei, stå mot blokker han overalt 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 Det er ingenting vi kan si til deg som du ikke har sagt til deg selv. Du vet det er galt, du kan alle argumentene imot og du fortsetter uansett. Du kunne blokkert han, du kunnne tatt grep så han ikke fikk tatt kontakt, men du lar vær. Dette kommer til å fortsette til en av dere går lei eller dere blir fersket. Anonymkode: 508d4...030 15
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #6 Skrevet 4. august 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting vi kan si til deg som du ikke har sagt til deg selv. Du vet det er galt, du kan alle argumentene imot og du fortsetter uansett. Du kunne blokkert han, du kunnne tatt grep så han ikke fikk tatt kontakt, men du lar vær. Dette kommer til å fortsette til en av dere går lei eller dere blir fersket. Anonymkode: 508d4...030 Dette. Når noen er forelsket og blind er det håp. Når noen er fullstendig klar over at det er galt, at mange blir såret, og likevel sprer beina, er det ikke håp med mindre man får behandling hos psykolog. Mitt råd er å blokkere ham overalt og informere din mann om forholdet, slik at han kan ta veloverveid valg om han ønsker å fortsette et forhold med en dame som verken elsker eller respekterer ham. Anonymkode: f7565...9b1 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #7 Skrevet 4. august 2018 Hvorfor ble du forelsket i ham? Hva er det han har? Anonymkode: cee1e...6de
Gjest supernova_87 Skrevet 4. august 2018 #8 Skrevet 4. august 2018 Spør deg selv helt ærlig hva du ønsker, vær ærlig med deg selv i svaret selv om det gjør vondt. Ønsker du å ha både familien din og denne mannen på si (hvis det var mulig å holde det hemmelig)? Eller ønsker du det ikke? Ønsker du å bryte forholdet til mannen din? Først når du selv ønsker å gå tilbake til mannen din og være trofast mot ham, først når du selv ønsker å gjøre det riktige, først da vil du finne drivkraften til å gjennomføre det. Du klarer ikke å la være når du egentlig vil fortsette med det du gjør. Moralske pekefingre, skyld, skam og å være klar over hvor mye du sårer andre, at du MÅ ikke, og du BURDE ikke, er dårlige drivkrefter. Men om du finner ut at du ikke VIL dette, så finner du styrken til å slutte. Du kan finne den inni deg. For du MÅ ikke ha denne mannen i livet ditt. Og vil du ikke det, så klarer du å la være. Om du kommer så langt at du ser at du ikke vil ha ham, identifiser hva det er som gjør deg utilfreds i det livet du har og jobb med det. Vurder også om du synes det er greit å holde mannen din i tåka om sviket du har gjort. Så: er dette det mennesket du vil være?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #9 Skrevet 4. august 2018 Som nevnt over her; du må finne ut hva du virkelig vil. Vil du egentlig være sammen med mannen din eller er du det for at det ikke skal bli noe styr? Vil elskeren din ha deg mer enn dere har det nå? Vil dere evt være sammen hvis dere bryter opp hvert deres ekteskap? Du trenger råd til å kutte ut elskeren, men du vet jo hva du må gjøre. Du trenger ingen råd til hvordan, for du vet svaret selv. Det du trenger er å finne ut hva du vil. Finne ut hva elskeren din vil. Og agere ut i fra det. Hvis han ikke vil gå fra kona og du ikke vil gå fra mannen så må du bare blokkere han og avslutte helt. Det "morsomme" her ville vært om du kuttet ut elskeren, startet et nytt samliv med mannen din uten utroskap for så å oppdage at mannen din er utro med en eller annen også og så er det du som er den bedratte. Anonymkode: dfcb6...cc5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #10 Skrevet 4. august 2018 Hvis du virkelig ikke vil, så må du jo bruke ditt eget hue litt. Blokker han over alt og NEKT for å prate med han. Så enkelt er det faktisk, ikke gjør det vanskeligere for deg selv. Anonymkode: fd3fe...274 2
waco Skrevet 4. august 2018 #11 Skrevet 4. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Psykolog Anonymkode: 5f3cc...219 Psykolog? Hvorfor kan hun ikke heller fortelle det til mannen sin?
waco Skrevet 4. august 2018 #12 Skrevet 4. august 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: med mindre man får behandling hos psykolog Åssen veit du at behandling hos psykolog hjelper noe som helst? Hvorfor kan man ikke heller ha litt terapi med en venn? Dere som har sånn voldsomt overdreven tro på psykologer, hva er det dere egentlig tror på? 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #13 Skrevet 4. august 2018 Ja, viktig at du bestemmer deg for hva du vil. Jeg har selv bestemt meg for at jeg både vil beholde min kone og elskerinne. De er begge veldig viktige for meg i livet mitt, og jeg elsker de begge. Anonymkode: f4131...be2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #14 Skrevet 4. august 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, viktig at du bestemmer deg for hva du vil. Jeg har selv bestemt meg for at jeg både vil beholde min kone og elskerinne. De er begge veldig viktige for meg i livet mitt, og jeg elsker de begge. Anonymkode: f4131...be2 DU har bestemt deg? Det er ikke egentlig ditt valg vet du. Før eller senere kommer sannheten for en dag, og da ender du opp med ingen. Ingen kvinne vil ha en slik mann. At hun fortsatt er hos deg, er kun fordi du ikke har vist henne hvem du egentlig er. for øvrig har du veldig mye å lære. Stakkars stakkars kona di!! Hun kommer til å få mange vonde og ufortjente tunge stunder fordi mannen hun valgte er en tosk! Anonymkode: 7b30f...3f0 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #15 Skrevet 4. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som tittelen sier, jeg er den andre kvinnen. Hun som har et forhold til en gift mann, og som selv er gift. Det som i utgangspunktet var et vennskapsforhold, og som aldri var ment å skulle utvikle seg til en affære, men det skjedde. Og jeg, vi, lot det skje. Og med det kom også følelsene. Jeg lover meg hver dag at dette er siste dagen jeg har kontakt med han, for han er som gift for meg, men jeg greier ikke å stå imot. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gjort det slutt, men han lar meg ikke være i fred, og jeg tar han inn i varmen igjen. Jeg er fullstendig klar over det etiske og moralske aspektet i dette, og jeg føler meg skyldig og skamfull hver dag. Ikke minst ovenfor kona hans, ovenfor min egen mann og alle barna involvert. Jeg behøver ingen moralsk pekefinger, jeg legger ingen skyld på andre, og jeg tar ansvar for mine egne handlinger. Jeg vil bare så gjerne få gode råd fra noen andre som har opplevd det samme, om hvordan komme seg ut fra dette, før jeg (og flere) går til grunne. Jeg greier ikke lenger å se klart. Aldri hadde jeg trodd at jeg skulle havne i en slik situasjon, jeg som tidligere selv har dømt kvinner og menn som har vært utro. Anonymkode: 2ec7d...0dd Hvis ikke noe annet hjelper, så prøv å se for deg den gråtende kona da, men null selvfølelse og tillit til andre? Det er ikke deg dette handler om, skjønner du ikke det? Et slikt svik tar mange år å komme over (for den bedratte ektefellen). Hva er det du egentlig driver med? Anonymkode: 7b30f...3f0 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #16 Skrevet 4. august 2018 Du skriver at du tar ansvar for dine handler, men det er nettopp det du ikke gjør. Anonymkode: f1299...358 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #17 Skrevet 4. august 2018 Denne er vanskelig. Ei slik problemstilling førte meg inn på KG for rundt 5 år siden. Og det hjalp. Ei lita setning fikk hodet mitt på plass, og det var "dette er et skikkelig white trash-drama" i spedd litt "tjuvskrev" fra den berømte brukeren Gjest (hvor er hun nå?). Altså, få meg opplyst om hvor lite intelligent min egen oppførsel var satte en støkk i meg. Om ikke det fungerer, forsøk: http://hektablogg.blogspot.com/ Konsekvensene ble fatale, både for meg, han og familien rundt oss. Men også venner og bekjente. Slutt straks, sier jeg bare, ellers må du slite med konsekvensene i åresvis. Anonymkode: d3c6f...616 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #18 Skrevet 4. august 2018 1 time siden, waco skrev: Psykolog? Hvorfor kan hun ikke heller fortelle det til mannen sin? Fordi når du bevisst gjør handlinger du vet vil skade og såre andre, da er du syk og trenger hjelp. Til å slutte. Hun vil jo tydeligvis ikke si noe til mannen, så du får foreslå det alternativet selv. Noe mer du lurer på? Anonymkode: 5f3cc...219
waco Skrevet 4. august 2018 #19 Skrevet 4. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi når du bevisst gjør handlinger du vet vil skade og såre andre, da er du syk og trenger hjelp. Til å slutte. Hun vil jo tydeligvis ikke si noe til mannen, så du får foreslå det alternativet selv. Noe mer du lurer på? Anonymkode: 5f3cc...219 Ja hvorfor i allverden tror du psykologen kan hjelpe henne med å skjule utroskapen og å leve livet på en løgn? 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #20 Skrevet 4. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, viktig at du bestemmer deg for hva du vil. Jeg har selv bestemt meg for at jeg både vil beholde min kone og elskerinne. De er begge veldig viktige for meg i livet mitt, og jeg elsker de begge. Anonymkode: f4131...be2 Elsker de deg og er fornøyd med ordninga? Anonymkode: cee1e...6de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå