Gå til innhold

Bahareh Letnes misbruker rasismebegrepet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Påstår hun utsettes for rasisme på grunn av at hun beskyldes for å være spion. Nok en utvanning av rasismebegrepet.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Halvveis
Skrevet

hele greie er god underholdning for oss som venter på neste rare påfunn fra Per.

Skrevet

Rasisme er det nye ulv ulv

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Husholdning1 skrev:

Påstår hun utsettes for rasisme på grunn av at hun beskyldes for å være spion. Nok en utvanning av rasismebegrepet.

Selve beskyldningen for å være spion er ikke rasistisk, men at hennes opprinnelse trekkes frem på en negativ måte som om hun er mindre verdt noens kjærlighet fordi hun er fra Iran, er rasistisk. 

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, Drizzt skrev:

Selve beskyldningen for å være spion er ikke rasistisk, men at hennes opprinnelse trekkes frem på en negativ måte som om hun er mindre verdt noens kjærlighet fordi hun er fra Iran, er rasistisk. 

Hva har skjedd? jeg er faktisk enig med deg.. Ser også at alder blir brukt mot henne, men hun er jo snart 30 og de fleste 30 åringene jeg kjenner er jo faktisk voksne også mentalt, så syntes ikke det heller er så rart, men når det er sagt så blir jeg ikke overrasket vis det kommer frem at hun har en eller annen tilknytning til Iransk etterretning, bevist eller ubevist 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Drizzt skrev:

Men det er det heller ingen som har gjort.

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, Apis skrev:

Hva har skjedd? jeg er faktisk enig med deg.. Ser også at alder blir brukt mot henne, men hun er jo snart 30 og de fleste 30 åringene jeg kjenner er jo faktisk voksne også mentalt, så syntes ikke det heller er så rart, men når det er sagt så blir jeg ikke overrasket vis det kommer frem at hun har en eller annen tilknytning til Iransk etterretning, bevist eller ubevist 

Det har skjedd et par ganger før at du har vært enig med meg eller at jeg har vært enig med deg, så ikke nytt, men klart sjeldent. 😄 Jeg er også enig i resten av ditt innlegg (må noteres). Jeg mener at når man har nådd en alder av 20-25 modningsmessig, er man voksen nok til å ha et kjærlighetsforhold med mye eldre enn seg selv. Det er ikke min kopp te personlig, men jeg ser ikke problemet at en snart 30-åring er i et forhold med en snart 59-åring. Ja, stor aldersforskjell, men hva så så lenge forholdet baserer seg på gjensidig kjærlighet og ikke økonomisk gevinst, privilegier eller som mange spekulerer i dette tilfellet - interesse fra et annet lands etterretning. For Sandbergs del håper jeg det ikke er tilfelle. 

5 minutter siden, Tøytigern skrev:

Men det er det heller ingen som har gjort.

Jo, det er mange som har gjort. Også her på forumet. 

Skrevet
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Jo, det er mange som har gjort. Også her på forumet. 

På hvilke måter da?

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, Drizzt skrev:

Det virker heller å være sånn at folk stiller spørsmålstegn ved hva det er ved den 58 år gamle skogningen som er verdt kjærligheten til en ganske pen 28-årig missedronning. Som om Sandberg er mindre verdt kjærlighet fra de han er mer enn dobbelt så gammel som. Det finnes jo de som hevder sånt er en form for rasisme også - nærmere bestemt det de kaller aldersrasisme.

Endret av Klossmajor
Skrevet

Jeg mener at en ung, hvit russerinne hadde fått samme oppslagene som en iransk kvinne.

Så jeg ser ikke rasismen her. For øvrig kan jeg ikke se persere som "fargete". De kan like gjerne gå for å være italienere eller spanjoler.

Aldersrasisme? Den var ny. For øvrig har jeg førstehånds kjennskap til aldersforskjell på ca 30 år. Jeg har aldri kjent min far som en frisk mann, men som en gammel og syk mann som døde da jeg var 10.

Men bevares. Det er ikke sikkert at Per Sandberg går samme vei som faren min. Jeg vil ikke si at ingen kan elske en eldre mann. Det var da fint mellom mine foreldre i noen år.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...