AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #1 Skrevet 3. august 2018 Et konkret eksempel som jeg ønsker tilbakemelding på i fra dere. Jeg og «kjæresten» min - (han har gjort det slutt med meg nå pga dette...) så vi er vel ikke kjærester lenger, så jeg er fra meg av fortvilelse og sorg. Vi var på kjærestetur i en storby i Europa. Der besøkte vi et ikonisk sted hvor en romantisk film har blitt spilt inn. Vi ønsket å kjøpe oss et minne/suvenir fra dette stedet men fant ikke noe vi likte der, men bestemte oss for å se på markedet som også lå like ved, om det kunne være noe vi likte der. Men før vi gikk på markedet spiste vi lunsj. Under lunsjen fortalte han om to andre kjæresteturer han hadde vært på og om hva de hadde kjøpt sammen. Jeg likte ikke å høre om dette å syntes det var unødvendig men jeg var likevel høflig å sa ikke noe spesielt om det, selv om han i ettertid har sagt han så på meg at dette var noe jeg ikke syntes var så OK å høre om. Da vi kom på markedet fant vi noe vi likte begge to og jeg ble kjempe glad, og da fortalte han at han hadde hatt noe lignende i gangen der han bodde før sammen med din eks. Det ble for mye for meg, men jeg prøvde å ta det fint, så jeg snudde meg litt vekk å latet litt som ingenting. Da ble han fornærmet og følte jeg var ufin mot han fordi jeg ikke bekreftet han opp mot dette. Han sa: «dette orker jeg ikke mer» slapp hånden min og ville gå fra meg. Da «klikket» jeg og simulerte litt ufint ved å ta opp en ting som lå på et bord og sa: «jeg sier aldri sånn til deg: at jeg har kjøpt sånn å sånn på tidligere reiser sammen med mine ekser» Da ble han kjempe sint og vi gikk hver vår vei, men møttes igjen etter en time på restauranten vi hadde spist lunsjen. Jeg gråt å var lei meg av den ufine oppførselen min, han sa det han hadde sagt -ikke gikk opp mot hans tidligere ekser men opp mot interesser. Jeg trodde vi ble ferdig med dette da og hadde en fin langweekend, men da vi kom hjem, ble dette en stor greie at han har gjort det slutt med meg å hater meg på grunn av min urimelige å barnslige oppførsel på markedet der. Det rammet han så hardt, det jeg sa og gjorde og mye mer enn jeg i mine fantasier kunne tro og langt fra hva jeg hadde ment. Jeg overreagerte litt for barnslig med den simuleringen å det jeg sa på markedet, men det var kun et utrykk for mine følelser å at jeg ikke syntes det var romantisk av han å fortelle meg om dette når det var vi to som skulle finne noe til oss to. Han mener han bare var der for meg å at han bare så meg og han føler seg krenket og behandlet urettferdig å jeg er den fæle oppi det hele. Synes dere også det? Anonymkode: aa809...288
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #2 Skrevet 3. august 2018 Ja, du er fæl. Han må jo få lov til å fortelle ting om livet sitt. Jesus... Anonymkode: 229cf...375 2
Perle Skrevet 3. august 2018 #3 Skrevet 3. august 2018 Dere høres veldig umodne ut begge go. Bra dere har slått opp. 11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #5 Skrevet 3. august 2018 Herregud, dette høres helt utrolig merkelig ut. For det første; det dere diskuterte er en bagatell. Å gjøre det slutt over noe sånt er helt unormalt. Det er også rart at du lurer på om du er fæl. Situasjonen sånn jeg ser det: Han har ikke helt antennene på plass, det er ikke lurt å skravle masse om x-er når man er på kjærestetur. Begge overragerte under diskusjonen som fulgte. Han overreagerer også i etterkant, når han faktisk dumper deg. Er dere veldig unge? Type tenåringer? Voksne folk sier: "Jeg ønsker ikke å høre på hva du og x-en gjorde" - også svarer den andre "Ok". CASE CLOSED. Anonymkode: 3a372...009 16
Rosatoast Skrevet 3. august 2018 #6 Skrevet 3. august 2018 (endret) Jeg må le litt, jeg beklager, men jeg ser for meg en romantisk drama film. Med dette manuset: De satt på en intim restaurant i Italias bakgate, plutselig sa han "jeg og eksen min pleide å kjøpe suvenirer". Hun kjente gråten presse på, men smilte som om ingenting streifet hun. Med et smil om munnen sa hun "jeg håper vi finner noe vi liker, begge to". De gikk omsider til markedet som lå like bortenfor, hånd i hånd en varm dag i en europeisk storby. Plutselig kom de over et telt med utallige mange suvenirer som de begge fikk stjerne i øynene av. Han pekte omsider på den ene gjenstanden og sa "Hei, jeg hadde en slik i min tidligere leilighet med eksen". Hun snudde seg, tårene presset på og hun holdt han hardt i hånden, hun klarte nesten ikke skjule det triste uttrykket hun fikk i ansiktet når han sa dette. Han ble fornærmet og slapp hånda hennes, hun reagerte med sinne, det gjorde han òg. "Jeg slår opp med deg" sa han. Så de gikk hver sin sinte vei, før de etter 1 time møttes på den samme intime restauranten..... Endret 3. august 2018 av Rosatoast 7
Kvinne87Rogaland Skrevet 3. august 2018 #7 Skrevet 3. august 2018 Vel... dette forholdet kan ikke ha vært mye verdt for han hvis han slår opp for den latterlige bagatellen der. Det korthuset av et forhold hadde rast sammen på et eller annet tidspunkt uansett, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det du sa. Dere høres ut som litt vel dramatiske begge to, og han er lite fintfølende og litt rar som ikke forstår at man ikke snakker om ekser når man er på romantisk partur. Vær glad for at det ble slutt nå, så kaster du ikke vekk mer tid (og tåpelige krangler) på han der. 9
Ardenus Skrevet 3. august 2018 #8 Skrevet 3. august 2018 (endret) Du har jo spurt om akkurat dette før, fikk du ikke gode nok svar fra den tråden? Endret 3. august 2018 av Ardenus 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #9 Skrevet 4. august 2018 Jeg hadde også gjort det slutt dersom kjæresten min var så usikker eller hadde så dårlig selvtillit at jeg ikke kunne nevne ting som omhandlet ekser etc. Tidligere forhold er en stor del av fortiden. Jeg synes nok han kunne gjort det på en mer ordentlig måte kanskje, men dere virker begge to nokså umodne og det er nok best at dere får vokse på egenhånd før dere forsøker dere på noen seriøse forhold med verken hverandre eller nye. Anonymkode: 0ac74...0e1
Gjest andysowhat Skrevet 4. august 2018 #10 Skrevet 4. august 2018 Til meg personlig høres dette som feil tolkning fra begge sider. Jeg er enig at det kan være ekkelt å høre om ekskjærester fra partneren, men hva er grunnen til det, og hvordan man gjør det syns jeg er greit å ha med. Jeg og kjæresten nevner stadigvekk eksene våre. Ikke i form av at vi prøver å være nedverdigende eller skulle skape kvalme. Men vi ønsker å dele erfaringene vi har hatt tidligere i livene våre. Hvor ting har gått galt og andre historier vi tenker er viktig for å få forholdet vårt gående. Den ene eksen min har jo faktisk vært der 20% av livet mitt. Totalt sett, har jeg vel hatt en eller annen eks 40% av livet mitt. Det er litt rart om jeg ikke skal få lov til å prate om 40% av livet mitt. I går snakket jeg og kjæresten min om den ene eksen min sitt skolevalg, og hvordan det gikk veldig galt. Kjæresten min var jo veldig glad for at vi kunne prate om det, nettopp fordi hun ikke skulle gå i samme fella. Det syns jeg også at denne gubben din prater også om. Han prøver nok å unngå den følelsen at du plutselig ser et bilde fra en av eksene hans, også har du kjøpt klin likt inventar som henne. Haha, jeg hadde følt den var kjip. Det er jo ganske reelt av han å gjøre, men det er jo noe med det å høre intensjonen til den andre uten å bestemme utifra egen mening hvorfor han gjør det han gjør. Dog jeg er enig, det er noen ting jeg syns er litt hårreisende i forhold til det å bli sammenlignet med en eks. Kommentarer som «du er akkurat som eksen min.» eller «du gjør eksakt de samme tingene som han gjør.» Kan være veldig whæææ... fordi jeg ønsker jo ikke akkurat ikke ende opp med at vi slår opp, så da hender det at jeg blir følelses karusell. Men igjen alle kommentarer som er veldig generelle som «Du er et rasshøl.» «Du er så ubrukelig.» eller «Du er narsissistisk.» Som ikke helt forklarer hva den andre mener er vanskelig å høre. Rett og slett fordi du vet ikke hva kommentaren er ment for å fikse på. Så om man blir truffet i et svakt øyeblikk hvor man ikke får spurt om partnerens intensjoner, så blir det litt følelses karusell igjen. Lykke til! Håper dette var forklarende
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #12 Skrevet 4. august 2018 Han har jo virkelig overreagert, dette var en bagatell. Og når han ser at du ikke liker, at han prater om sine exer, så trenger han virkelig ikke å fortelle at han og exen har det dere skal kjøpe. Det blir jo som å strø salt i såret. Du kunne ha reagert litt bedre og, men synes det er han som er den store idioten her. Og tenker vel at han kanskje ønsket å gjøre det slutt uavhengig av dette, men da var det veldig fint å skylde på dette, så han kunne gi deg skylden for bruddet. Anonymkode: 40981...610 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #13 Skrevet 4. august 2018 Har ikke du skrevet om dette før? Uansett så skjønner jeg at du ikke ønsker å høre om eksene hans, særlig på en sånn type tur. Jeg synes heller ikke at du overreagerte noe særlig, det gjorde derimot han. Anonymkode: c59f4...236 1
Arabella Skrevet 4. august 2018 #14 Skrevet 4. august 2018 12 timer siden, Ardenus skrev: Du har jo spurt om akkurat dette før, fikk du ikke gode nok svar fra den tråden? Jeg syntes også det var noe kjent med denne historien. 1
Brimi Skrevet 4. august 2018 #15 Skrevet 4. august 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, du er fæl. Han må jo få lov til å fortelle ting om livet sitt. Jesus... Anonymkode: 229cf...375 Så klart er det lov å fortelle ting om livet sitt, men man bombarderer ikke kjæresten sin med fortellinger om eksene sine. Jeg hadde reagert likt som TS hvis samboeren min hadde nevnt eksene sine i annenhver setning. Jeg hadde begynt å lure på om han ikke var over dem. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #16 Skrevet 4. august 2018 4 timer siden, Arabella skrev: Jeg syntes også det var noe kjent med denne historien. Hva så? Hopp over om det irriterte deg. Anonymkode: c1dc9...745 1
Arabella Skrevet 4. august 2018 #17 Skrevet 4. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva så? Hopp over om det irriterte deg. Anonymkode: c1dc9...745 Skal du ikke kjefte på de andre også som har kommentert det samme?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #18 Skrevet 5. august 2018 Typen din var en dust , og overreagerte. Du hadde all grunn til å bli lei deg. Han burde lagt seg flat og bedt om unnskyldning ,men istede dreit han i dine følelser og la det over på deg . Som noen andre sa så er det nok andre grunner til at han gjorde det slutt (hadde nok tenkt til å gjøre det uansett), og fant en "gyldig grunn"/anledning. Vet du hva, vær glad du er kvitt en manipulerende dramaqueen som ikke elsker deg, så har du mulighet til å møte en normal og snill mann som elsker deg, og behandler deg bra. Anonymkode: b6835...755
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå