Gå til innhold

Den evige kampen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne. 26 år. 163 cm. 55ish kg. Over gjennomsnittlig veltrent. Over gjennomsnittlig pen. Over gjennomsnittlig høyt utdannet. Over gjennomsnittlig lønn. 

Det er det jeg hører folk si om meg.

Innvendig er alt så kaos.. og jeg er så sliten av det.

Jeg føler meg så mislykket, så dum, så feit, så lav, så rar, så stygg. Aldri god nok.

På jobbfronten føler jeg at jeg er en bedrager. Jeg fullførte skolen med over gjennomsnittlig gode karakterer, føler at det var flaks. Føler at jeg er en bedrager, at jeg egentlig ikke kan noe og at de jeg jobber med kommer til å ferske meg før eller siden. 

På datefronten føler jeg meg aldri god nok. Han jeg dater er for bra. Han kommer til å bytte meg ut før eller siden. Jeg er ikke pen nok. De han henger med til vanlig er så mye bedre og penere enn meg. Det er bare et spørsmål om tid før jeg blir bytta ut med en yngre, penere og slankere modell.

På vennefronten skjønner jeg ikke hvorfor de vil være venn med meg. Jeg er bråkete, brysk og slitsom. Jeg er tykkere enn alle vennene mine, og har ikke like god musikksmak. Jeg kler meg annerledes og passer ikke inn.

Har vurdert mange ganger å bare slutte med alt. Vet ikke hvorfor jeg gidder å prøve lengre, jeg blir aldri god nok uansett.

Anonymkode: b718b...235

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill, ikke gi opp. Det blir bedre selv om det kanskje ikke føles sånn ut for deg akkurat nå. Det er kanskje klisjé, men jeg lover deg at det er sant. Ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til psykolog.

Anonymkode: 1c32a...952

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi deg, men snakk med dine nære. Jeg hadde det slik som deg. Fortalte at deres velmenende komplimenter gjorde at jeg aldri kunne slappe av. Jeg trenger negativ kritikk iblant for å føle at jeg er et menneske. Kanskje det gjelder deg også? Når folk peprer på med alt du er så god i så blir det liksom aldri rom for feil, og det er jævlig utmattende.

Du er et menneske og du skal føle. Fortell dine nærmeste om dette!

Anonymkode: 6d302...978

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill, ikke gi opp. Det blir bedre selv om det kanskje ikke føles sånn ut for deg akkurat nå. Det er kanskje klisjé, men jeg lover deg at det er sant. Ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til psykolog.

Bare for å gjøre det klart; jeg mener ikke selvmordstanker her. Tenker mer i retning mot å flytta fra absolutt alt, til et annet land.  Thailand kanskje, og bare starte på nytt. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å gjøre det klart; jeg mener ikke selvmordstanker her. Tenker mer i retning mot å flytta fra absolutt alt, til et annet land.  Thailand kanskje, og bare starte på nytt. 

TS

Så bra å høre at det ikke er slike tanker du har. Å flytte fra absolutt alt til et annet land er jo oppnåelig det, er det noe som stopper deg i å gjennomføre det?

AnonymBruker
Skrevet

Nissen flytter med på lasset. Ta heller tak i problemet. En psykolog kan hjelpe deg å få ryddet i hodet. Man trenger ikke å være "sinnsyk" for å gå til psykolog. Tankene du nevner gir deg dårlig livskvalitet, men det trenger ikke å være så vanskelig å rette på. 

Anonymkode: 0f01c...569

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...