Gå til innhold

Er det farlig med white noise

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utviklet tinnitus, og jeg lurer på om jeg har fått det av noe white noise jeg lastetmeg på mobilen og lot stå på om natta. Første gangen lot jeg mobilen ligge på nattbordet med lyden av vann som bobler,  andre gangen hadde jeg en annen lyd og lot mobilen ligge langt fra senga.  Når sånt skal sies så har jeg vært utsatt for støybelastning etter dette, så det kan være vanskelig å si akkurat hva som har utløst problemet. Er det noen som har erfaring med dette?

I

Anonymkode: cb853...3ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stod ute en litt for kald vinterdag, med alt for lite klær. Plutselig begynte det å pipe i det høyre øret. Det gjør det fortsatt, tolv år senere. 

Årsakene til tinnitus er varierte. Kulde, støy og sykdom er typiske eksempel. For noen stopper det, for andre varer det livet ut. 

For min del hjelper det med varme, sommeren har vært fin. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 77969...613

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tinnitus, men sover med vifte på. Skadelig er det ikke. Jeg bruker det pga insomnia, og ønsket å se om white noise hjalp på søvnen. 

Anonymkode: 11c23...58e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man får ikke tinnitus av slike lyder ,og hvit støy er i ikke skadelig. Tinnitusplagede får jo tilbud om maskiner som produserer hvit støy, som man kan bruke når man skal sove. Regn, bølgeskvulp, tordenvær, fossefall... Jeg lytter ofte til en av disse på kveldstid. 

Anonymkode: 89fbe...af6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...