AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #1 Skrevet 3. august 2018 Hei Jeg har ett problem, jeg sliter ganske mye psykisk og har en hund jeg har hatt i snart 7 år som hjelper meg mye. Jeg er i perioder mye hos foreldrene mine, da det ikke finnes riktig behandling når jeg sliter veldig. (jeg er borderline og liker ikke å være alene i perioder). Jeg har en bror som er gift med to barn en på 1 år og en på 3,5år. 3,5 åringen tåler ikke hunder (spytt tror jeg). De har nå skaffet seg ett hus som er 5 min med bil ifra foreldrene mine, hvilket er veldig bra for dem og barna (stor hage og hus osv). I sta tok jeg opp med min bror at det også er fint fordi da trenger vi ikke å stresse for mye med hunden min når jeg er på besøk osv. Da sier min bror at vi kan ikke ha hunden i huset til foreldrene min i det hele tatt, fordi det sitter i veggene. Jeg svarer da at, nå bor dere (snart) 5 min unna med bil. Da kan jeg eller min mor være barnevakt hos dem hvis det trengs. Må si det at jeg bor nesten to timer unna. Han nekter for at det var en mulighet. Hva skal jeg gjøre? Merker at mine foreldre, da speisellt min far synes det er ubehagelig fordi han elsker hunden min. Jeg føler ikke at min bror respektere situasjonen vi er i. Jeg har gitt ganske mye for å få det til å funke, har bare hunden på rommet mitt osv. Han mener at alle etasjer skal være hundfritt, jeg er ikke enig, og jeg vasker jo alt når de skal komme på besøk. huff. føler meg veldig liten. Gruer meg til jul fordi det har vi før alltid tilbrakt sammen og jeg vet at en kone og to unger vinner over meg og en hund. Anonymkode: 0524f...bfe
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #2 Skrevet 3. august 2018 Din bror har ikke noe med hva oreldrene dine har av dyr i sitt hus. Hadde det vært mitt barn som sa slike ting, hadde jeg kjøpt meg hund. Anonymkode: 52b57...c35 33
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #3 Skrevet 3. august 2018 Nå hadde jeg bodd i telt med min hund om jeg måtte for å beholde ham.. Men om hunden kun er på ditt rom, og går igjennom gang for å komme ut, så er det neppe et reelt helseproblem. Anonymkode: 4e0ba...495 12
Diamant20 Skrevet 3. august 2018 #4 Skrevet 3. august 2018 Kan dere ikke bare feire jul hos broren din da? Så kan dere jo bare stikke innom å ta en tur eller noe en gang i blant. Og det er ikke broren din som bestemmer om du kan ha hunden din i foreldrene dine sitt hus, det er foreldrene dine. Dessuten hvis hunden allerede har vært hos foreldrene dine sitt hus er det vel i veggene allerede. 17
Calypso Skrevet 3. august 2018 #5 Skrevet 3. august 2018 Kunne forstått det om han bare snakket om sitt eget hjem men når han skal bestemme hva som skal skje i andres hjem så virker han i overkant hysterisk. 28
Perle Skrevet 3. august 2018 #6 Skrevet 3. august 2018 Dette er ikke opp til broren din å bestemme. 13
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #7 Skrevet 3. august 2018 Jeg skjønte ikke det der med barnevakt? Barna hans kommer jo til å være MYE hos besteforeldrene sine, og da kan det ikke bo en hund der i perioder, selvom den allergiske ikke er der samtidig. Men dette løser dere med et hundehus, rom i garasjen eller lignende, eller du må ha «barnevakt» for hunden et annet sted når du er der. Problem løst. Bor du der fast, er det jo et problem, men det kan også løses ved at broren din sitt barn ikke kommer på besøk. Julaften kan ikke hunden feire der hvis barna skal være der, det skjønner du? Anonymkode: 1f25a...33b 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #8 Skrevet 3. august 2018 Hva har han imot hunden din? Anonymkode: a3b87...4a5 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #9 Skrevet 3. august 2018 Broren din kan ikke bestemme over foreldrene deres sitt hus. Når han skal bo bare fem minutter unna syns jeg det er lite raust å prøve å nekte deg å ha en hund som hjelper deg psykisk. Anonymkode: ca154...74d 15
Diamant20 Skrevet 3. august 2018 #10 Skrevet 3. august 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønte ikke det der med barnevakt? Barna hans kommer jo til å være MYE hos besteforeldrene sine, og da kan det ikke bo en hund der i perioder, selvom den allergiske ikke er der samtidig. Men dette løser dere med et hundehus, rom i garasjen eller lignende, eller du må ha «barnevakt» for hunden et annet sted når du er der. Problem løst. Bor du der fast, er det jo et problem, men det kan også løses ved at broren din sitt barn ikke kommer på besøk. Julaften kan ikke hunden feire der hvis barna skal være der, det skjønner du? Anonymkode: 1f25a...33b Kan ikke besteforeldrene være hos barna? De bor jo 5min unna besteforeldrene. Hunden har vel vært i huset der allerede og så lenge den er på rommet til Ts. I tillegg vil jeg si den stiller nesten på lik linje som jobbhunder ettersom den hjelper Ts psykisk. 18
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #11 Skrevet 4. august 2018 Dine foreldre må altså velge mellom sin datters psykiske helse, eller sitt barnebarns fysiske. Dvs, sin datter psykiske helse og barnebarna i det hele tatt, da barna ikke kan være der på besøk hvis derfor en hund der periodevis. Vasking og eget rom hjelper ikke, barna kan leke ute i hagen, det går greit. Dette handler ikke om respekt og forståelse, hund og allergisk barn kan ikke være i samme hus. Sånn er det bare. Anonymkode: 1f25a...33b 11
lille humla Skrevet 4. august 2018 #12 Skrevet 4. august 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dine foreldre må altså velge mellom sin datters psykiske helse, eller sitt barnebarns fysiske. Dvs, sin datter psykiske helse og barnebarna i det hele tatt, da barna ikke kan være der på besøk hvis derfor en hund der periodevis. Vasking og eget rom hjelper ikke, barna kan leke ute i hagen, det går greit. Dette handler ikke om respekt og forståelse, hund og allergisk barn kan ikke være i samme hus. Sånn er det bare. Anonymkode: 1f25a...33b Men som ts skriver, så bor de 5 min unna med bil. Hvorfor kan de ikke passe barna i dere hjem eventuelt? 9
Handful Skrevet 4. august 2018 #13 Skrevet 4. august 2018 Man vil jo ha barnebarna på besøk hos seg også, ikke bare se dem borte hos andre (= mye mer slitsomt). Men du og hunden din burde få ha et rom og en vei ut og inn, og det må broren din bare respektere. Det kommer jo ikke spytt i nærheten av barnet da! 5
lille humla Skrevet 4. august 2018 #14 Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, Handful skrev: Man vil jo ha barnebarna på besøk hos seg også, ikke bare se dem borte hos andre (= mye mer slitsomt). Men du og hunden din burde få ha et rom og en vei ut og inn, og det må broren din bare respektere. Det kommer jo ikke spytt i nærheten av barnet da! Hvorfor MÅ de det? De bor 5 min unna. Ts har jo skaffet hunden før barna, og h*n sliter jo tydeligvis psykisk. Jeg er veldig glad for at jeg ikke er i den situasjonen for det hadde vært lås på min relasjon til min søster (eller bror i dette tilfellet). 5
Handful Skrevet 4. august 2018 #15 Skrevet 4. august 2018 Akkurat nå, lille humla skrev: Hvorfor MÅ de det? De bor 5 min unna. Ts har jo skaffet hunden før barna, og h*n sliter jo tydeligvis psykisk. Jeg er veldig glad for at jeg ikke er i den situasjonen for det hadde vært lås på min relasjon til min søster (eller bror i dette tilfellet). Om de må det, er jo opp til foreldrene selv. Hvis de er fornøyde med å passe der er jo alt i orden. Men skal man være barnevakt over en helg feks er det mye mer lettvint og fint å kunne være hjemme i eget hus enn å overnatte borte. Ellers mener ikke jeg heller at de skal få skvise ut hunden fullstendig. TS og hunden er viktige! Men jeg mener et kompromiss er mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #16 Skrevet 4. august 2018 Besteforeldrenes hus, deres regler, men hvis barnet er allergisk mot spytt så er det jo ganske enkelt å ta forhåndsregler. Til de som sier at det er bare å passe hos broren, noen ganger har man faktisk behov for barnevakt for å få gjort noe hjemme, uten at barna er der. De siste barnevaktene våre har vi faktisk brukt på hjemme alene tid. Anonymkode: e58e0...d70 7
Handful Skrevet 4. august 2018 #17 Skrevet 4. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Besteforeldrenes hus, deres regler, men hvis barnet er allergisk mot spytt så er det jo ganske enkelt å ta forhåndsregler. Til de som sier at det er bare å passe hos broren, noen ganger har man faktisk behov for barnevakt for å få gjort noe hjemme, uten at barna er der. De siste barnevaktene våre har vi faktisk brukt på hjemme alene tid. Anonymkode: e58e0...d70 Godt poeng!
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #18 Skrevet 4. august 2018 Si til foreldrene dine at du synes det er veldig urettferdig at broren din bruker barna til å få dem til å velge dem over deg. Besteforeldrene kan dra til barnebarna når de bor så kort unna. Anonymkode: e4178...7be 10
lille humla Skrevet 4. august 2018 #19 Skrevet 4. august 2018 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Besteforeldrenes hus, deres regler, men hvis barnet er allergisk mot spytt så er det jo ganske enkelt å ta forhåndsregler. Til de som sier at det er bare å passe hos broren, noen ganger har man faktisk behov for barnevakt for å få gjort noe hjemme, uten at barna er der. De siste barnevaktene våre har vi faktisk brukt på hjemme alene tid. Anonymkode: e58e0...d70 Så du mener at de har mere behov en ts? Ts er alene med en hund, som hjelper h*n. Skal ts sitt liv bli snudd på hodet bare fordi broren har valgt å få barn. Så det som handler om å få gjort noe i hjemmet er viktigere enn at ts får støtte? Endret 4. august 2018 av lille humla 10
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #20 Skrevet 4. august 2018 4 minutter siden, lille humla skrev: Så du mener at de har mere behov en ts? Ts er alene med en hund, som hjelper h*n. Skal ts sitt liv bli snudd på hodet bare fordi broren har valgt å få barn. Så det som handler om å få gjort noe i hjemmet er viktigere at ts får støtte? TS sitt liv blir da ikke snudd på hode. Hun bor ikke hos foreldrene sine og hun kan fint velge å reise hjem til sitt eget hjem Anonymkode: 22acf...cdb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå