Kittykat Skrevet 3. august 2018 #21 Skrevet 3. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Mine venninner kjenner henne bedre, men de sier vi burde la det ligge, det går over. De er fortvilet, men jeg vet ikke om de tror på barna. Barna har kommet gjentatte ganger til mine venninner med sine bekymringer. De uttrykker at de blir redde og mamma blir annerledes. De sier hun blir "lat og ler mye", men de liker det ikke. De perioder hvor hun drikker, klarer hun ikke å gjøre noen ting... Er det et godt grunnlag for å sende en bekymringsmelding? Anonymkode: c7d06...5c9 Venninnene dine burde definitivt ha meldt sin bekymring for lenge siden. Men siden de ikke har gjort det, så bør du gjøre det. Og særlig når barna hennes kommer til dere og forteller at de er redde fordi mammaen blir annerledes pga alkoholen. Så meld i fra og tenk på at du gjør det som er best for barna. Jeg har selv meldt min bekymring til barnevernet. Dette var etter mange historier fra barnet mitt, hva h*n hadde sett og hørt. Enden på historien var at barna ble fratatt foreldrene til slutt etter at barnevernet hadde gjort undersøkelsene sine. Barna ble også adoptert bort. Så noe må jo ha foregått i den familien. Og barnevernet samler jo informasjon fra skolen, helsestasjon o.l. Jeg gjorde det for å hjelpe barna. I dag har barna det mye bedre. Barnet mitt har truffet på disse barna etter at de ble tatt i fra foreldrene og fosterforeldrene har til og med snakket med oss, da det ene barnet ville på besøk til vårt barn. De fikk ikke vite at det var jeg som meldte min bekymring. Jeg synes du skal melde din bekymring og tenk på at du gjør dette for å hjelpe barna. Noen må si ifra. Jeg synes venninnene dine gjør et ganske dårlig valg når de ikke har sagt i fra allerede. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #22 Skrevet 4. august 2018 17 timer siden, Rosatoast skrev: Spørsmålet her er vel, hvorfor reagerte 8 åringen på den måten? Det er overhodet ikke normalt. Har h*n erfart dårlig opplevelser med alkohol, andre steder enn hos dere? Uansett er det ikke til å shimse av når barn sier det, selv om du tenker at det kan være useriøst så kan det stå liv på spill. Så denne kommentaren var egentlig ganske unødvendig, vi alle vet jo at barn kan ha annerledes opplevelser av ting, men det betyr ikke at redselen ikke er ekte for dem. Så det burde bli tatt seriøst uansett! For å være helt ærlig aner jeg ikke. Han er meget sjeldent andre steder en hjemme, og her har han absolutt ikke opplevd noe aldri! Men jeg tror dw har snakket en del om det på skolen, og han er en som tar ting veldig på alvor. Han er alltid veldig nøye med å følge ting som blir sagt til han. Er noe farlig feks så er det VELDIG farlig i følge han. Anonymkode: b6b56...ed4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå