Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiste en bedre fiskemiddag sammen med min mor i går ettermiddag, og tok et par glass hvitvin til middagen. Dro hjem etterpå og la meg på sofaen en halvtimes tid for å hvile før jeg dro til kjæresten. Jeg kysset ham som vanlig da jeg kom, og hentet meg deretter en Paracet da jeg var sliten og hadde vondt i hodet etter en hektisk arbeidsdag. Deretter spurte han om vi kunne kjøre noen søppelsekker med gamle klær til avfallsmottaket, som kun har åpent noen timer denne ene dagen i uka, noe vi gjorde. Da vi kom hjem til ham igjen, satte jeg meg i armkroken hans og lente meg inntil ham mens vi småpratet.

Plutselig sier han "Har du drukket vin? Du stinker alkohol!" Jeg ble litt paff, men sa som sant var at jeg hadde tatt meg etpar glass vin til middagen. Jeg satte meg samtidig litt lenger unna ham i sofaen, og da spurte han om jeg ble litt snurt. Jeg svarte nei, men at jeg syntes han kanskje overdrev en smule, og så ble det ikke noe mer snakk om det. Nå skal det sies at han er litt av en ertekrok, og jeg tar høyde for at jeg kanskje overtolket pga at jeg var trøtt og sliten, men jeg syntes likevel det var å dra det litt langt å påstå at jeg "stinket alkohol" etter to glass vin. Å stinke alkohol er liksom noe jeg forbinder med å ta seg en skikkelig rotbløyte.

Han er selv måteholden med alkohol pga jobben, men tar seg en fest med jevne mellomrom. Jeg har imidlertid aldri sett ham full. Jeg har et relativt moderat alkoholforbruk selv, og drikker faktisk mindre alkohol etter at vi ble sammen fordi han drikker såpass sjelden. Han har også uttrykt at han synes det er positivt, men har aldri gitt uttrykk for at han synes jeg drikker for mye. Han pleier å erte meg når jeg blir brisen, men aldri ondskapsfullt, bare kjærlig.  Etter den kommentaren i går begynner jeg jo imidlertid å lure litt. Jeg synes jo ikke at det burde være et problem at jeg tar meg noen glass vin til maten en gang i mellom, selv om det ikke er noe han gjør. (Han er ikke spesielt glad i vin eller alkohol til mat generelt). Jeg må vel bare spørre ham, går jeg ut fra.

Anonymkode: 44434...00c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke den kommentaren var spesielt fæl, ikke noe jeg ville blitt sur for i alle fall. 

Noen typer alkohol lukter mer enn andre. Det er noen øltyper som jeg syns lukter helt jævlig, og som jeg kan lukte av andre selv om de kun har tatt seg et glass. Ikke noe jeg påpeker, men så er de ikke kjæresten min heller. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Haha, herregud. Jeg slutter ikke å la meg forundre over hva man setter seg ned og skriver på KG om. Dette er jo en ikke-sak, og den kommentaren hadde de fleste smilt av og glemt iløpet av 10 sekunder. Du er sur og overtenker. 

Anonymkode: f771a...533

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier også at mannen min stinker alkohol om han har tatt noen glass vin, dersom jeg ikke har drukket selv. Men det er jo fordi alkohollukt er veldig sterk når man ikke har drukket selv. Tviler på at mannen mener det er ondskapsfullt av meg. Han pleier å pusse tennene da. 

Anonymkode: 846fe...870

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en overreaksjon.....

Anonymkode: 04e59...38e

• Liker 7
Skrevet

Mannen min kan ta seg en øl etter jobb før han kommer hjem og da synes jeg han stinker sprit. Jeg er veldig var på alkoholduft.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Hadde ikke reagert om han hadde sagt at det luktet alkohol av meg, det var vel mer ordvalget. Jeg hadde både drukket vann og pusset tennene grundig før jeg dro oppover, men det var faktisk for at det ikke skulle smake fisk av meg, siden han hater fisk. Jeg har drukket vin mange ganger før, jeg,  men det er første gang at han har sagt at jeg "stinket". Derfor jeg lurer på om det kanskje ligger noe mer bak, men forhåpentligvis overtolket jeg bare som følge av en jævlig arbeidsdag.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min stinker alkohol etter et par øl. Jeg kan lukte at han har drukket en halv en til middag liksom. Så om han er som meg stinket du nok. 

Anonymkode: 7ad96...eb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Hadde ikke reagert om han hadde sagt at det luktet alkohol av meg, det var vel mer ordvalget. Jeg hadde både drukket vann og pusset tennene grundig før jeg dro oppover, men det var faktisk for at det ikke skulle smake fisk av meg, siden han hater fisk. Jeg har drukket vin mange ganger før, jeg,  men det er første gang at han har sagt at jeg "stinket". Derfor jeg lurer på om det kanskje ligger noe mer bak, men forhåpentligvis overtolket jeg bare som følge av en jævlig arbeidsdag.

Stakkars deg, så utrolig hårsår og overreagerende må være slitsomt i lengden :) Alle hadde glemt de frasene løpet av 10 minutter. Absolutt ingenting å reagere på.

Anonymkode: 9a7e6...ac8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Altså det jeg synes er virkelig kjipt her er at du er sammen med en fyr som ikke liker verken fisk eller alkohol til mat. Dealbreaker!

Anonymkode: f5d67...691

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min stinker alkohol etter et par øl. Jeg kan lukte at han har drukket en halv en til middag liksom. Så om han er som meg stinket du nok. 

Anonymkode: 7ad96...eb4

Jaja, da får jeg bare stinke, da ;)

TS

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars deg, så utrolig hårsår og overreagerende må være slitsomt i lengden :) Alle hadde glemt de frasene løpet av 10 minutter. Absolutt ingenting å reagere på.

Anonymkode: 9a7e6...ac8

Det kan du si....det merkelige er at jeg vanligvis ikke reagerer noe særlig på slikt, og han er som sagt litt av en ertekrok. Vet ikke helt hvorfor jeg reagerte på akkurat dette, var vel fordi jeg var sliten og trøtt etter en jævlig arbeidsdag. Det jeg burde ha gjort, var jo selvsagt å fulgt opp kommentaren og pustet masse vinånde på ham ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Altså det jeg synes er virkelig kjipt her er at du er sammen med en fyr som ikke liker verken fisk eller alkohol til mat. Dealbreaker!

Anonymkode: f5d67...691

Det er ikke noe problem så lenge han godtar at jeg spiser fisk og tar meg et glass vin eller to til maten av og til :) Selv om jeg stinker....;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du overtolker. 

Sa sist at mannen "stinket" alkohol i går morges. Da hadde han tatt to øl med kompisene kvelden før.

Med humoristisk tone, selvfølgelig. Jeg er selv glad i vin til mat. Men alkohol lukter når man ikke har tatt noe selv. Tross tannpuss, og en natts søvn. 

Anonymkode: 98055...867

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å overanalysere! Gjør deg selv en tjeneste og ta slike små kommentarer med et smil. Høres slitsomt ut å reagere sånn på en ikke-sak. 

Anonymkode: d0715...b3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig en total ikke-sak. Problemet er altså at han sa "stinker" fremfor "lukter" da han i en litt fleipete tone påpekte at han luktet at du hadde drukket litt vin? Du sier selv at han pleier å erte deg litt kjærlig, ikke ondskapsfullt, men "du stinker alkohol" til kjæresten i armkroken var altså ondskapsfullt? Det er ingen verdens ting som tyder på at han ikke synes det er greit at du tar deg et glass vin eller to, og dette er ikke noen sak å ta opp med ham.

En gang sa dama at jeg var bustete på håret fremfor et lykketroll (slik hun pleier å si) da vi våknet og håret mitt stod til alle kanter, og dette er vel omtrent like naturlig å opprørt over. Det ligger ingenting bak i det hele tatt annet enn at han luktet alkoholen og brukte et annet ord for lukte, nemlig å stinke. Et ord som er mer negativt ladet, men helt vanlig å bruke om nettopp alkohollukt og i tillegg passer meget godt med at han pleier å fleipe med deg.

Anonymkode: b7d72...f17

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du overtolker. 

Sa sist at mannen "stinket" alkohol i går morges. Da hadde han tatt to øl med kompisene kvelden før.

Med humoristisk tone, selvfølgelig. Jeg er selv glad i vin til mat. Men alkohol lukter når man ikke har tatt noe selv. Tross tannpuss, og en natts søvn. 

Anonymkode: 98055...867

Ja, jeg tar jo som sagt høyde for det pga at jeg var sliten og hadde hatt en dårlig dag på jobb.

TS

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig en total ikke-sak. Problemet er altså at han sa "stinker" fremfor "lukter" da han i en litt fleipete tone påpekte at han luktet at du hadde drukket litt vin? Du sier selv at han pleier å erte deg litt kjærlig, ikke ondskapsfullt, men "du stinker alkohol" til kjæresten i armkroken var altså ondskapsfullt? Det er ingen verdens ting som tyder på at han ikke synes det er greit at du tar deg et glass vin eller to, og dette er ikke noen sak å ta opp med ham.

En gang sa dama at jeg var bustete på håret fremfor et lykketroll (slik hun pleier å si) da vi våknet og håret mitt stod til alle kanter, og dette er vel omtrent like naturlig å opprørt over. Det ligger ingenting bak i det hele tatt annet enn at han luktet alkoholen og brukte et annet ord for lukte, nemlig å stinke. Et ord som er mer negativt ladet, men helt vanlig å bruke om nettopp alkohollukt og i tillegg passer meget godt med at han pleier å fleipe med deg.

Nei, jeg mente ikke at han var ondskapsfull da, jeg mente at han aldri ertet meg på en ondskapsfull måte. Poenget mitt var bare at han aldri har kommet med tilsvarende kommentarer tidligere når jeg har drukket vin. Men som sagt så var jeg trøtt og sliten etter en tøff dag på jobben, og hadde vondt i hodet i tillegg, så jeg overreagerte nok pga det.

TS

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å overanalysere! Gjør deg selv en tjeneste og ta slike små kommentarer med et smil. Høres slitsomt ut å reagere sånn på en ikke-sak. 

Anonymkode: d0715...b3d

Ja, du har nok rett. Pleier vanligvis ikke reagere, men var trøtt og sliten etter en tøff arbeidsdag, så det var nok derfor.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg mente ikke at han var ondskapsfull da, jeg mente at han aldri ertet meg på en ondskapsfull måte. Poenget mitt var bare at han aldri har kommet med tilsvarende kommentarer tidligere når jeg har drukket vin. Men som sagt så var jeg trøtt og sliten etter en tøff dag på jobben, og hadde vondt i hodet i tillegg, så jeg overreagerte nok pga det.

TS

Nei, jeg skjønner. Jeg er i hvert fall helt fullstendig overbevist om at han ikke la noe som helst mer i det. Hadde jeg (som er mann) sagt noe tilsvarende til dama, eller hun det til meg, hadde jeg definitivt satt det på kontoen for vennskapelig erting. Når det i tillegg stemmer bra med hvordan han er, og han har tøyset med dette med alkoholdunst tidligere, er saken i hvert fall klar. Det er ikke noe galt i at tankene dine løper avsted på denne måten, men jeg er helt sikker på at han ikke tenkte noe mer enn "jøss, nå lukter jeg alkoholen" og fleipet litt med det.

Formuleringen var litt uvant, og at han formulerte det sånn akkurat idet du var trøtt og sliten og litt ekstra sårbar var jo dårlig timing når det satte igang hodet ditt på denne måten, men ikke noe han hadde foranledning til å tenke på. Shit happens. Skulle det bli et mønster av dette kan du jo tenke på det igjen, men slik du kjenner ham er den klart mest sannsynlige forklaringen når han sier "du stinker alkohol" på den måten bare at "stinker" brukes på samme måte som "lukter" fremfor at han mener å problematisere forholdet ditt til alkohol eller være slem. Så jeg ville holdt meg til den konklusjonen.

Skrevet

Jeg synes at noen glass vin kan lukte ekstremt fra jenters ånde. Ofte mer enn sprit gjør.

Ikke ville det brydd verken meg eller kjæresten om vi hadde sagt tilsvarende til hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...