Gå til innhold

Jeg var utro på fylla

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Vet ikke hva jeg ønsker å komme frem til ved å dele dette, men har ingen å dele det med så trenger å lufte. Ønsker også erfaringer fra andre som har vært utro, blitt tilgitt og klarte seg. Vi er i slutten av 20-årene og har vært sammen i straks 10 år.

Jeg var på utdrikningslag med jentene. Vi drakk fra tidlig morgen, og jeg ble ordentlig full. Var 2 år siden sist jeg hadde drukket (graviditet og baby), så var skikkelig gira og klar. Dagen går, og ender i at jeg klarer å være utro. Hadde sex med en fyr vi møtte som var en felles bekjent av ei av jentene. Jeg husker bare bruddstykker av kvelden, og skjønner ikke hvordan det endte i sex. Det klareste øyeblikket jeg har er når jeg plutselig innså hva jeg drev med og stoppet det hele. «Plutselig» tenkte jeg på mannen og barnet jeg har hjemme. Ber ikke om sympati, men trenger virkelig hjelp til å sortere dette. Jeg hadde aldri i mitt liv forestilt meg at jeg skulle klare dette. Jeg fortalte om det neste morgen. Samboer ble knust, og tiden i etterkant har vært tøff. Han ber om svar, men jeg kan ikke komme med annet enn at jeg var driting og at vurderingsevnen var = 0. Tåpeligste unnskyldningen, og har alltid hatet når folk bruker det som unnskyldning. Men denne gangen er det meg. Hånda på hjertet så har vi det utrolig bra som familie. Alt er på plass, og jeg var helt ærlig 100% fornøyd med tilværelsen. Vi hadde et forhold og en hverdag fylt med glede og kjærlighet, ingen verdens ting jeg savnet. Er det andre som har vært i samme situasjon? Som har klart å være utro på fylla mot den de elsker mest? Uten noen grunn? Jeg får profesjonell hjelp fordi jeg sliter psykisk etter hva jeg gjorde. Jeg er generelt nedstemt i hverdagen, og sliter med tanker som at familien min har det bedre uten meg. Gjør så vondt å se hvor god han er mot meg og barnet, samtidig vet jeg hvor mye han sliter med det jeg gjorde mot han. Klarer ikke tilgi meg selv. Når jeg har «gode» dager så skjønner jeg ikke hvordan det er mulig å ønske å ta livet sitt over noe sånt. Men når det er mørkt, så er det fader så mørkt.. Jeg har motbevist min egen idè om at det er umulig å være utro hvis man virkelig elsker noen. Dette skjedde for 4 måneder siden, og jeg kommer aldri til å røre alkohol igjen- uansett hvordan forholdet ender. 

(Unnskylder tekst og størrelse, skrev innlegget på melding før jeg kopierte og limte).

Anonymkode: c53ac...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er helt greit vennen. :) bare hold det for deg selv og glem det hele :)

Anonymkode: 0e089...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er at den oppfatningen at dersom man virkelig elsker noen så skjer ikke slikt. Jeg har selv vært utro på fylla og jeg trodde at jeg elsket personen høyere enn himmelen, men nå som jeg har funnet min sjelevenn vet jeg at jeg tok feil. Min tanke er dermed at mannen din fortjener en sjanse til å finne sin ekte sjelevenn... 

Anonymkode: d771d...b1a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne "vennen" har allerede fortalt det... 

Det er ikke noen sensasjon lengre når noen skriver at de har vært utro. Det er ikke noe nytt, det er dessverre noe som skjer omtrent hele tiden og det skrives om i hytt og pine omtrent hver eneste dag på KG om noen som har vært utro.

Det virker som alle er utro. Så jeg syns det virker bare så overflødig å spørre: "Er det noen som har vært i samme situasjon?" Selvfølgelig er det det. Det er jo bare å søke på ordet "utro" eller "utro i fylla" så får du helt sikkert opp tusenvis av tråder på KG. Prøv.

Hva du må gjøre? Dette er jo en situasjon som ikke går an å "u-gjøre" så du må jo bare leve med det. Og du får ikke noen gode svar her på KG, så du trenger helt sikkert noen å snakke med ansikt til ansikt. 

Anonymkode: 4767e...e93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Vet ikke hva jeg ønsker å komme frem til ved å dele dette, men har ingen å dele det med så trenger å lufte. Ønsker også erfaringer fra andre som har vært utro, blitt tilgitt og klarte seg. Vi er i slutten av 20-årene og har vært sammen i straks 10 år.

Jeg var på utdrikningslag med jentene. Vi drakk fra tidlig morgen, og jeg ble ordentlig full. Var 2 år siden sist jeg hadde drukket (graviditet og baby), så var skikkelig gira og klar. Dagen går, og ender i at jeg klarer å være utro. Hadde sex med en fyr vi møtte som var en felles bekjent av ei av jentene. Jeg husker bare bruddstykker av kvelden, og skjønner ikke hvordan det endte i sex. Det klareste øyeblikket jeg har er når jeg plutselig innså hva jeg drev med og stoppet det hele. «Plutselig» tenkte jeg på mannen og barnet jeg har hjemme. Ber ikke om sympati, men trenger virkelig hjelp til å sortere dette. Jeg hadde aldri i mitt liv forestilt meg at jeg skulle klare dette. Jeg fortalte om det neste morgen. Samboer ble knust, og tiden i etterkant har vært tøff. Han ber om svar, men jeg kan ikke komme med annet enn at jeg var driting og at vurderingsevnen var = 0. Tåpeligste unnskyldningen, og har alltid hatet når folk bruker det som unnskyldning. Men denne gangen er det meg. Hånda på hjertet så har vi det utrolig bra som familie. Alt er på plass, og jeg var helt ærlig 100% fornøyd med tilværelsen. Vi hadde et forhold og en hverdag fylt med glede og kjærlighet, ingen verdens ting jeg savnet. Er det andre som har vært i samme situasjon? Som har klart å være utro på fylla mot den de elsker mest? Uten noen grunn? Jeg får profesjonell hjelp fordi jeg sliter psykisk etter hva jeg gjorde. Jeg er generelt nedstemt i hverdagen, og sliter med tanker som at familien min har det bedre uten meg. Gjør så vondt å se hvor god han er mot meg og barnet, samtidig vet jeg hvor mye han sliter med det jeg gjorde mot han. Klarer ikke tilgi meg selv. Når jeg har «gode» dager så skjønner jeg ikke hvordan det er mulig å ønske å ta livet sitt over noe sånt. Men når det er mørkt, så er det fader så mørkt.. Jeg har motbevist min egen idè om at det er umulig å være utro hvis man virkelig elsker noen. Dette skjedde for 4 måneder siden, og jeg kommer aldri til å røre alkohol igjen- uansett hvordan forholdet ender. 

(Unnskylder tekst og størrelse, skrev innlegget på melding før jeg kopierte og limte).

Det fascinerer meg at voksne folk drikker seg så fulle at de ikke forstår hva de gjør. Fylla ødelegger så mye at jeg skulle ønske det var forbudt på lik linje med narkotika. 

Det jeg beit merke i her, er at du gjennom hele innlegget synes kjempesynd på deg selv og anser deg selv som offer. DU har det tungt, det er vanskelig for DEG. Har du tenkt på samboeren din opp i dette? Du må rett og slett endre holdning og slutte å synes så synd på deg selv. Du er intet offer her. Det er din samboer og ditt lille barn. 

Det er bra at du fortalte samboer med en gang om det som skjedde. Nå kan han ta et veloverveid valg. Og dette valget bør du respektere. 

Anonymkode: 7dceb...614

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit vennen. :) bare hold det for deg selv og glem det hele :)

Åh.. Tusen takk. Så få ord og så godt det gjorde. 😓❣️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er at den oppfatningen at dersom man virkelig elsker noen så skjer ikke slikt. Jeg har selv vært utro på fylla og jeg trodde at jeg elsket personen høyere enn himmelen, men nå som jeg har funnet min sjelevenn vet jeg at jeg tok feil. Min tanke er dermed at mannen din fortjener en sjanse til å finne sin ekte sjelevenn... 

Anonymkode: d771d...b1a

Dette. Forskningen viser at man ikke endrer personlighet i fylla, man bare mister hemninger. Så det må ha ligget noe latent i ts før det skjedde, som ble utløst av alkoholen. De fleste er ikke utro bare fordi de har drukket. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Forskningen viser at man ikke endrer personlighet i fylla, man bare mister hemninger. Så det må ha ligget noe latent i ts før det skjedde, som ble utløst av alkoholen. De fleste er ikke utro bare fordi de har drukket. 

Ts. 

Da klarer jeg ikke selv å skjønne hva som har blitt utløst. Har gått 100 runder med meg selv, og er ingen verdens ting jeg kan legge til grunn for at jeg gjorde det jeg gjorde. Kan det ikke være så enkelt som at det skjedde fordi jeg var full, tydeligvis ble tiltrukket der og da, og gjorde noe dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fascinerer meg at voksne folk drikker seg så fulle at de ikke forstår hva de gjør. Fylla ødelegger så mye at jeg skulle ønske det var forbudt på lik linje med narkotika. 

Det jeg beit merke i her, er at du gjennom hele innlegget synes kjempesynd på deg selv og anser deg selv som offer. DU har det tungt, det er vanskelig for DEG. Har du tenkt på samboeren din opp i dette? Du må rett og slett endre holdning og slutte å synes så synd på deg selv. Du er intet offer her. Det er din samboer og ditt lille barn. 

Det er bra at du fortalte samboer med en gang om det som skjedde. Nå kan han ta et veloverveid valg. Og dette valget bør du respektere. 

Ts.

Beklager om det var slik det fremsto. Jeg har det helt jævlig, men det jævligste av alt er å se hvordan han har det. Sviket jeg gjorde mot han. Hvordan jeg ser han kjempe seg gjennom hverdagen uten å bryte sammen. Han fortjente det ikke, så mye unødvendig smerte. Det er han det er synd på, ikke meg. Jeg fortjener smerten jeg føler og tankene jeg har. Han fortjente ikke noe av dette!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts. 

Da klarer jeg ikke selv å skjønne hva som har blitt utløst. Har gått 100 runder med meg selv, og er ingen verdens ting jeg kan legge til grunn for at jeg gjorde det jeg gjorde. Kan det ikke være så enkelt som at det skjedde fordi jeg var full, tydeligvis ble tiltrukket der og da, og gjorde noe dumt?

Jeg synes det er helt feil å tolke dette til mer enn det er. Jeg tror IKKE det ligger noe mer bak enn at du var overstadig full. Det "latente" som kom frem kan bare ha vært behovet for sex og moro. Jeg tror utroskap ofte er et tegn på at noe er galt, men slett ikke alltid. Hele innlegget ditt lyser av at du er glad i samboeren din og at dere har et godt forhold. Ikke la noen snakke deg rundt til å tro noe annet.

Jeg tror noen har behov for å rasjonalisere/unnskylde egen utroskap ved å si til seg selv forholdet egentlig ikke var bra, selv om det faktisk var bra.

Dere har barn sammen, så jeg mener dere bør prøve å komme gjennom det. Håper han vil tilgir deg og legger det bak seg. Mennesker er generelt svake for fristelser og må ha en viss tabbekvote.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

.Hvis du bare husker bruddstykker er det jo veldig vanskelig å si noe om hvorfor du hadde sex med noen andre. Det eneste du kan gjøre er å fortsette å jobbe for at du of mannen din skal ha et godt forhold. 

Du kan dvele ved det hele en liten stund, men også du er nødt til å tilgi deg selv, hvis ikke kommer forholdet deres aldri til å bli bra igjen. 

Du skal erklære din kjærlighet til mannen din hver eneste dag. Du skal gjøre noe for ham som bare du kan gjøre, hver eneste dag. Kroppsmassasje? Favorittmaten hans, la ham sove lenge, kjøp en ny t-skjorte,  gi ham ei øl på kvelden og sett på favorittfilmen/fotballkampen og så videre.

Berøm deg selv for hver handling du gjør ut av kjærlighet. Tenk at det er med på å veie opp for sviket ditt som skjedde ÉN  gang, og fortsett hele livet ditt med å veie opp. Én liten ekstra kjærlighetshandling hver dag, vil definitivt gi grunn til å tilgi seg selv. Du skal aldri ta din mann for gitt, men ikke ødelegg deg selv.

Hans tilgivelse komme når han er klar. Den kommer uansett ikke før du har begynt å tilgi deg selv. Du kan bidra ved å foreslå parterapi, ved å daglig erklære evig kjærlighet og gjøre som nevnt over. Og så er du NØDT til å stå (sitte) klar og snakke om det når han skulle ønske. Og så skal du svare på alle spm han måtte ha. 

Anonymkode: 5d3ae...1c6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke lurt å lufte slike ting her inne på forumet. Her er det en veldig hetsende stemning, og folk er ikke snille med hverandres følelser. Ikke hør på de negative og dømmende tilbakemeldingene. 

Du tar dette langt tyngre enn det er behov for. Prøv å fokusere på andre ting og tanker.

Du kan til en viss grad styre dine tanker selv. Når du begynner å tenke på dette så sier du til deg selv at dette er greit, det er tilbakelagt, og kast det bak deg. :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.Hvis du bare husker bruddstykker er det jo veldig vanskelig å si noe om hvorfor du hadde sex med noen andre. Det eneste du kan gjøre er å fortsette å jobbe for at du of mannen din skal ha et godt forhold. 

Du kan dvele ved det hele en liten stund, men også du er nødt til å tilgi deg selv, hvis ikke kommer forholdet deres aldri til å bli bra igjen. 

Du skal erklære din kjærlighet til mannen din hver eneste dag. Du skal gjøre noe for ham som bare du kan gjøre, hver eneste dag. Kroppsmassasje? Favorittmaten hans, la ham sove lenge, kjøp en ny t-skjorte,  gi ham ei øl på kvelden og sett på favorittfilmen/fotballkampen og så videre.

Berøm deg selv for hver handling du gjør ut av kjærlighet. Tenk at det er med på å veie opp for sviket ditt som skjedde ÉN  gang, og fortsett hele livet ditt med å veie opp. Én liten ekstra kjærlighetshandling hver dag, vil definitivt gi grunn til å tilgi seg selv. Du skal aldri ta din mann for gitt, men ikke ødelegg deg selv.

Hans tilgivelse komme når han er klar. Den kommer uansett ikke før du har begynt å tilgi deg selv. Du kan bidra ved å foreslå parterapi, ved å daglig erklære evig kjærlighet og gjøre som nevnt over. Og så er du NØDT til å stå (sitte) klar og snakke om det når han skulle ønske. Og så skal du svare på alle spm han måtte ha. 

Anonymkode: 5d3ae...1c6

Vi går i parterapi, og gjør alt du så utrolig fint beskriver. Jeg er ydmyk, viser kjærlighet og minner han hver eneste dag på hvor takknemlig jeg er gjennom ord og handlinger. Har gitt han alle svar jeg kan gi. Tusen takk for et utrolig fint svar!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er svært mange som har vært utro, TS, du er veldig langt fra alene her. Og selv om man skulle tro at majoriteten på dette forumet ikke har vært/har opplevd utroskap, sier offisielle tall det motsatte. Utroskap behøver slett ikke være ødeleggende for et forhold, selv om det selvsagt ikke er noe jeg oppfordrer til. Du var full, levde i nuet, fikk lyst på litt sex og moro, og angret etterpå. Og det er helt greit. Dersom dere begge vil videre sammen, klarer dere det. Jeg synes mange legger alt for mye i hva sex betyr. Jeg hadde reagert langt sterkere dersom mannen min hadde etablert et intimt forhold på det psykiske plan med en annen jente, enn om hadde dummet seg ut i fylla en gang.

Anonymkode: 9ecf2...60a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi går i parterapi, og gjør alt du så utrolig fint beskriver. Jeg er ydmyk, viser kjærlighet og minner han hver eneste dag på hvor takknemlig jeg er gjennom ord og handlinger. Har gitt han alle svar jeg kan gi. Tusen takk for et utrolig fint svar!

Det er flott det du skriver, men du må ikke miste deg selv helt heller.

Du har lov å stille litt krav til mannen din også. Han kan ikke være en ynkelig dust som går rundt og sliter i en evighet for dette. Dere må sammen stramme dere opp og komme videre. Hvis han hele tiden driver og minner deg på dette har du lov til å bli forbanna, og kreve at dere skal komme dere videre.

Dere kan ikke tillate dere selv og gå rundt å se på dere som offer, eller tapere. 

Dette er egentlig en tabbe, og en liten fillesak i det store bildet :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flott det du skriver, men du må ikke miste deg selv helt heller.

Du har lov å stille litt krav til mannen din også. Han kan ikke være en ynkelig dust som går rundt og sliter i en evighet for dette. Dere må sammen stramme dere opp og komme videre. Hvis han hele tiden driver og minner deg på dette har du lov til å bli forbanna, og kreve at dere skal komme dere videre.

Dere kan ikke tillate dere selv og gå rundt å se på dere som offer, eller tapere. 

Dette er egentlig en tabbe, og en liten fillesak i det store bildet :)

Det er ikke en liten fillesak. Hun har redusert han til en hanrei. En annen har tømt seg i hans kvinne. Mandigheten er trampet ned. Han har ikke vært nok. Dette er ikke noe menn rister av seg. Hvis han er en stolt mann i tillegg er det bare værre. Voldtekt blir brukt i krig for å ydmyke mannen. Det stikker dypt. Han kommer aldri til å glemme dette. Det vil alltid ligge der. Selv om dere kommer over det, tilsynelatende.

Jeg er mann og har opplevd dette. Jeg tilgang og kona vil nok si vi er over det og at vi har det bra. Det har vi ikke. Jeg er utro når jeg kan. Hun ødela noe fint og spesielt. Går ikke pga barna. Men jeg får bekreftelse andre steder. Det hjelper min psyke.

Anonymkode: 66c5b...7b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest HerrBæsjerumpehull
2 hours ago, AnonymBruker said:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Ooooohwee!

Skjønner hvorfor du kaller deg selv for et rasshøl HerrBæsjerumpehull siden du totalt mangler empati.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, folk er virkelig ute etter å ta TS. Når man skriver et følelsesladd innlegg blir det selvsagt fokus på egne tanker, følelser og oppfatning, og det er naturlig at det personlige prominenet «jeg» brukes.

TS, det høres ut som om du angrer og at dette virkelig ikke vil gjenta seg. Jeg håper du og mannen din kan jobbe dere gjennom det og holde sammen, både for deres skyld, og spesielt for barnets skyld. 

Et vennepar av meg jobber seg gjennom utroskap. Det var vanskelig i begynnelsen og det tok en god del tid, men nå har de det kjempefint og er veldig trygge på hverandre!

Så lenge man ikke er notorisk utro, og det bare er et engangstilfelle, så synes jeg at man skal prøve å jobbe seg gjennom det. Det er lov å gjøre én feil, selv om det er et stort tillitsbrudd. Alle tar dårlige beslutninger i løpet av livet! Håper det løser seg for dere! ❤️

Anonymkode: 3aabc...4e5

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner hvorfor du kaller deg selv for et rasshøl HerrBæsjerumpehull siden du totalt mangler empati.

Har selvsagt ingen sympati med noen som er utro, og som etterpå bare syns synd i seg selv. Hadde hun vært litt ydmyk hadde det vært noe annet, men har var det ingen ydmykhet å spore, kun offermentalitet. "Jeg får profesjonell hjelp fordi jeg sliter psykisk etter hva jeg gjorde" 🤮

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...