Nyskjerrigemeg Skrevet 3. august 2018 #1 Skrevet 3. august 2018 Jeg er en jente på 18 år. Jeg satt inn spiral for ca 4 måneder siden (jaydess), men opplever i blant at jeg får veldig vondt. Av og til gjør det bare vondt i vagina, andre ganger gjør det vondt i vagina, korsryggen og nederste del av magen. En dag våknet jeg av at jeg gråt og rullet meg i sengen fordi jeg hadde så smerter i skjeden, ryggen og magen. Da måtte jeg ta 2 ibuxer og sitte meg ned i dusjen som en ball og la kokvarmt vann renne på ryggen min før det ble bedre. Noen ganger føler jeg nesten av den «stikker» meg, så om jeg gjør en ubehagelig bevegelse, så kan jeg få veldig vondt. jeg tok i p-stav da jeg var 16, men merket at det ikke var noe for meg så jeg gikk over til spiral. Gynekologen fjernet p-staven med en gang hun var ferdig å ta i spiralen. gynekologen advarte meg om at det kunne gjøre litt vondt for meg de neste dagene da jeg har veldig liten livmor, men det har jo gått en stund nå? Er det noen andre som har hatt problemer med spiral? Er dette noe som er vanlig og kommer til å ordne segselv eller burde jeg sjekket opp i det? Jeg har ikke så mye penger til en legetime, så vil heller høre her først.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #2 Skrevet 3. august 2018 Jeg har hatt det samme, og jeg er glad jeg gikk til gynekologen 3 mnd etter.. Betennelse i livmoren og måtte til utskrapning for å fjerne betennelsen. Men når de fjernet spiralen kjente jeg en bølge av lettelse i hele kroppen. Den sterkeste smerten forsvant med en gang og derretter forsvant den andre smerten litt etter litt. Og alt er fint etter utskrapningen Men det skal sies at det er ikke sikkert det er det samme! Men jeg råder deg å gå til gynekolog, så slipper du å tenke mer på det og kanskje du får hjelp ❤️ Anonymkode: 57ddb...cd3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #3 Skrevet 3. august 2018 Hvis smertene kom i forbindelse med innsett av spiral bør du ta en ny tur til gynekologen for en sjekk. Sånn du beskriver det, skal du ikke ha det. Men, spiral og bare 18 år? Det er ikke vanlig. Hvorfor fikk du spiral? Anonymkode: 7c445...7a3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #4 Skrevet 3. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis smertene kom i forbindelse med innsett av spiral bør du ta en ny tur til gynekologen for en sjekk. Sånn du beskriver det, skal du ikke ha det. Men, spiral og bare 18 år? Det er ikke vanlig. Hvorfor fikk du spiral? Anonymkode: 7c445...7a3 Jaydess er en mindre type spiral, anbefales til de som ikke har født barn og er sikrere enn p-piller. Det begynner å bli mer vanlig for unge kvinner å velge denne typen prevensjon. Hva mener du er problemet med det? Anonymkode: 90039...32e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #5 Skrevet 3. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jaydess er en mindre type spiral, anbefales til de som ikke har født barn og er sikrere enn p-piller. Det begynner å bli mer vanlig for unge kvinner å velge denne typen prevensjon. Hva mener du er problemet med det? Anonymkode: 90039...32e Jeg har selv Jaydess, og har heller ikke født barn. Men jeg er langt eldre. Jeg sier ikke at det er et problem at hun har fått spiral, det er bare det at det er uvanlig at så unge kvinner får det. Da lurte jeg på hvilken vurdering som ligger bak. Men om du sier at det er flere og flere som får spiral i ung alder, er det kanskje skjedd en endring på det feltet. Anonymkode: 7c445...7a3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #6 Skrevet 3. august 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har selv Jaydess, og har heller ikke født barn. Men jeg er langt eldre. Jeg sier ikke at det er et problem at hun har fått spiral, det er bare det at det er uvanlig at så unge kvinner får det. Da lurte jeg på hvilken vurdering som ligger bak. Men om du sier at det er flere og flere som får spiral i ung alder, er det kanskje skjedd en endring på det feltet. Anonymkode: 7c445...7a3 Helt normalt at unge kvinner får denne spiralen. Er nok du som er gammel.... Uansett TS, du bør absolutt oppsøke legen. Du skal ikke ha de smertene 4 mnd etter innsetting. Kan være komplikasjoner. Anonymkode: bf5fd...38d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå