Gå til innhold

Kjøp av BMW


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Ser for meg en BMW 3 eller 5-serie. Kjøpesum maks 150 000kr. Hvordan er kvaliteten på de til den prisen? og hvilken bør jeg velge? 1 serie blir nok i minste laget for min del, selv om jeg kanskje får mer for pengene med den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, HanenIFlokken skrev:

BMW X1 er jo ganske fin da :)

Ja har sett litt på den, men vil ha en litt raskere og mer leken bil med bakhjulstrekk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten på BMW er generelt ikke spesielt god. Disse bilene er mer egnet som nybil. Vanskelig å si om det er kvaliteten på nyere tyske biler som svikter, om BMW kunder herjer litt ekstra mye med kjøretøyene sine, eller om eierne etter hvert lar være å gjennomføre det svært kostbare og tidkrevende vedlikeholdet på disse nokså avanserte bilene...forvent uansett høye driftskostnader.

Anonymkode: 1ef27...697

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvaliteten på BMW er generelt ikke spesielt god. Disse bilene er mer egnet som nybil. Vanskelig å si om det er kvaliteten på nyere tyske biler som svikter, om BMW kunder herjer litt ekstra mye med kjøretøyene sine, eller om eierne etter hvert lar være å gjennomføre det svært kostbare og tidkrevende vedlikeholdet på disse nokså avanserte bilene...forvent uansett høye driftskostnader.

Anonymkode: 1ef27...697

Ja er litt redd for akkuratt det, hører mye forskjellig om BMW med tanke på kvaliteten. Er dyre reparasjonsutgifter jeg er redd for, kan heldigvis mekke litt selv, men aldri mekket en bil med så mye elektronikk som det en BMW har. Kanskje er Mercedes er tryggere å kjøpe? Motoren demmes er hvertfall en evighetsmaskin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange BMW'er. Bilene har god kvalitet. Noen utgaver rustet litt, spesielt E46. De har register kjede og det betyr mindre utgifter. Bilene er forholdsvis avanserte og er bygd av dyre deler. Dekkdimensjoner er ofte slik at det koster litt å vedlikeholde. Bilene er populære som brukt og gammel og blir ikke spesielt billig å eie. Jeg ville ikke kjøpt en 10 år gammel BMW for 150K. Finn en velholdt 3 serie f30 fra 2012 eller nyere. Den koster nok litt mer å kjøpe, men det blir kanskje billigere i lengden. Hvis du ikke kan bruke over 200 så ville jeg kjøpt et annet merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Mannisinbestealder skrev:

Har hatt mange BMW'er. Bilene har god kvalitet. Noen utgaver rustet litt, spesielt E46. De har register kjede og det betyr mindre utgifter. Bilene er forholdsvis avanserte og er bygd av dyre deler. Dekkdimensjoner er ofte slik at det koster litt å vedlikeholde. Bilene er populære som brukt og gammel og blir ikke spesielt billig å eie. Jeg ville ikke kjøpt en 10 år gammel BMW for 150K. Finn en velholdt 3 serie f30 fra 2012 eller nyere. Den koster nok litt mer å kjøpe, men det blir kanskje billigere i lengden. Hvis du ikke kan bruke over 200 så ville jeg kjøpt et annet merke.

Hva tror du om en Mercedes til rundt 150 000, er det kanskje et bedre kjøp? Eller om du vet om andre sportslige merker med bakhjulstrekk til den prisen?

Endret av Subaru xv 95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså om du vil ha et godt navn, godt interiør og sportslig kjørefølelse, men er samtidig opptatt av at bilen er skrudd ordentlig sammen...

2016-Lexus-IS-300-AWD-F-Sport-side-in-mo

Vanskelig å finne i Norge, men her snakker vi i alle fall skikkelig bil. Både BMW og Mercedes har slitt masse med kvaliteten i lengden. Pussig nok taper de ikke den klassiske nybilkunden på den måten.

Anonymkode: 1ef27...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter også Lexus IS.

Men BMW E39 var gode, men mange er hardt kjørte av ungdommer.

Kanskje er stasjonsvogn er mindre populær blant ungdomen.

Volvo 940 og 960 sedan og S90 (den som kom før S80 og S70 og V70.). Dei er driftsikre og tåler litt. Men det er rusta som tar dei akkurat som Mercedes.

Eller finn ein Mercedes E-klasse W211.

Kompressor motorane til Mercedes (men unngå E55) er greie, men det kan være at kompressoren må skiftes eller overhales eller få nye lager ei gong

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 150 000 kroner ville jeg gjort én ting: styrt unna alt som heter premium. At du har råd til et gammelt vrak er en ting, men du skal ha råd til å betale premiumpriser for å reparere den også.

BMW er knallbra biler bygget for å vare. De har garanti til 200 000 km. Men med så lite penger som du har, så ville jeg heller kjøpt en Toyota. Du får en nyere bil som har litt kjipere opplevd kvalitet, men som vil gi deg vesentlig mer bil for pengene.

Anonymkode: aa0c9...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil helst ikke ha forhjulstrekk, vil slenge litt med ræva 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dodge skrev:

Støtter også Lexus IS.

Men BMW E39 var gode, men mange er hardt kjørte av ungdommer.

Kanskje er stasjonsvogn er mindre populær blant ungdomen.

Volvo 940 og 960 sedan og S90 (den som kom før S80 og S70 og V70.). Dei er driftsikre og tåler litt. Men det er rusta som tar dei akkurat som Mercedes.

Eller finn ein Mercedes E-klasse W211.

Kompressor motorane til Mercedes (men unngå E55) er greie, men det kan være at kompressoren må skiftes eller overhales eller få nye lager ei gong

Har sett litt på en BMW 3 serie stasjonsvogn, godt vedlikeholdt og kjørt 100 000 km pris 130 000 kr 2011 mod. Virker for meg som et greit kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med 150 000 kroner ville jeg gjort én ting: styrt unna alt som heter premium. At du har råd til et gammelt vrak er en ting, men du skal ha råd til å betale premiumpriser for å reparere den også.

BMW er knallbra biler bygget for å vare. De har garanti til 200 000 km. Men med så lite penger som du har, så ville jeg heller kjøpt en Toyota. Du får en nyere bil som har litt kjipere opplevd kvalitet, men som vil gi deg vesentlig mer bil for pengene.

Anonymkode: aa0c9...37d

Ja har tenkt litt på det, sitter fortsatt igjen med en liten slump penger til uforutsette ting, pluss at jeg skal selge min nåværende bil. Kan muligens legge på  enda 50k og enda klare meg, men vil helst ha rikelig på konto så jeg ikke må leve som en fattiglus 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Subaru xv 95 skrev:

Har sett litt på en BMW 3 serie stasjonsvogn, godt vedlikeholdt og kjørt 100 000 km pris 130 000 kr 2011 mod. Virker for meg som et greit kjøp

En kamerat av meg kjøpte noe i den duren for noen år siden. Etter at jeg måtte gi han starthjelp for tredje gang - jeg brukte alltid min flaueste rustholk veteran til det - dro han og samboeren direkte til Toyota og kjøpte seg en Avensis stasjonsvogn. Den har de hatt, feilfritt, i snart 9 år. 🤣

Anonymkode: 1ef27...697

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 0.12, Subaru xv 95 skrev:

Ja har sett litt på den, men vil ha en litt raskere og mer leken bil med bakhjulstrekk 🙂

I så fall er vel i3 BMW-modellen du burde se på. 170hk, bakhjulstrekk, 0-100 på 7,3 sek. og lav vekt. Men 150k er nok litt lavt budsjett, tror de rimeligste 2014-modellene ligger på 160-170k nå. 

Rustfritt karosseri har de også, og svært lite feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...