Gå til innhold

Innlagt under studier

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg skal snart begynne å studere, men føler at jeg trenger å bli innlagt, så jeg har noen spørsmål rundt dette.

1. Må jeg være i kontakt med psykolog for å bli innlagt eller kan jeg gå til fastlege og spørre om det? Har gått til psykolog tidligere men har sluttet.

2. Hva skjer med studieplassen min om jeg legges inn?

3. Kan jeg legges inn uten at noen i familien får vite om det?

Anonymkode: e585b...7ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

jeg skal snart begynne å studere, men føler at jeg trenger å bli innlagt, så jeg har noen spørsmål rundt dette.

1. Må jeg være i kontakt med psykolog for å bli innlagt eller kan jeg gå til fastlege og spørre om det? Har gått til psykolog tidligere men har sluttet.

2. Hva skjer med studieplassen min om jeg legges inn?

3. Kan jeg legges inn uten at noen i familien får vite om det?

Anonymkode: e585b...7ad

Nei, du må ikke være i kontakt med psykolog for å bli innlagt, du kan gå til fastlege og be om å bli innlagt, det er ingen problem. Behandlerene dine på avdelingen du blir innlagt ved vil mest sannsynlig henvise deg til psykolog mens du er innlagt slik at du fortsatt kan få oppfølging den dagen du skrives ut derfra dersom dette er noe du ønsker.

Du vil beholde studieplassen din selv om du blir innlagt, sett at du klarer å bestå alle eksamene dine selvfølgelig.

Du kan selvfølgelig legges inn uten at noen i familien din får vite om det, behandlerne dine og de andre ansatte på avdelingen har taushetsplikt og vil ikke dele noe med dine pårørende som du ikke selv ønsker og gir samtykke til at de kan dele. Det er dog i de aller fleste tilfeller vanskelig å unngå at familie, venner og eventuelt andre får vite at du har blitt innlagt da de aller fleste vil begynne å lure på hvor du befinner deg etter hvert.

Anonymkode: 7f933...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...