Gå til innhold

P pillerjh ny

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Startet på p piller 2 uker etter mensen, nå kommer mensen snart. Skal jeg få det som normalt, slutte å ta p pillene? Har hørt at hvis jeg ikke slutter å ta p pillene så utsetter jeg mensen. Hvordan vet kroppen at jeg ikke skal utsette?

Anonymkode: c27f3...f23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal i utgangspunktet ta alle hormonpillene før du tar pause, og i den pausen får du en blødning. Ikke tenk på når du egentlig skal få mensen, bare tenk på å ta alle pillene. 

Anonymkode: a407d...f67

AnonymBruker
Skrevet

Man har 21 dager med hormonpiller og 7 med sukkerpiller. (om man har 28 dagers piller).  Om man da tar de 21 dagene også tar en pause i 7 dager så vil kroppen merke at den ikke får hormonene og få en bortfallsblødning. Om man ikke tar pause så får kroppen tilført hormonene og får ikke blødning. Noen får blødning uansett, andre kan utsette i mange måneder. Vi er forskjellige. 

Så ta de pillene som er på brettet. Ikke kluss med dette, da ender du opp med hormonkluss og ender opp med stadig mellomblødninger og tull. 

Anonymkode: 06e6e...a71

AnonymBruker
Skrevet

Ta alle pillene med hormoner på brettet (det er 21 av dem). Så tar du en ukes pause og begynner på nytt brett. Dette blir den nye syklusen din. Den gamle kan du bare glemme

Anonymkode: d952d...839

AnonymBruker
Skrevet

Gjør som de over sier. Eller; fortsett på neste brett og utsett bortfallsblødningen. Ikke farlig, du får ikke kluss og du slipper blødningen. Men, du bør ha bortfallsblødning med jevne mellomrom. F.eks hver 4-5 mnd eller til du får en mellomblødning.

Anonymkode: 9a038...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...