ops2 Skrevet 6. august 2018 #261 Skrevet 6. august 2018 (endret) Når man har et våpen som ligger flatt på siden, og en pc som man kan browse bilder av pistoler på, så kan man sikkert si: Aha! Det er et leketøy, for den delen bak ligner ikke på dette eller denne. Når den holdes i hånden og rettes mot deg, så ser du ikke delene som dekkes av hånden, og om det står toys'r us i små bokstaver på siden. Jeg ville ikke bruke meg selv som eksempel, men la gå. Jeg har blitt truet med avsaget, enkeltløpet hagle. Jeg kan love at jeg ikke fikk med mer detaljer enn munningen. Om man legger en Colt 1911 med forlenget løp flatt, side om side med et høyoppløselig bilde av denne lekepistolen, så vil man plukke ut mange detaljer som ikke stemmer. Men det er ikke det som skjer i den virkelige verden. Se her: Høyt oppløselig bilde. Jeg gir deg all den tid du trenger til å gå gjennom TinEye og andre program som sammenligner bilder, og du vil finne ut at det er en modell basert på Robocop's våpen. Men erstatt denne trygge situasjonen med gryning, en time før solen står opp, skygger fra trær og husvegger, sett en capslue på mannen, la ha bevege seg, løfte og senke pistolen. Det er en slik situasjon politiet møtte. Det er bekreftet av vitner at de ropte legg ned våpenet flere ganger, og skjøt varselskudd. Endret 6. august 2018 av ops2 8
bananbøy Skrevet 6. august 2018 #262 Skrevet 6. august 2018 (endret) Haha så det er nå altså en kopi av en sci-fi film rekvisitt... Hmm jeg syns det lignet litt på blasterene som stomtrooperene i Star Wars hadde. Åpenbart et replika våpen altså.... Kom igjenn ops2 du skjønner vel selv hvordan du desperat prøver å ro deg inn nå. Endret 6. august 2018 av bananbøy 1
T-Rex Skrevet 6. august 2018 #263 Skrevet 6. august 2018 (endret) 1 hour ago, bananbøy said: Haha så det er nå altså en kopi av en sci-fi film rekvisitt... Hmm jeg syns det lignet litt på blasterene som stomtrooperene i Star Wars hadde. Åpenbart et replika våpen altså.... Kom igjenn ops2 du skjønner vel selv hvordan du desperat prøver å ro deg inn nå. Vi har fått med oss at du, den opphøyde våpeneksperten, ikke hadde tatt feil av dette lekevåpenet og ekte vare. De fleste politifolk er ikke våpeneksperter. I en stresset situasjon kan de ta feil av lekevåpen og ekte vare, i likhet med resten av befolkningen. Derfor er det ekstremt uklokt å gi personer, med nedsatte mentale evner, noe som i det hele tatt for noen kan tenkes å se ut som et ekte våpen. (Og bare for å ha sagt det, jeg har sikkert gjort like teite ting som foreldrene til den drepte har gjort ved å gi ham et lekevåpen, uten at det endte tragisk - på grunn av flaks.) Endret 6. august 2018 av T-Rex 6
Gjest HarryDotter Skrevet 6. august 2018 #264 Skrevet 6. august 2018 På 4.8.2018 den 11.12, lille humla skrev: Vel... Jeg er ikke enig med deg. Jeg tenker at vi som bor i Skandinavia har mulighet, og resurser til å faktisk ha et bra politi, men det blir mer og mer USA-tendenser. Dette er i teorien en ikke sak, fordi vi IKKE skal ha politi som reagere utifra affekt. Vi bor på et sted hvor det er minimalt med terror, hvis man ser på resten av verden. Skjerp deg selv! Politiet i skandinavia kan ikke fortsatt være rose/kose politiet, når vold, skyte episoder og all mulig kriminalitet øker og øker. Når tyven har kniv, kommer politiet med batong og tåregass. Når tyven kommer med pistol, kommer politiet med pistol. Når skurkene kommer med håndgranater og automatgeværer, må politiet stille med skuddsikre vester og mp5 automat rifler. Og jo, sverige trenger tungt bevæpnet politi om dagen. Norge er ikke helt der riktig enda, men vi nærmer oss farlig fort dit. Men naiviteten din er innlysende!
T-Rex Skrevet 6. august 2018 #265 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, HarryDotter said: Politiet i skandinavia kan ikke fortsatt være rose/kose politiet, når vold, skyte episoder og all mulig kriminalitet øker og øker. Når tyven har kniv, kommer politiet med batong og tåregass. Når tyven kommer med pistol, kommer politiet med pistol. Når skurkene kommer med håndgranater og automatgeværer, må politiet stille med skuddsikre vester og mp5 automat rifler. Og jo, sverige trenger tungt bevæpnet politi om dagen. Norge er ikke helt der riktig enda, men vi nærmer oss farlig fort dit. Men naiviteten din er innlysende! Norsk politi har klart seg uten regulær bevæpning i årtier. Det har fungert bra. Men når de kriminelle miljøene hardner til, som de automatisk gjør på grunn av globaliseringen, da må vi kontinuerlig vurdere om bevæpning er på sin plass eller ikke. Et "odde" drap av en utviklingshemmet påvirker ikke dette. 2
Gjest HarryDotter Skrevet 6. august 2018 #266 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, T-Rex skrev: Norsk politi har klart seg uten regulær bevæpning i årtier. Det har fungert bra. Men når de kriminelle miljøene hardner til, som de automatisk gjør på grunn av globaliseringen, da må vi kontinuerlig vurdere om bevæpning er på sin plass eller ikke. Et "odde" drap av en utviklingshemmet påvirker ikke dette. Absolutt! Det er ingen utvikling jeg setter pris på, men politiet MÅ få være så sikret de kan på jobb.
Gjest Winza Skrevet 6. august 2018 #267 Skrevet 6. august 2018 Stakkars gutt Klarer ikke å forestille meg smerten familien går igjennom
T-Rex Skrevet 6. august 2018 #268 Skrevet 6. august 2018 3 minutter siden, Winza said: Stakkars gutt Klarer ikke å forestille meg smerten familien går igjennom Det må være fullstendig jævlig.
Gjest Winza Skrevet 6. august 2018 #269 Skrevet 6. august 2018 2 minutter siden, T-Rex skrev: Det må være fullstendig jævlig. Tragisk at man ikke har mulighet til å kunne skille mellom en falsk og ekte pistol, det betyr at slike hendelser kan og vil skje igjen
Gjest Winza Skrevet 6. august 2018 #270 Skrevet 6. august 2018 De kunne jo vel bare skutt han i beinet eller armen heller?
Gjest Winza Skrevet 6. august 2018 #272 Skrevet 6. august 2018 Akkurat nå, COSL Innovator skrev: Who really cares? Mennesker med empati
Drizzt Skrevet 6. august 2018 #273 Skrevet 6. august 2018 19 minutter siden, Winza skrev: De kunne jo vel bare skutt han i beinet eller armen heller? Når du står foran en person som du tror er bevæpnet med ekte våpen og du opplever situasjonen som livstruende for deg, skytter du ikke i beinet eller armen. Skytter du i beinet kan du fortsatt bli skjøt på selv. Å treffe arm eller bein på en person i bevegelse er dessuten mye vanskeligere enn å treffe kroppen (mage, bryst). Ta i betraktning også at det var dårlig lys, så skjønner du at politiet ikke hadde noe valg, men å treffe i torsoen. Han burde aldri, aldri hatt en våpenlignende gjenstand med seg og han burde ikke vært ute alene midt på natta. 6
jabx Skrevet 6. august 2018 #274 Skrevet 6. august 2018 23 timer siden, bananbøy skrev: Nei det gjør det ikke. Men go ahead, og vis oss din kunnskap: Hvilken pistol er det det er en replika av? Eh, hvilken pistol? Den ser ut til å være formet som en pistol generelt. Man trenger da ikke å identifisere merke og modell for å si noe generelt om formen. Skjerpings, dette blir bare latterlig. 7
jabx Skrevet 6. august 2018 #275 Skrevet 6. august 2018 8 timer siden, bananbøy skrev: Men det er helt riktig at dette er vanskelig eller umulig for en politimann å identifisere, eller i det hele tatt fundere over i en kritisk situasjon, og ihvertfall ikke på natta på avstand, ol. Men å påpeke jabx sitt bullshit er likevel på sin plass. Det som er bullshit er når du lyver om hva jeg har skrevet. Men fakta har aldri vært viktig for fanatikere. 2
jabx Skrevet 6. august 2018 #276 Skrevet 6. august 2018 2 timer siden, Winza skrev: De kunne jo vel bare skutt han i beinet eller armen heller? Nei. Les tråden. 6
bananbøy Skrevet 6. august 2018 #277 Skrevet 6. august 2018 5 minutter siden, jabx skrev: Man trenger da ikke å identifisere merke og modell for å si noe generelt om formen. Når du sier at det er et replika våpen så må du det jo. Det er et spesifikt begrep som handler om nøyaktige visuelle kopier av spesifikke våpen. 1
jabx Skrevet 6. august 2018 #278 Skrevet 6. august 2018 Jeg tror du skal prøve å lese hva jeg faktisk skriver, og gjerne kverulere litt mindre. 2
Gjest Winza Skrevet 6. august 2018 #279 Skrevet 6. august 2018 1 time siden, jabx skrev: Nei. Les tråden. Har ikke tenkt å lese 280 innlegg
Elaine Marley Skrevet 6. august 2018 #280 Skrevet 6. august 2018 (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 6. august 2018 av Elaine Marley 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå