AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Vet noen hvor lang tid det pleier å ta før man hører fra legen etter MR? Var på MR for 1 uke siden, venter utålmodig på svar....... Anonymkode: 80247...30c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Det kan ta en stund avhengig av hva det gjelder og hvor mange pasienter de har hatt. To uker pleier å være nok tid for det meste. Anonymkode: e1801...08a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Jeg måtte vente i en måned til tross for purringer, og klare funn fra før. Hvis du googler det er det dessverre mange som venter lenge. Håper det raskere for deg. Anonymkode: 0e04d...33c
Rinta90 Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 14 virkedager er som regel standard. Nå er det jo ferietider, så tidene kan avvike. Ring insituttet/sykehuset du har tatt bilder på til uka og hør om svaret er sendt din fastlege.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #5 Skrevet 2. august 2018 Spørs jo litt på hva slags setting. Når jeg tok MR av hodet fikk jeg svar med en gang. Når jeg tok av kneet fikk jeg svar etter 3 dager. Ring legen og hør. Anonymkode: ca160...8f0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 Det varierer. Jeg tok mr av hjernen for å utelukke svulst og min fastlege hadde fått beskrivelse fra radiolog allerede dagen etter. Anonymkode: 94f07...754
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 Avhenger av mange ting, blant annet men ikke begrenset til: Hvem du skal få svar fra og hvor mye de har å gjøre og hva bildene viser, må de legge noen planer ut fra de bildene og får de tak i dem de trenger for å legge planene, hvilken undersøkelse er tatt og hvem kan tolke den, er de som kan tolke dem på jobb og hva annet har de å gjøre, osv osv. Er det avtalt at du skal få svar? Hvis det ikke er noen funn blir det ofte "No news is good news". Anonymkode: fa02c...b9d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #8 Skrevet 7. august 2018 På 2.8.2018 den 12.46, AnonymBruker skrev: Avhenger av mange ting, blant annet men ikke begrenset til: Hvem du skal få svar fra og hvor mye de har å gjøre og hva bildene viser, må de legge noen planer ut fra de bildene og får de tak i dem de trenger for å legge planene, hvilken undersøkelse er tatt og hvem kan tolke den, er de som kan tolke dem på jobb og hva annet har de å gjøre, osv osv. Er det avtalt at du skal få svar? Hvis det ikke er noen funn blir det ofte "No news is good news". Anonymkode: fa02c...b9d Ja, jeg må ha svar. Vi må uansett planlegge hva som skjer videre uansett hva bildene viser Anonymkode: 80247...30c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #9 Skrevet 7. august 2018 Så lenge legen din får det elektronisk tar det normalt bare noen dager. De fleste leger får svar elektronisk. For de som får det sendt i posten, som kiropraktor, tar det kanskje en uke eller to. Mest fordi postgangen er blitt så treg, ikke post lørdag og slutt på A post. Anonymkode: 6b0e6...b03
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå