Gå til innhold

Svar på mr

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet noen hvor lang tid det pleier å ta før man hører fra legen etter MR? Var på MR for 1 uke siden, venter utålmodig på svar.......

Anonymkode: 80247...30c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta en stund avhengig av hva det gjelder og hvor mange pasienter de har hatt. To uker pleier å være nok tid for det meste.

Anonymkode: e1801...08a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte vente i en måned til tross for purringer, og klare funn fra før. Hvis du googler det er det dessverre mange som venter lenge. Håper det raskere for deg. 

Anonymkode: 0e04d...33c

Skrevet

14 virkedager er som regel standard. Nå er det jo ferietider, så tidene kan avvike. Ring insituttet/sykehuset du har tatt bilder på til uka og hør om svaret er sendt din fastlege.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo litt på hva slags setting. Når jeg tok MR av hodet fikk jeg svar med en gang. Når jeg tok av kneet fikk jeg svar etter 3 dager.

Ring legen og hør.

Anonymkode: ca160...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Jeg tok mr av hjernen for å utelukke svulst og min fastlege hadde fått beskrivelse fra radiolog allerede dagen etter. 

Anonymkode: 94f07...754

AnonymBruker
Skrevet

Avhenger av mange ting, blant annet men ikke begrenset til: Hvem du skal få svar fra og hvor mye de har å gjøre og hva bildene viser, må de legge noen planer ut fra de bildene og får de tak i dem de trenger for å legge planene, hvilken undersøkelse er tatt og hvem kan tolke den, er de som kan tolke dem på jobb og hva annet har de å gjøre, osv osv. 

Er det avtalt at du skal få svar? Hvis det ikke er noen funn blir det ofte "No news is good news". 

Anonymkode: fa02c...b9d

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2018 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Avhenger av mange ting, blant annet men ikke begrenset til: Hvem du skal få svar fra og hvor mye de har å gjøre og hva bildene viser, må de legge noen planer ut fra de bildene og får de tak i dem de trenger for å legge planene, hvilken undersøkelse er tatt og hvem kan tolke den, er de som kan tolke dem på jobb og hva annet har de å gjøre, osv osv. 

Er det avtalt at du skal få svar? Hvis det ikke er noen funn blir det ofte "No news is good news". 

Anonymkode: fa02c...b9d

Ja, jeg må ha svar. Vi må uansett planlegge hva som skjer videre uansett hva bildene viser

Anonymkode: 80247...30c

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge legen din får det elektronisk tar det normalt  bare noen dager. De fleste leger får svar elektronisk. For de som får det sendt i posten, som kiropraktor, tar det kanskje en uke eller to. Mest fordi postgangen er blitt så treg, ikke post lørdag og slutt på A post.

Anonymkode: 6b0e6...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...