AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Var på coloscopi på mandag og der fant de en stor svulst, legen tokk prøver å sendte inn og neste uke skal jeg på Ct og Mr, så innen 14 dager skal jeg oppereres. Først da vet jeg mer om grad og prognoser. Prøver å søke opp informasjon men alt er så individuelt så jeg synes det er vanskelig å vite hva som gjelder meg. Blir jeg så syk att jeg trenger hjemehjelp? Jeg bor i et gamelt hus som er trangt, toalet i 2 etg, upraktisk utforming og ikke så godt isolert. Kan jeg forsette å være her eller må jeg leie noe i sykdomsperioden? Har alltid hvert selvhjulpen og hater be andre om hjelp. HVa med økonomi? er det støtteordninger? Jeg blir jo sykemeldt men det er jo bare en periode du kan være det vel, er vel 1,5 år eller noe slik. HVordan vil livet bli fremover? velger jeg å ta bort tarmen å få pose med tanke på tilbakefall? Jeg skal opp til min mor på midag i dag og må da fortelle henne det, det blir nesten tyngre enn å få diagnosen trur jeg. Del gjerne erfaringer om dere har. Anonymkode: 7834d...0ad
Soulshine Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på coloscopi på mandag og der fant de en stor svulst, legen tokk prøver å sendte inn og neste uke skal jeg på Ct og Mr, så innen 14 dager skal jeg oppereres. Først da vet jeg mer om grad og prognoser. Prøver å søke opp informasjon men alt er så individuelt så jeg synes det er vanskelig å vite hva som gjelder meg. Blir jeg så syk att jeg trenger hjemehjelp? Jeg bor i et gamelt hus som er trangt, toalet i 2 etg, upraktisk utforming og ikke så godt isolert. Kan jeg forsette å være her eller må jeg leie noe i sykdomsperioden? Har alltid hvert selvhjulpen og hater be andre om hjelp. HVa med økonomi? er det støtteordninger? Jeg blir jo sykemeldt men det er jo bare en periode du kan være det vel, er vel 1,5 år eller noe slik. HVordan vil livet bli fremover? velger jeg å ta bort tarmen å få pose med tanke på tilbakefall? Jeg skal opp til min mor på midag i dag og må da fortelle henne det, det blir nesten tyngre enn å få diagnosen trur jeg. Del gjerne erfaringer om dere har. Anonymkode: 7834d...0ad Jeg har desverre ingen svar å gi deg på dette, men håper du får svar på alt du trenger å vite ❤️ Ville bare sende deg en stor klem! ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Jeg vet det er vanskelig og at alt raser rundt i hodet på deg nå, men prøv å la slike bekymringer ligge. Du vet ikke hvor alvorlig det er ennå. Ikke ta sorgene på forskudd. Det kan være ting går mye bedre enn du tror. I min nærmeste familie har vi hatt to tilfeller av kreft. Den ene er helt frisk i dag, og den andre fikk fantastisk mye hjelp og tilrettelegging i sin sykdomsperiode. Kreft er "kongen" av sykdommer i dag. Er det noen som får hjelp, er det de som har kreft. Jeg håper du får snakket godt med moren din og får god støtte der. Stol på at legene kan jobben sin og gjør det beste de kan for å hjelpe deg. De vil svare deg på alle spørsmålene du har. Det er en tøff beskjed å få. Hold motet oppe så godt du klarer. Anonymkode: 14651...08e
sonush Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: HVordan vil livet bli fremover? velger jeg å ta bort tarmen å få pose med tanke på tilbakefall? Jeg skal opp til min mor på midag i dag og må da fortelle henne det, det blir nesten tyngre enn å få diagnosen trur jeg. Del gjerne erfaringer om dere har. Anonymkode: 7834d...0ad Er det noe mulighet for å flytte til mor. Du vil muligens trenge hjemmehjelp og hjemmesykepleier noe du absolutt vil få hjemme hos deg, men de kan ikke tilby det moren din kan. En mors omsorg og fang. Med mindre det ikke er det beste forhold mellom dere eller at moren din er syk og skrøpelig selv, så vil hun være en fantastisk støtte for deg. Selv når man ikke har et godt forhold, så gjør kreft diagnosen noe med forholdene likevel. Man glemmer hva man kranglet om. Dette skjedde ihvertfall i min familie. Min mor og tante hadde vært som hund og katt og ikke hadde snakket sammen på flere år, plutselig så var tante der og støttet henne, var hos henne før hun reiste på jobb, etter jobben, osv. Hun var en støtte for meg også ved å være til støtte for mamma. Både kreft og behandlingen gjør at man blir sykere enn du føler deg akkurat nå. Det er dessverre et resultat av sykdommen, men på lengre sikt så er det det som kreves for å ta den forbaskede kreften. Igjen. Du vil få hjelp av kommer, ift behandling, ernæring. Kreft-koordinator hjelper til med å få det forskjellige på plass. De opererer bort den del av tarmen hvor kreften er og kobler sammen resten. De lager stomi hvis det blir nødvendig. Verken vi eller legene selv vet helt sikkert før de har åpnet opp og sett forholdene. De gjør det som må gjøres. ❤️❤️🤗🤗❤️❤️ Endret 2. august 2018 av sonush
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå