AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Jeg slettet Instagram for ca 2 måneder siden og har faktisk ikke hatt det bedre enn nå, det påvirker mye mer enn man tror. Jeg sammenlignet meg selv med andre, brukte for mye tid på det, trodde til slutt at folk faktisk lever et perfekt liv i følge profilene deres, fikk opp bilder av perfekte kropper, slanketips, treningsvideoer, folk på festival med alle vennene sine, festing, alt var rett og slett lysbetont og alt ser ut som en drøm. At folk rett og slett lever et perfekt liv. Det fikk meg til å føle meg mislykket, ensom, unormal, spisevansker og jeg ble rett og slett syk av det. Ubevisst. En dag bestemte jeg meg for å fjerne det helt. Jeg sier ikke at alle bør gjøre det, noen lar seg påvirke mer enn andre og det er såklart noe positivt ved plattformen ift deling av bilder til venner og familie. Men utenom det mener jeg det ødelegger mer enn det gjør noe godt for en. Hvis du sliter og aldri blir fornøyd med ditt eget liv og deg selv, rett ut slett bare blokk ut det som gjør at du får de tankene. Jeg ble påvirket (dessverre) og fant ut at det var best å bli kvitt det. Noen kveldstanker fra meg.. Anonymkode: e3587...a13 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Dette var kloke ord og en dyrekjøpt erfaring. Man blir påvirket av alt rundt seg, og noen ganger mer enn man tror og skjønner selv. På Instagram følger man jo det man interesserer seg for også, og blir dermed "bombet" med påvirkning. Da er veien kort til å begynne og sammenligne seg og sitt. Gratulerer med godt gjennomført valg! Anonymkode: 3e6a8...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 At du blir påvirket og syk av det sier mest om deg desverre. Anonymkode: d8e75...433
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du blir påvirket og syk av det sier mest om deg desverre. Anonymkode: d8e75...433 Ja det sier at hun har en normal menneskelig reaksjon på det overfladiske samfunnet vi lever i. Anonymkode: 0d115...17f 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #5 Skrevet 2. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det sier at hun har en normal menneskelig reaksjon på det overfladiske samfunnet vi lever i. Anonymkode: 0d115...17f Det er da ikke normalt å bli syk av sånn! Guri land. Da er det noe galt i hodet ditt. Anonymkode: d8e75...433 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke normalt å bli syk av sånn! Guri land. Da er det noe galt i hodet ditt. Anonymkode: d8e75...433 Nei, jeg tror også at det er noe galt med kulturen og medieklimaet og at sykdom som følge av sosiale medier er helt naturlig. Anonymkode: 4f230...80f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 Problemet er ikke instagram i selv seg, det er hva og hvem man velger å fylle feeden sin med. Jeg ser ikke en eneste treningsvideo, slanketips eller perfekt kropp på instagram, for det er jeg ikke interessert i å følge. Kutt for all del ut alt som påvirker deg negativt, ødelegger selvbildet ditt og bare gjør deg trist og deppa, men det er den enkeltes bruk som er problemet, ikke plattformen i seg selv. Anonymkode: e126f...254 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet er ikke instagram i selv seg, det er hva og hvem man velger å fylle feeden sin med. Jeg ser ikke en eneste treningsvideo, slanketips eller perfekt kropp på instagram, for det er jeg ikke interessert i å følge. Kutt for all del ut alt som påvirker deg negativt, ødelegger selvbildet ditt og bare gjør deg trist og deppa, men det er den enkeltes bruk som er problemet, ikke plattformen i seg selv. Anonymkode: e126f...254 Plattformen er del av problemet på grunn av algoritmene den er bygget opp av. Den er ikke like kritikkverdig som facebook, og absolutt et bedre alternativ, men symbolikken (hjerter etc.) og filtrene som brukes (spesielt på snapchat) er med på å danne en usunn, sosial økologi. Det gjelder ikke bare de typiske bimbo-oppdateringene, det kan stikke mye dypere og uten at man er klar over det, og jeg mener at dette er en uheldig utvikling som begynner allerede i barnehagen. Man får en overbevisning om at man er spesiell, og da enten fordi man er fantastisk eller forferdelig, sammenlignet med andre mennesker, og begge deler er en intellektuell katastrofe. Anonymkode: 4f230...80f 1
Lulu21 Skrevet 3. august 2018 #9 Skrevet 3. august 2018 Har holdt meg unna instagram helt til nå. Og må si jeg blir sjokkert over hvor «perfekt» alt skal være ja. Ekstremt overfladisk mye av det, men også veldig avhengighetsskapende. Skjønner godt at noen får dårlig selvbilde av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå