Gå til innhold

Uvi lignende symptomer flere år

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste årene hatt noe lignende uvi, som kommer å går. Har mye urinveisinfeksjon, så har hatt flere behandlinger med penicillin uten bedring. Legen sier bare jeg skal ha faste toalett tider, men jeg får fysiske smerter i blæra, og er så flau over det at jeg sliter ofte med å gå ut.

Det føles som jeg aldri får tømt blæra, og jeg har smerter og ubehag i blæra, men svir ikke når jeg tisser. Noen ganger springer jeg på toalettet ganske ofte, mens plutselig trenger jeg bare gå på toalettet 3 ganger om dagen en dag eller i en periode. Det hender det er litt blod i urinen, den er av og til litt grumsete, og det er også av og til mørk og stram lukt av det selv om jeg drikker mye. Hender jeg våkner om morgenen med kraftige smerter i blæra, da jeg ikke våkner om nettene for å tisse. Finner ingen årsak til at det starter, og det kommer ikke spesielt etter samleie eller noe i den duren.

Jeg hadde for noen år siden uvi som spredde seg oppover mot nyrene, og fikk penicillin mot dette. Vil ikke si sikkert, men føler dette begynte etter da. 

Legen sier bare jeg skal ha faste toalettrutiner, noe som er umulig da det både kommer og går, og det er så ubehagelig og smertefullt å holde meg for lenge. Noen som har råd og tips, og som kanskje vet hvilke undersøkelser jeg kan be legen ta, da jeg føler han ikke tar det seriøst.

Har gått med dette uten pause i rundt en mnd nå, så håper virkelig noen har råd. 

Anonymkode: f9ab7...c49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt «faste toalettrutiner». Blitt fortalt dette i åresvis og jeg har «ibs». Det går ikke an ... 

Anonymkode: 843ef...2e6

AnonymBruker
Skrevet

Gå til en ny lege for å få en second opinion. Og be om henvisning til urolog. Dette burde vært tatt tak i for lenge siden.

Anonymkode: 30b01...af8

Skrevet

Først og fremst vil jeg si at du ikke er alene, enkelte dager er det himmel på jord, andre er du låst til toalettet. Bli henvist til en urolog og cystoskopi, er du heldigere enn meg vil du mest sannsynligvis få svar på hva det kan være. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...