AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Går turer, og sørger for å gå rundt 20 000 meter hver dag, prøver å gå meg i form. Vært flere korte turer i dag, så den siste runden gikk jeg for en halvtime siden. Var distrahert av skyene, de danset pent på himmelen og elsket å se hvordan fjærskyene endret seg mens solen sank seg. Plutselig hører jeg en stemme, ignorerer denne stemmen først, men så er plutselig en fyr ved siden av meg på en sykkel. Han sier han snudde fordi han syntes jeg var en "pen jente", noe jeg ærlig talt ikke skjønte. Sa bare "okay" og gikk videre, fyren fortsatte å følge etter å sa jeg var pen, om jeg ville ha kaffe og sånt. Rødt flag popper opp på min side. Kaffe? Klokken var 22:15 på dette tidspunktet, og definitivt ikke ett tidspunkt for kaffe. Jeg sa nei, men han presset da videre på med kaffe om jeg var sikker og sånt. Jeg ristet bare på hodet, han syklet da av gårde og jeg bestemmer meg for å ta en snarvei så jeg ikke skal være på samme vei som han lenger når han er ute av synet. Er en kort vei igjennom en bakgate for å komme ditt jeg skal, og plutselig hører jeg stemmen til fyren igjen "Kan prøve igjen" høyt nok til at jeg hører dette. Så hører jeg fyren igjen, men ignorerer han og tenker jeg kan komme meg igjennom denne bakgaten før han eventuelt tar meg igjen. Så sykler han foran meg og prøver å blokkere veien. Spør igjen om jeg vil ha kaffe, og om jeg er sikker at jeg ikke vil ha det hyggelig med han. Gir han et konstant nei, og går forbi han før han blokkerer veien mer. Han fulgte ikke etter videre, men følte meg skeptisk. Etterpå så jeg en sort bil parkert inni en fotgjenger tunnel jeg vanligvis går igjennom, men dropper det uten tvil når jeg ser denne bilen. Vet ikke om det er relatert, men tror jeg skal droppe kveldsturer fremover. Lurer på... over reagerte jeg? Kan fyren ha vært seriøs at han ville ha meg på kaffe og syntes jeg var pen? Føler meg ikke pen. Jeg veier 95 kg og er 160 cm høy (prøver å gå ned i vekt). Kan hende jeg ble mer skremt siden jeg var alene i en bakgate uten folk omkring, og følte meg ekstremt sårbar for denne fyren på sykkel som prøvde å sperre veien min. Hadde du sagt ja til kaffe med en slik fyr? Var skummelt, så selv om fyren kanskje ikke mente noe vondt, syntes jeg det ble skummelt. Anonymkode: 76706...d2f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Utlending ? Anonymkode: 76079...42d Norsk Anonymkode: 76706...d2f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Jeg ble forfulgt og (forsøkt)voldtatt av ei ugle på fjellet midt på natta. Faktisk helt sant. Så at du synest denne episoden var ekkel forstår jeg. Ikke gå ute alene i mørket, for det er ingen som takker deg for det senere. Bedre føre var, for rettighetene teller ikke når skaden er skjedd. Anonymkode: 3f305...286
Amberleaf Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 Skjønner godt at du syns det var guffent! Fyren må jo enten mangle alvorlig mange sosiale antenner eller være skrudd i hodet. Normale mannfolk oppfører seg ikke så pågående. 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 Åååå herregud eg hadde blitt vettskremt. Skjønner godt at du blir skeptisk. Ikkje godt å si kva han ville, sikkert desperat på menneskelig kontakt. Men det lyse raudt når han ikkje respekterer at du ikkje vil ta ein kaffi med han, nei er nei uansett. Då tenkje eg at han godt kunne gjort andre ting også. Anonymkode: 6246a...539 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 For en gerning. Han er veldig opptatt av at du skal få i deg kaffe, KAFFE!!! på natta. Han der er mongo. Håper du ikke treffer han igjen. Anonymkode: 8cd45...c4e
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #8 Skrevet 1. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble forfulgt og (forsøkt)voldtatt av ei ugle på fjellet midt på natta. Faktisk helt sant. Så at du synest denne episoden var ekkel forstår jeg. Ikke gå ute alene i mørket, for det er ingen som takker deg for det senere. Bedre føre var, for rettighetene teller ikke når skaden er skjedd. Anonymkode: 3f305...286 Bra ugla ikke fikk tak i deg. Føler meg stygg så tenker fyrer ikke egentlig ville gjort noe mot meg, men blir nervøs når noen faktisk blir litt sånn. Pleier ikke egentlig å gå kveldsturer, men tenkte det burde gå bra siden det enda var sol. 😕 1 minutt siden, Amberleaf skrev: Skjønner godt at du syns det var guffent! Fyren må jo enten mangle alvorlig mange sosiale antenner eller være skrudd i hodet. Normale mannfolk oppfører seg ikke så pågående. Håper fyren ikke er på veien i morgen (går vanligvis turer i området hele tiden). 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åååå herregud eg hadde blitt vettskremt. Skjønner godt at du blir skeptisk. Ikkje godt å si kva han ville, sikkert desperat på menneskelig kontakt. Men det lyse raudt når han ikkje respekterer at du ikkje vil ta ein kaffi med han, nei er nei uansett. Då tenkje eg at han godt kunne gjort andre ting også. Anonymkode: 6246a...539 Var veldig red, har sosial angst så bare det at han snakket til meg skremte meg. 😧 Ja, var skummelt at han ikke forsto nei. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For en gerning. Han er veldig opptatt av at du skal få i deg kaffe, KAFFE!!! på natta. Han der er mongo. Håper du ikke treffer han igjen. Anonymkode: 8cd45...c4e Er litt redd for at jeg vil møte han igjen. Går tur ofte i området, og regner med han sykler ofte i området 😦 Anonymkode: 76706...d2f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #9 Skrevet 1. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utlending ? Anonymkode: 76079...42d Nei, en idiot Anonymkode: 39a03...6ba
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #10 Skrevet 2. august 2018 Hvis dette er sant er det jo litt for mye som tyder på et forsøk på kidnapping. Hadde jeg opplevd dette så hadde jeg sagt fra til politiet. Anonymkode: 55868...fec 3
FlikkFlakk Skrevet 2. august 2018 #11 Skrevet 2. august 2018 Hvis du møter han igjen eller kommer opp i slike situasjoner så fortell at du har type. Avtal med en i familien eller ei venninne om at du ringer dersom det skjer noe ubehagelig, han vet ikke om du ringer typen din eller ei venninne. Jeg har selv gjort dette en gang, helt utrolig at de ikke tar hintet. Synes det var litt skummelt med den bilen, var den nær det stedet hvor han tok kontakt og stoppet deg siste gangen? 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #13 Skrevet 2. august 2018 4 timer siden, FlikkFlakk skrev: Hvis du møter han igjen eller kommer opp i slike situasjoner så fortell at du har type. Avtal med en i familien eller ei venninne om at du ringer dersom det skjer noe ubehagelig, han vet ikke om du ringer typen din eller ei venninne. Jeg har selv gjort dette en gang, helt utrolig at de ikke tar hintet. Synes det var litt skummelt med den bilen, var den nær det stedet hvor han tok kontakt og stoppet deg siste gangen? Tok bilde av bilen jeg så i går, ikke sikkert bilen og fyren er relatert. 1.2 kilometer unna hvor jeg møte sykelisten. (vet ikke hva som skjedde, svaret forsvant på bilde posten min) 😕 Anonymkode: 76706...d2f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #14 Skrevet 2. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette er sant er det jo litt for mye som tyder på et forsøk på kidnapping. Hadde jeg opplevd dette så hadde jeg sagt fra til politiet. Anonymkode: 55868...fec Men ville noen virkelig kidnappet en overvektig jente som meg? 😦 Anonymkode: 76706...d2f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #15 Skrevet 2. august 2018 Noen som har tips om forsvars spray? Driver å tenker jeg ikke har lyst å oppleve sånt igjen uten forsvar middel på meg. 😕 Vet pepperspray er ulovlig i Norge, men fines det alternativer? Aldri følt et behov for sånt før nå. Anonymkode: 76706...d2f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #16 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen som har tips om forsvars spray? Driver å tenker jeg ikke har lyst å oppleve sånt igjen uten forsvar middel på meg. 😕 Vet pepperspray er ulovlig i Norge, men fines det alternativer? Aldri følt et behov for sånt før nå. Anonymkode: 76706...d2f De har på Clas Ohlson. Ellers så kan du bruke hårspray, det er ikke ulovlig.... Anonymkode: 0e46a...b26 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #17 Skrevet 2. august 2018 Claes ohlson har forsvarsspray du kan jazze opp med masse chilipepper, hårspray og lighter (til å true med, de fleste skygger banen voldsomt når en står å hyler av full hals, med en hjemmelaget flammekaster mot de 😂), voldsalarm. Jeg har alltid hårspray lett tilgjengelig i veska, mye rare folk i byen her. Anonymkode: 869e5...f48
SunnivaOslo Skrevet 2. august 2018 #18 Skrevet 2. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har tips om forsvars spray? Driver å tenker jeg ikke har lyst å oppleve sånt igjen uten forsvar middel på meg. 😕 Vet pepperspray er ulovlig i Norge, men fines det alternativer? Aldri følt et behov for sånt før nå. Anonymkode: 76706...d2f Liten hårspray og lighter. Sikt mot ansiktet. Mulig du blir straffet men heller noen år i et luksusfengsel enn at livet ditt er ødelagt🙂
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #19 Skrevet 2. august 2018 Tror hårspray er litt skummelt. Hadde vært redd for at det skulle eksplodere 😨 Hva heter den sprayen på clas ohlson? Anonymkode: 76706...d2f
Thildamor Skrevet 2. august 2018 #20 Skrevet 2. august 2018 Ikke bruk lighter og hårspray, det er straffbart, men bare hårspray er ikke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå