Gå til innhold

Briller sklir ned.. hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje du egentlig trenger typ asian fit-briller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode brillebutikker har en maskin som varmer opp plasten som går bak øret og tilpasser bøylene til ditt hode og til hvert øre, det har alltid vært gjort gratis for meg, det tar bare noen få minutter å fikse.

Anonymkode: f7e3d...de3

• Liker 2
Skrevet
På 5.8.2018 den 11.04, AnonymBruker skrev:

TS her igjen..

Jeg var å fikk strammet brillene enda en gang igår men jeg er søren meg ikke fornøyd ennå. De sitter bedre, men sklir fortsatt ned etter kort bruk! Nå vet jeg ikke om det er så veldig mye mer å gå på mtp stramming..

Noen som vet hva slags rettigheter man har mtp klaging og evt. bytte av briller? jeg finner bare informasjon om diverse garantier og bytterett på glass. Jeg har betalt 6000,- for disse brillene og da vil jeg ikke gå rundt med noe som funker sånn halvveis.

Jeg skal selvføgelig gå tilbake igjen, men jeg misliker sterkt å være en av de kundene som aldri er fornøyde :(

Anonymkode: 57044...0d2

Lurer på akkurat det samme - har vært to ganger og fått dem justert, men de sklir ned like forbasket. Og jeg har hverken lite hode eller liten nese, så enten er det noe galt med brillene, optikeren inkompetent på tilpasning eller så er de bare ENORMT store, og da burde jo optikeren gjort oppmerksom på det da jeg valgte dem. 

På 16.8.2018 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Gode brillebutikker har en maskin som varmer opp plasten som går bak øret og tilpasser bøylene til ditt hode og til hvert øre, det har alltid vært gjort gratis for meg, det tar bare noen få minutter å fikse.

TS sier jo dette har vært gjort flere ganger, uten at det har hjulpet noe særlig.

Og til dere som nevner metallbriller med neseputer, så er det ikke alle som kan bruke dette. Vet ikke om jeg har noen nerver tett under huden der puten ligger eller hva, men jeg blir rett og slett uvel straks jeg prøver sånne briller. :tristbla:

Har du snakket med optikeren igjen, TS?

Anonymkode: 8785b...05c

Skrevet
På 16.8.2018 den 23.11, AnonymBruker skrev:

ALLE brillebutikker har det. Blir omtrent som å si at bare gode tannleger har bor.

Anonymkode: e185d...bd4

• Liker 5
Skrevet

Jeg er så "heldig" å ha en nese som briller ikke kan skli ned på ;)  -men har et par briller som rett og slett ikke vil passe! Jeg har vært og justrert/ bøyd dem til sikkert 20 ganger, men de blir slakke og skakke med en gang. Har fire par briller (alle i plast) og det er bare det ene paret det er problemer med).  Det må jo nesten være noe feil med konstruksjonen. Eller?  

Anonymkode: 658db...29f

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ALLE brillebutikker har det. Blir omtrent som å si at bare gode tannleger har bor.

Anonymkode: e185d...bd4

Ha,ha, ja jeg hadde stusset litt hvis jeg gikk til Brilleland og så at de sto og varmet opp brillestenger med en lighter :fnise:

Anonymkode: 658db...29f

• Liker 2
Skrevet

Jeg, mor, mormor og flere tanter har samme nese, og ingen av oss har klart å få tak i briller som sitter der de skal på nesen. Til sammen har vi prøvd veldig mange par, men det går ikke.

Løsninga er enkel: Fest en strikk i hver stang, knyt sammen bak hodet og gjem under håret. Fungerer veldig bra, ihvertfall med vår hodefasong. Man får tynne, stoffbelagte strikker på trådsneller i butikker med syutstyr.

Anonymkode: d4856...889

Skrevet

Brilleland har i hvert fall 60 dagers bytterett.

Jeg har et par briller jeg tenker å bytte nå. De har jeg fått strammet og har prøvd å justere litt selv også, men de brillene er visst ikke laget for meg. De ramler av om jeg bøyer meg ned og det virker som stengene er for korte for mitt ansikt/hode. Hvis de retter stengene ut for å få dem lenger så vil brillene bare skli ned. Så jeg skal gå og få dem byttet.

Man skal tross alt bruke brillene i mange år og da er det viktig å være fornøyd.

Jeg vet ikke om alle brillebutikker har en sånn bytteordning, men det burde det være så lenge brillene er uskadet da.

Anonymkode: 730a2...d4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...