Gjest Anonym Bruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 (endret) For noen år sidan forlot våre sønner ikkje uventet barndomshjemmet til fordel for kvinnlig bekjentskap som utviklet seg til å bli innfallsporten til eit lengre samboerskap m/ kjøp av hus / leilighetskjøp ,barn o.s.v. og etablering langt borte ifra hjemmet. Som foreldre flest så blander vi oss selvsagt ikkje borti egne barns valg av ektefelle / samboerskap, bosted o.s.v.,men som foreldre flest synes vi det det kan føles vedmodig når avstand setter en demper for vår besøkstid til barn,og barnebarn. Kvinnfolk er gjerne mer heimalne og knyttet til venner ,familie og nettverk en menn ,og utvilsamt avgjørende for valg og etablering /bostedadresse. Hadde vert veldi intrs. å hørt hva som låg til grunn for "Ditt valg av bosted" og hva som låg til grunn for det . Endret 1. august 2018 av Anonym Bruker
Trolltunge Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Forstår ikke helt sammenhengen mellom overskrift og det du skriver i HI. Mitt valg av bosted har mye med familien å gjøre ja. Min mann bodde i annen by, og flyttet til min, for min del. Jeg hadde ærlig talt ikke flyttet til hans by, så ville han ha meg måtte han flytte hit. Det var ikke noe skjult agenda. Jeg var helt inneforstått med at dersom han ikke flyttet hit, så ble det ikke oss. Mulig døtre oftere føler at de MÅ ha familien nært? Jeg vet ikke! To av mine venninner har bosatt seg i mannens by, men de jobbet og studerte der da de møttes, så de var allerede hjemmevant i den byen. 4
Peaches Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Jeg bor nære familien, og kommer alltid til å gjøre det. Jeg er for glad i familien min til at jeg kan bo langt unna. Og hvis jeg skal få barn er det klart at de skal bo nære besteforeldre.
*Budeia* Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Jeg ville ha flyttet til månen for mannen min, nettopp fordi han er mannen min 😍 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 Hva mener du med overskriften egentlig? Anonymkode: f4428...008 4
Gjest Anonym Bruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 (endret) 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med overskriften egentlig? Anonymkode: f4428...008 1 time siden, Trolltunge skrev: Forstår ikke helt sammenhengen mellom overskrift og det du skriver i HI. Mitt valg av bosted har mye med familien å gjøre ja. Min mann bodde i annen by, og flyttet til min, for min del. Jeg hadde ærlig talt ikke flyttet til hans by, så ville han ha meg måtte han flytte hit. Det var ikke noe skjult agenda. Jeg var helt inneforstått med at dersom han ikke flyttet hit, så ble det ikke oss. Mulig døtre oftere føler at de MÅ ha familien nært? Jeg vet ikke! To av mine venninner har bosatt seg i mannens by, men de jobbet og studerte der da de møttes, så de var allerede hjemmevant i den byen. Du hadde ærlig talt ikkje kunne tenkt deg å flytte til hans by, så ville han ha deg så måtte han flyttet for din del. Dersom din mann hadde valgt å flytte til sin by så er det ensbetydende m/ samlivsbrudd. ? Du hadde tydelegvis ingen skjuldt agenda overfor din ektefelle for valg og etablering av bosted og noe din mann tydelgevis var innstil på å forholde seg til. Endret 1. august 2018 av Anonym Bruker
Gjest Anonym Bruker Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 46 minutter siden, Peaches skrev: Jeg bor nære familien, og kommer alltid til å gjøre det. Jeg er for glad i familien min til at jeg kan bo langt unna. Og hvis jeg skal få barn er det klart at de skal bo nære besteforeldre. Og for å få innfridd det ønske ser du vel helst at ditt valg av ektefelle, og svigerforeldre bor i ditt lokalsamfunn / distrikt.
Trolltunge Skrevet 1. august 2018 #8 Skrevet 1. august 2018 13 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Du hadde ærlig talt ikkje kunne tenkt deg å flytte til hans by, så ville han ha deg så måtte han flyttet for din del. Dersom din mann hadde valgt å flytte til sin by så er det ensbetydende m/ samlivsbrudd. ? Du hadde tydelegvis ingen skjuldt agenda overfor din ektefelle for valg og etablering av bosted og noe din mann tydelgevis var innstil på å forholde seg til. Akkurat ja. Jeg sa klar fra om at jeg ikke ville flytte dit. Så da sto valget på ham. Å kutte meg ut, eller flytte hit. Hadde han nå valgt å flytte tilbake dit, så hadde det blitt samlivsbrudd ja. Da hadde han flytter fra meg og ungene, som er etablert her.
Peaches Skrevet 1. august 2018 #9 Skrevet 1. august 2018 10 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Og for å få innfridd det ønske ser du vel helst at ditt valg av ektefelle, og svigerforeldre bor i ditt lokalsamfunn / distrikt. Ja, og det er også et krav fra meg. Jeg skjønner ikke dialekter uansett 😏
Gjest Anonym Bruker Skrevet 1. august 2018 #10 Skrevet 1. august 2018 2 minutter siden, Trolltunge skrev: Akkurat ja. Jeg sa klar fra om at jeg ikke ville flytte dit. Så da sto valget på ham. Å kutte meg ut, eller flytte hit. Hadde han nå valgt å flytte tilbake dit, så hadde det blitt samlivsbrudd ja. Da hadde han flytter fra meg og ungene, som er etablert her. Du la tydelegvis vekt på å få bo nær hjemmet og var eit av vilkårene når dere kom saman.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 1. august 2018 #11 Skrevet 1. august 2018 3 minutter siden, Peaches skrev: Ja, og det er også et krav fra meg. Jeg skjønner ikke dialekter uansett 😏 Borte bra ,men best hjemme !
Gjest Hulderet Skrevet 1. august 2018 #12 Skrevet 1. august 2018 (endret) Som mor med 2 gutter ,når de finnner noen å slå seg ned med,Håper kegdet blir i nærheten .Tror faktisk ikke de ville gjort det.Jeg ville selfølgelig ha så mye kontakt med sønner og evt barnebarn som mulig. Men jeg står veldig nære mine barn. Endret 1. august 2018 av Hulderet
Trolltunge Skrevet 1. august 2018 #13 Skrevet 1. august 2018 3 minutter siden, Hulderet skrev: Uaktuelt for meg som mor med 2 gutter ,at når de finnner noen å slå seg ned med,at de flytter dit damen bor .Hvis det er langt unna.Tror faktisk ikke de ville gjort det.Jeg vil selfølgelig ha kontakt med sønner og evt barnebarn. Men jeg står veldig nære mine barn. Tviller sterkt de ville gjort det. Beklager, men det er det ikke du som bestemmer. Jeg har to gutter og en jente. Jeg ville veldig gjerne kunne bestemme at de ikke skal flytte langt unna, men jeg må bare krysse fingrene. Min datter sier at hun drømmer om å bo i USA. Det går kaldt nedover ryggen min når hun sier det, men når hun blir voksen har jeg faktisk ingen rett til å styre livet hennes. Ikke guttenes heller. En venninne av meg flyttet selv til annen by, og broren til utlandet. De er kun to søsken, og står familie nært, men slik ble det. Trist for besteforeldrene til barna deres, men noen ganger blir det slik, og som foreldre kan man ikke si noe. Da får man flytte etter om man ikke takler det. 2
Gjest Anonym Bruker Skrevet 1. august 2018 #14 Skrevet 1. august 2018 Har selvsagt ingen statestikk e.l fakta og forholde meg til. men en reiser dette spørsmål m.a. på bakrunn av en diskusjon blandt venner og kjente for en tid tilbake.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 1. august 2018 #15 Skrevet 1. august 2018 (endret) 19 timer siden, Hulderet skrev: Som mor med 2 gutter ,når de finnner noen å slå seg ned med,Håper kegdet blir i nærheten .Tror faktisk ikke de ville gjort det.Jeg ville selfølgelig ha så mye kontakt med sønner og evt barnebarn som mulig. Men jeg står veldig nære mine barn. Kom for en tid sidan i prat med en mor til flere voksne barn som ga utrykk for glede over at de hadde barn, og barnebarn boandes ikkje sålangt unna barndomshjemmet. Endret 2. august 2018 av Anonym Bruker
Gjest Anonym Bruker Skrevet 1. august 2018 #16 Skrevet 1. august 2018 (endret) 1 time siden, *Budeia* skrev: Jeg ville ha flyttet til månen for mannen min, nettopp fordi han er mannen min 😍 Nærmere dei min gud sa kjærringa og flytta ektesenga på loftet. Deilig er jorden sa ektemannen og flyttet senga nedatt til første etasje !. Her endet det etter all sansylighet med samlivsbrudd . Endret 1. august 2018 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #17 Skrevet 1. august 2018 1 time siden, *Budeia* skrev: Jeg ville ha flyttet til månen for mannen min, nettopp fordi han er mannen min 😍 Skjønner ikke det altså. Da er du heldig. Tror aldri jeg kommer til å møte noen å føle det på den måten. Aldri skjedd meg. Tviler på at d skjer og. Tror folk flest ender opp med partnere fremfor å velge. Anonymkode: 1b174...c52
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #18 Skrevet 2. august 2018 Foreldrene mine kan ikke styre livet mitt nå som jeg er voksen. Jeg flyttet til USA for partneren min. Synd for dem. Anonymkode: e1451...8e4
Commander Skrevet 2. august 2018 #19 Skrevet 2. august 2018 (endret) 10 timer siden, Anonym Bruker skrev: For noen år sidan forlot våre sønner ikkje uventet barndomshjemmet til fordel for kvinnlig bekjentskap som utviklet seg til å bli innfallsporten til eit lengre samboerskap m/ kjøp av hus / leilighetskjøp ,barn o.s.v. og etablering langt borte ifra hjemmet. Som foreldre flest så blander vi oss selvsagt ikkje borti egne barns valg av ektefelle / samboerskap, bosted o.s.v.,men som foreldre flest synes vi det det kan føles vedmodig når avstand setter en demper for vår besøkstid til barn,og barnebarn. Kvinnfolk er gjerne mer heimalne og knyttet til venner ,familie og nettverk en menn ,og utvilsamt avgjørende for valg og etablering /bostedadresse. Hadde vert veldi intrs. å hørt hva som låg til grunn for "Ditt valg av bosted" og hva som låg til grunn for det . Det er ingen skjulte agendaer. Men dine observasjoner stemmer med mine. De fleste av mine kompiser fra barne og ungdomsårene er spredt fra USA til Finnmark. Og jeg er fra sentrale østlandsområdet. Det er ikke jobbmuligheter det står på. Så sant det er mulig vil datter bo i nærheten av sin mor når det blir 25 og bygge redet følelser kommer. De som får døtre får gjerne høre at det et så koselig fordi da kommer de sannsynligvis til å få god kontakt med barnebarna osv. Gutter flytter dit mor vil, og det er i nærheten av sin mor. I de tilfellene hvor mor er topp utdannet uten relevant jobbmulighet i bygda i Nordland stemmer det ikke. Men at gutta bryter opp og reiser dit kona vil er normalen. Det burde mødre med sønner forberede seg på. Endret 2. august 2018 av Commander
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #20 Skrevet 2. august 2018 Dette var et veldig spesielt innlegg, synes jeg. Og virker som det ikke er noen andre som har reagert på det. At kvinner skulle ha en skjult agenda for å dra mannen lengst mulig unna barndomshjemmet. Skjønner at det kan være sårt som foreldre med stor avstand, men det får være måte på paranoia. Anonymkode: 33fca...545 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå