AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Det har seg slik at barnefar ønsker at vi skal prøve på nytt. Vi har allerede begynt å være veldig mye sammen, sammen med barnet vårt, men jeg lurer på om noen har vært i lignende situasjon og hvordan man skal gjøre dette på best mulig skånsom måte for barnet. Tenker i tilfelle det ikke går slik vi vil da. Vi hadde et veldig ustabilt forhold, men nå har 3 år gått siden vi flyttet fra hverandre, så håpet er at vi begge har vokst litt fra oss de tingene som gjorde at det ikke funket mellom oss. Anonymkode: 7d8d9...73f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Ta det sakte. Ikke stress. Har Ikke direkte erfaring selv, men kjenner mange som har funnet tilbake, og det har gått bra Tenker dere har vokst, tenkt og fundert en god del på 3 år Anonymkode: 9ff51...c14
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Ja, har erfaring med det, men vi var ikke så lenge fra hverandre som dere. Det gikk kjempefint, vi fikk flere barn og er idag et veldig godt team. Har også en god venn som ble skilt fra kona i noen år, også ble de sammen igjen og fikk barn nr 2 de også så ja, det er fult mulig. Det krever at dere begge er åpen om hvorfor det gikk galt den første gangen og er villige til å inngå kompromiss og samarbeide. i mitt tilfelle følte jeg bf deltok for lite på hjemmebane. Han følte jeg stresset og presset for mye. Resulatet ble at jeg på min side stresset mindre, aksepterte mer «rot» (støv, skittentøy, leker på gulvet, osv) og han deltok MYE mer med husarbeid og barneoppdragelse. Det hjelper ikke å prøve igjen om dere ikke har identifisert deres problemer og evner å begge bidra til å endre dem. En annen ting er at vi har lært oss å takle konfrontasjoner/uenighet annerledes. Vi kjenner hverandres reaksjonsmønster og kan som regel forutsi når og hvordan den andre blir i dårlig humør, og hvordan vi diskuterer kontruktivt i motsetning til å fyre opp sinne og uenigheten. Om begge er sinte har vi like reaksjonsmønster, vi er mer hurtig sont og fort ferdig. Derfor har vi lært å trekke oss unna hverandre «timeout» om vi er sint, og ta heller diskusjonen når vi har roet oss. Anonymkode: 85f54...7c8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå