Gå til innhold

Barnemishandling

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, duplexx skrev:

Jeg har dratt min hylende fireåring ut fra overalt jeg vet ikke hvor mange ganger. Hun skriker, sier au, er sint - helt kakrilsk. Det blir ikke verre enn dette for oss 🤪

Min å...au er det nye ordet. I dag var det au når jeg gå han klem, au når jeg smøre han med solkrem, au når jeg tok på solhatten, festet han i bilstolen, tok han ut av bilstolen, når barnehagepersonalet tok i mot han og au når jeg måtte bære han under armen når han la seg ned i trass midt i hjemveien. Hylte som en gris når jeg løftet han og ca 150 meter etter...men men, kan ikke la han bli overkjørt heller, så får folk tro hva de vil.

Anonymkode: 43bcb...d5b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt dratt i armen som barn, og jeg er sikker på at jeg har sagt au bare for å bli sluppet. Ikke for at det faktisk var vondt.

Skjøbner godt at foreldre er nødt til å dra med seg barna i ny og ne.

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet (endret)

Å dra med seg en unge som kjemper imot tegner på et trygt barn i mine øyne. Barn som er trygge tør å teste grenser med foreldrene sine. Barn som frykter foreldrene er ofte veldig «tam» nettopp fordi de frykter hva som skjer når de kommer hjem bak lukkede dører.

Fysisk avstraffelse, slag, trusler er noe helt annet. Men å dra en unge etter armen er vel det jeg ser mest av. Jeg har måtte fysisk tvinge 3 åringen min oppi vognen når han plutselig slår seg vrang fordi han har fått for seg at han verken vil gå, bli bært eller noe annet(typisk trøtt og sulten). Det ser nok ganske brutalt ut der han hyler som om fanden selv stikker han med høygaffel mens jeg står helt rolig og prøver å få han ned i vognen så jeg kan feste han med seler så han ikke skader seg selv eller stikke av. I sekundet han har «tapt» og sitter i vognen så roer han seg og kan smile og le igjen 🙄😅

Endret av BearMama
AnonymBruker
Skrevet

Jeg halte min sjuåring gjennom store deler av et hotell senest i forgårs. Mens hun brølte om å bli sluppet og prøvde å bite. Hun hadde fått beskjed om at vi skulle på rommet, og i stedet for å bli med så stakk hun av, lo og yppet. Vi hadde vært på Lilleputthammer hele dagen, på Hunderfossen hele dagen før, hun har adhd og blir sliten av inntrykk og medisinen hadde gått ut. Dermed 'valgte' hun å oppføre seg som en trassen treåring - fordi hennes funksjonsnivå der og da er som en trassen treåring - og jeg må ta grep som om jeg har med en trassen treåring å gjøre. 

Anonymkode: 30426...a6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gutten har mest sannsynlig slått seg vrang og faren var nødt til å dra han utav butikken. Tror den auingen til gutten var et forsøk på å få sympati fra folk som kom forbi.

Synes faren gjorde rett

Anonymkode: af11d...3af

• Liker 3
Skrevet
14 hours ago, duplexx said:

Ja jeg vet ikke. 

Nemlig. Utenforstående vet ikke. Derfor er enkelte bastante uttalelser i denne tråden bare trist å lese.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå at barnløse uten erfaring med barn kan synes at slikt er rart og dermed reagere bastant, men jeg tenker også at de aller fleste med barn, eller erfaringer med barn, vil klare å relatere. 

Anonymkode: 43bcb...d5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spekuler når dere ikke vet hva som er grunnen til dette. Unger er ganske innpåsliten å ha med å gjøre til tider. Det er bra at foreldrer har disiplin på barna, dette er nok ikke snakk om barnemishandling.

Anonymkode: 56bee...c21

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...