AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 I dag var jeg vitne til en mann som dro en ca 8-9 år gammel gutt med seg ut av kjøpesenteret etter armen. Gutten gråt sa au au og ynket seg og ba mannen om å slippe han løs. Barnet prøvde også å komme seg løs, men mannen må ha holdt han ganske hardt, siden han ikke kom løs. Han ble holdt i overarmen. Jeg har aldri sett en såpass stor unge bli dratt gråtende ut av butikken før, egentlig veldig sjeldent at jeg ser noen unger bli dratt gråtende ut av butikken. Bare vanlig trass fra gutten eller mulig barnemishandling? Anonymkode: e8aca...d4f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Det kunne lett skjedd oss. Har en 8-åring med ADHD og som kan få voldsomme raserianfall. Tro meg, det vil du ikke se inne på en butikk. Da kunne det fort skjedd at faren måtte tatt han i armen og fått han ut derfra fort som fy. Og barnet ville ha ropt au, sagt han skulle slippe, prøvd å komme seg unna, osv. Vil nok ikke tro at dette er helt normalt, og spesielt ikke med så store barn, men kan se for meg en slik situasjon oppstå med vårt barn hvert fall. Anonymkode: a9a8b...06b 12
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Når foreldre gjør slikt i offentlighet er det stor sannsynlighet for at det de gjør hjemme er verre. På ferie i sommer så jeg en far med en gråtende datter på armen. Hun kunne vært 3-4 år. Han kjefta henne huden full og så dukka han henne under vann. Da ungen kom opp igjen gråt hun enda mer. Da sa faren at hun fikk se til å holde kjeft og så dukka han henne under igjen. Ungen ble helt hysterisk. Det var grusomt å være vitne til. Da jeg nådde bort til dem skulle han dukke henne under igjen. Jeg spurte hva faen han holdt på med. Han ble rasende på meg, men satte ungen på land. Gudene vet hva den jenta opplevde hjemme:( Jeg ga beskjed til badevaktene. Skulle sikkert gjort mer for jeg får vondt i magen av å tenke på det stakkars barnet Anonymkode: 04002...c06 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 Du kjenner vel ikke bakgrunnen for dette da? Kanskje barnet oppførte seg som en liten drittunge som løper bananas rundt i butikkene, dytter ting overende og roter. Så foreldrene ikke hadde noe annet valg, enn å bare dra ham med seg rett ut igjen... Anonymkode: 73fe0...b1f 4
duplexx Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når foreldre gjør slikt i offentlighet er det stor sannsynlighet for at det de gjør hjemme er verre. På ferie i sommer så jeg en far med en gråtende datter på armen. Hun kunne vært 3-4 år. Han kjefta henne huden full og så dukka han henne under vann. Da ungen kom opp igjen gråt hun enda mer. Da sa faren at hun fikk se til å holde kjeft og så dukka han henne under igjen. Ungen ble helt hysterisk. Det var grusomt å være vitne til. Da jeg nådde bort til dem skulle han dukke henne under igjen. Jeg spurte hva faen han holdt på med. Han ble rasende på meg, men satte ungen på land. Gudene vet hva den jenta opplevde hjemme:( Jeg ga beskjed til badevaktene. Skulle sikkert gjort mer for jeg får vondt i magen av å tenke på det stakkars barnet Anonymkode: 04002...c06 Jeg har dratt min hylende fireåring ut fra overalt jeg vet ikke hvor mange ganger. Hun skriker, sier au, er sint - helt kakrilsk. Det blir ikke verre enn dette for oss 🤪 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, duplexx skrev: Jeg har dratt min hylende fireåring ut fra overalt jeg vet ikke hvor mange ganger. Hun skriker, sier au, er sint - helt kakrilsk. Det blir ikke verre enn dette for oss 🤪 Fireåringer ER sine følelser. En 8-9 åring klarer man å regulere med prat. Å måtte holde et såpass stort barn så hard i armen at barnet gråter vil jeg si ikke er normalt. Anonymkode: 04002...c06
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når foreldre gjør slikt i offentlighet er det stor sannsynlighet for at det de gjør hjemme er verre. På ferie i sommer så jeg en far med en gråtende datter på armen. Hun kunne vært 3-4 år. Han kjefta henne huden full og så dukka han henne under vann. Da ungen kom opp igjen gråt hun enda mer. Da sa faren at hun fikk se til å holde kjeft og så dukka han henne under igjen. Ungen ble helt hysterisk. Det var grusomt å være vitne til. Da jeg nådde bort til dem skulle han dukke henne under igjen. Jeg spurte hva faen han holdt på med. Han ble rasende på meg, men satte ungen på land. Gudene vet hva den jenta opplevde hjemme:( Jeg ga beskjed til badevaktene. Skulle sikkert gjort mer for jeg får vondt i magen av å tenke på det stakkars barnet Anonymkode: 04002...c06 Huff Er ikke lett å alltid vite hva å gjøre i en slik situasjon.. Men det var bra og riktig at du gikk inn i situasjonen og fikk idioten til å slutte! Anonymkode: 070d5...429
Måbarefåsiat... Skrevet 1. august 2018 #8 Skrevet 1. august 2018 Jeg har dratt en hylskrikende ganske stor unge ut av butikk, gatelangs etc. Han har diagnose og sånne ting kan skje. Det ser dramatisk ut for folk utenfra, men behøver ikke være barnemishandling. 7
duplexx Skrevet 1. august 2018 #9 Skrevet 1. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fireåringer ER sine følelser. En 8-9 åring klarer man å regulere med prat. Å måtte holde et såpass stort barn så hard i armen at barnet gråter vil jeg si ikke er normalt. Anonymkode: 04002...c06 Det er sant, jeg tenkte ikke over alderen oppgitt...
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #10 Skrevet 1. august 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fireåringer ER sine følelser. En 8-9 åring klarer man å regulere med prat. Å måtte holde et såpass stort barn så hard i armen at barnet gråter vil jeg si ikke er normalt. Anonymkode: 04002...c06 Snakk for deg selv!!! Jeg har en snart 9 åring som har ADHD han kan bli fullstendig krakilsk banne, løpe, stikke av og slå hode i veggen eller seg selv. Tro meg prat hjelper så absolutt IKKE! Anonymkode: e75ca...277 12
Macro Skrevet 1. august 2018 #11 Skrevet 1. august 2018 (endret) Jeg dro min 3-åring ut av resturanten i går. Han kastet legeklosser på andre gjester etter to advarsler om at han skulle roe ned. Han visste at bilen var neste om han ikke gav seg, og valgte å teste. Unger vil alltid teste. Jeg lar ikke ungen påføre samfunnet, meg og seg selv den byrden det er å være uoppdratt. Du må faktisk se hele scenen om du skal uttale deg. Tviler på at foreldre som har noe å skjule oppfører seg slik ute. Jeg skammer meg ikke over at jeg oppdrar mine barn i offentligheten, for det er verre om han herjer seg ut over offentligheten og får gjøre nett faen som han vil. Endret 1. august 2018 av Macro Skrivefeil 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #12 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Snakk for deg selv!!! Jeg har en snart 9 åring som har ADHD han kan bli fullstendig krakilsk banne, løpe, stikke av og slå hode i veggen eller seg selv. Tro meg prat hjelper så absolutt IKKE! Anonymkode: e75ca...277 Vi må også til tider slite med sånne situasjoner ute. Rart barnevernet ikke har vært på døren her. Når situasjoner oppstår kan det se brutalt ut for andre. Anonymkode: 00cf9...992 2
La Luna Skrevet 1. august 2018 #13 Skrevet 1. august 2018 Slike situasjoner kan lett oppstå her og, med 7åringen. Og nei, det er ikke alltid det fungerer med prat. Hvis hen blir sint og krakilsk så kan hen lett finne på å stikke av, og for å unngå det må jeg faktisk holde hen fast til vi sitter i bilen. Og ja, hen roper gjerne AU AU, men det er ikke fordi jeg i utgangspunktet holder hardt, men fordi det gjør vondt for hen forsøker å komme seg løs for å løpe avgårde. Og nei, det er ikke et alternativ å la hen stikke. 4
Maleficenta Skrevet 1. august 2018 #14 Skrevet 1. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når foreldre gjør slikt i offentlighet er det stor sannsynlighet for at det de gjør hjemme er verre. På ferie i sommer så jeg en far med en gråtende datter på armen. Hun kunne vært 3-4 år. Han kjefta henne huden full og så dukka han henne under vann. Da ungen kom opp igjen gråt hun enda mer. Da sa faren at hun fikk se til å holde kjeft og så dukka han henne under igjen. Ungen ble helt hysterisk. Det var grusomt å være vitne til. Da jeg nådde bort til dem skulle han dukke henne under igjen. Jeg spurte hva faen han holdt på med. Han ble rasende på meg, men satte ungen på land. Gudene vet hva den jenta opplevde hjemme:( Jeg ga beskjed til badevaktene. Skulle sikkert gjort mer for jeg får vondt i magen av å tenke på det stakkars barnet Anonymkode: 04002...c06 Det der er jo en helt annen liga enn hovedinnlegget. 10
Maleficenta Skrevet 1. august 2018 #15 Skrevet 1. august 2018 1 time siden, duplexx skrev: Det er sant, jeg tenkte ikke over alderen oppgitt... Ungen kan ha en diagnose 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #16 Skrevet 1. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når foreldre gjør slikt i offentlighet er det stor sannsynlighet for at det de gjør hjemme er verre. På ferie i sommer så jeg en far med en gråtende datter på armen. Hun kunne vært 3-4 år. Han kjefta henne huden full og så dukka han henne under vann. Da ungen kom opp igjen gråt hun enda mer. Da sa faren at hun fikk se til å holde kjeft og så dukka han henne under igjen. Ungen ble helt hysterisk. Det var grusomt å være vitne til. Da jeg nådde bort til dem skulle han dukke henne under igjen. Jeg spurte hva faen han holdt på med. Han ble rasende på meg, men satte ungen på land. Gudene vet hva den jenta opplevde hjemme:( Jeg ga beskjed til badevaktene. Skulle sikkert gjort mer for jeg får vondt i magen av å tenke på det stakkars barnet Anonymkode: 04002...c06 Du skulle ha ringt politiet! Når det gjelder det TS beskriver så vet jeg ikke helt om jeg tror det er barnemishandling. Dersom gutten hadde blitt mishandlet hjemme så hadde han vel gått ut av butikken så snart faren sa han skille gjøre det, av frykt for represalier. Der høres egentlig mest ut som et barn som har slått seg vrang, og for alt vi vet kan det hende barnet har en diagnose slik at han slår seg vrang og må bli dratt ut av butikken. Men jeg er kanskje farget av at jeg må slepe toåringen min med meg over alt, og at han roper «au» til alt han ikke vil. Anonymkode: d7dc1...d24 4
duplexx Skrevet 1. august 2018 #17 Skrevet 1. august 2018 17 minutter siden, Maleficenta skrev: Ungen kan ha en diagnose Ja jeg vet ikke.
Gjest Mass Skrevet 1. august 2018 #18 Skrevet 1. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når foreldre gjør slikt i offentlighet er det stor sannsynlighet for at det de gjør hjemme er verre. På ferie i sommer så jeg en far med en gråtende datter på armen. Hun kunne vært 3-4 år. Han kjefta henne huden full og så dukka han henne under vann. Da ungen kom opp igjen gråt hun enda mer. Da sa faren at hun fikk se til å holde kjeft og så dukka han henne under igjen. Ungen ble helt hysterisk. Det var grusomt å være vitne til. Da jeg nådde bort til dem skulle han dukke henne under igjen. Jeg spurte hva faen han holdt på med. Han ble rasende på meg, men satte ungen på land. Gudene vet hva den jenta opplevde hjemme:( Jeg ga beskjed til badevaktene. Skulle sikkert gjort mer for jeg får vondt i magen av å tenke på det stakkars barnet Anonymkode: 04002...c06 Det der er jo tortur! Stakkars barn! Godt du grep inn. Men der høres det ut som at andre instanser skulle vært blandet inn.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #19 Skrevet 1. august 2018 Enda et deprimerende tilfelle hvor definisjonsspørsmålet står i kursiv, mens den konkrete, observerte hendelsen drukner i en diskusjon om hva vi skal kalle dette? Hvorfor må det ha en knagg? Anonymkode: fe663...e71
Macro Skrevet 1. august 2018 #20 Skrevet 1. august 2018 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enda et deprimerende tilfelle hvor definisjonsspørsmålet står i kursiv, mens den konkrete, observerte hendelsen drukner i en diskusjon om hva vi skal kalle dette? Hvorfor må det ha en knagg? Anonymkode: fe663...e71 Hun så ikke grunnen til at han ble dratt ut. Da er det farlig å ta stilling til om det var rett eller galt. Om det var på et kjøpesenter vil jeg tro andre har bedre innsikt i hendelsen. Må legge til at det er omsorgsvikt å ikke oppdra barn. Du som voksen skal hjelpe barnet til å bli en samfunnsborger, og derfor kan vi ikke ta stilling til om det er omsorgsvikt. Mitt barn har aldri ropt Au, men jeg brukte den strofa flittig for at besteforeldre skulle ta min side. Endret 1. august 2018 av Macro La til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå