Gå til innhold

Noen som har erfaring med sterilisering?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på snart 32 år som har ønsket å sterilisere meg helt siden jeg var 20. Eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det enda er fordi egenandelen er så høy at det aldri har passet (fikk barn som 16 åring og var alenemor i flere år, så student osv osv, så det var liksom aldri økonomisk passende å betale over 6000kr for dette). Nå har jeg derimot god økonomi og ønsker å få dette gjort, men jeg ønsker å høre hvilke erfaringer andre har hatt først. Har lest et par skrekk historier om folk som har komt i tidlig overgangsalder, eller som har fått en haug med plager i ettertid, og jeg ble helt ærlig litt skremt. Men så er det jo også mulig at de som har hatt disse plagene har fått det helt tilfeldig og tror det er på grunn av steriliseringen..

Uansett, om det er noen som vil dele sin erfaring så vil jeg gjerne høre! :)

Anonymkode: a34cf...e6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man slipper kun mensen ved å brenne slimhinnene har jeg hørt. Og en av grunnene til å steriliwere eg må jo være det?

Anonymkode: 7dfcd...3be

Skrevet (endret)

Steriliserte meg tidligere i år.....

Kun ubehag uka etterpå, men hadde mensen samtidig....ouch.... 

Eneste forskjellen jeg merker et halvt år etterpå er at jeg kan ha sex uten prevensjon. Alt annet er som det var før....

Ingenting å bekymre seg over.

Du kommer ikke i overgangsalderen, eneste som gjøres er å kutte passasjen for eggene slik at de ikke kan befruktes. Du vil ha eggløsning og mensen som før. Det du kan merke forskjell på er evt endringer pga at man kutter ut hormonprevensjon.

Endret av *Mocca*
Tillegg
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ønsker ikke å sterilisere meg for å slippe mensen, jeg ønsker å gjøre det fordi jeg ikke vil ha flere barn.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, *Mocca* skrev:

Steriliserte meg tidligere i år.....

Kun ubehag uka etterpå, men hadde mensen samtidig....ouch.... 

Eneste forskjellen jeg merker et halvt år etterpå er at jeg kan ha sex uten prevensjon. Alt annet er som det var før....

Ingenting å bekymre seg over.

Takk for info! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere med erfaring? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...