AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #21 Skrevet 1. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ble det nesten en slåsskamp, og hvem skal du ringe til for å klage på hvem/hva? Anonymkode: 5a30f...4d9 Inne på det kontoret man leverer fra seg mobil telefon osv! Det var 2 unge gutter sikkert ikke utdannet en gang i 20 årene!!! jeg kunne ikke bestå den synstesten vettu!!! Uff! Ville slå de i hode med den store bjella som var på disken der!! De tok den fra meg og jeg sto oppi fjeset dems men faktisk var jeg så sint at jeg ikke husker alt!! Ringte de i dag da og sa ifra så håper de forstår at de må være strengere jeg skal ikke bli drept i trafikken!!! Anonymkode: 1528e...f09
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #22 Skrevet 1. august 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente så jeg er ingen bråkmaker!! Anonymkode: 1528e...f09 Er ikke alle damer er bråkmakere?🤔 Anonymkode: eeb96...0da 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #23 Skrevet 1. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok en lettere synstest før teorien og måtte ha med attest fra optiker før oppkjøringen. Kan hende det er slik hos dere også. Anonymkode: 2a790...0d1 nei det var derfor jeg klikket for jeg kan visst kjøre uten briller.... trengte ikke attest jeg vettu som ikke engang ser hva som står på toppen av busser!!! Anonymkode: 1528e...f09
Fru Uperfekt Skrevet 1. august 2018 #24 Skrevet 1. august 2018 5 timer siden, applestories skrev: Jeg tok førerkort i fjor vinter, og mener jeg krysset "Ja" et sted på at jeg trenger briller eller linser, og dermed måtte jeg levere papirer fra optiker. Hadde jeg krysser nei regner jeg med de har en enkel test på trafikkstasjonen, jeg kunne fint ha sagt at jeg ikke bruker linser. Det står sannsynligvis en kode på førerkortet for at jeg bruker briller/linser, uten at jeg helt klarer å tyde hvor. Alle mine har måtte ha med optikerattest
applestories Skrevet 1. august 2018 #25 Skrevet 1. august 2018 8 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Alle mine har måtte ha med optikerattest Hadde alle dine nedsatt syn? Ifølge trafikkopplæringsforskriften paragraf 29-2; "Ved førerprøve i førerkortklasser der det ikke kreves helseattest, skal kandidatens syn testes ved at kjennemerke må kunne leses på 20 meters avstand. Dette kreves ikke dersom kandidaten fremlegger gyldig synsattest eller utfylt synsdel fra helseattest for førerett." Vanlig førerkort klasse B krever ikke helseattest, kun egenerklæring. Mulig de er strengere hos dere, hos oss følger de disse reglene.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 1. august 2018 #26 Skrevet 1. august 2018 (endret) På 31.7.2018 den 23.17, AnonymBruker skrev: Jeg har øvet på teorien til klasse B i mange måneder nå. Besto i dag. Mens jeg øvde hendte det jeg stilte spørsmål til noen som har bilsertvikatet.. MEN DE KAN JO IKKE EN DRITT!!! Kjæresten min sa at gul stripe i midten av veibanen betydde at det er lov å kjøre over.... takk gud for at jeg allerede hadde lest meg opp på det før jeg fikk høre det, så jeg ikke blir lært farlige feil. Vil han drepe meg og ta tinga mine eller??? Gul linje i midten av kjørebanen betyr at det er biler i motsatt retning på andre kjørefeltet. Å krysse kommer ann på linjene (om det er sperrelinje, kjørefeltslinjer, varsel osv)... Og når jeg tok teorien ble jeg bedt om å ta av meg brillene å se på et skilt som synstest. Jeg gjettet nærmest hva som sto der, og måtte myse for å klare å se. Fikk riktig, men jeg prøvde å si at jeg ikke burde bestå den for jeg har ganske dårlig syn og gjettet og myste. Gutter er så dumme!! Jeg kunne kjøre uten briller sa de å men nei det skal jeg aldri finne på. Det ble nesten en slåsskamp der inne!! Hvis ting skal være så enkelt så er det mange farlige bilister ute på veien!!! Jeg skal ringe inn å klage i mårra for dette irriterer meg... Anonymkode: 1528e...f09 Og det viktigste er uansett å ferdes hensynsfult og aktpågivende og ta hensyn til andre trafikkanter ...Og ha noen grunnleggende holdninger. Det er pussigt å se hvor mange som endrer personlighet når de setter seg bak rattet på sin blankpolerte doning. Endret 1. august 2018 av Anonym Bruker
Calypso Skrevet 1. august 2018 #27 Skrevet 1. august 2018 Hvis du er like sinna mens du kjører bil så håper jeg at jeg aldri møter deg i trafikken.. 5
Fru Uperfekt Skrevet 1. august 2018 #28 Skrevet 1. august 2018 48 minutter siden, applestories skrev: Hadde alle dine nedsatt syn? Ifølge trafikkopplæringsforskriften paragraf 29-2; "Ved førerprøve i førerkortklasser der det ikke kreves helseattest, skal kandidatens syn testes ved at kjennemerke må kunne leses på 20 meters avstand. Dette kreves ikke dersom kandidaten fremlegger gyldig synsattest eller utfylt synsdel fra helseattest for førerett." Vanlig førerkort klasse B krever ikke helseattest, kun egenerklæring. Mulig de er strengere hos dere, hos oss følger de disse reglene. Nei Kun ett av barna som har tatt eller holder på med lappen har behov for synskorrigering
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #29 Skrevet 3. august 2018 Men kjærsten har jo rett, gul stripe i veien betyr sperrelinje, forbud å kjøre fordi/krysse linje, det andre kaller man da stiplet linje, der de forskjellige betyr forskjellige ting. Anonymkode: 2d7a2...2cc
BiancaWhite Skrevet 3. august 2018 #30 Skrevet 3. august 2018 Jeg orket ikke lese hele innlegget ditt jeg, men hvis vi skulle fornyet dette hvert 5.år hadde det bare blitt enda lengre ventetid, enda mer tid å sette av til ting.. synes det er mer av nok av ting en må planlegge i nåtidens dager. Noen ting må jo planlegges kjeeeempe lenge på forhånd! for det er jo alltid folk som skal noe veldig viktig. Så nei takk. Dessuten så glemmer du teorien, den er bare et ekstra bevis på at du har satt deg inn i hva ting betyr. Det viktigste er å kunne å kjøre, kunne vikeplikten, å vurdere forbikjøringer og kjøreforhold, avstand, fartsgrenser og gangfelt, sikt. Husker fremdeles det med gul linje. Hel linje betyr at det er forbudt å kjøre forbi, lang oppdelt linje er lov å kjøre forbi men kan være farlig, er linjene korte så er sikten hos deg best og det er trygt å kjøre forbi så lenge det ikke er bil imot.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #31 Skrevet 3. august 2018 Folk glemmer kanskje teorien og kan ikke forklare seg like bra. Poenget er at man gjør ting på autopilot. Man VET hvordan man skal kjøre, hva som er lov og ikke. Det ligger innebygd. Angående syn derimot, nå husker jeg ikke de eksakte tallene men synet går downhill med nesten alle etter hvert som man blir eldre og dette er ting som burde sjekkes. Jeg så dårlig et par år. Gikk til optiker og han ble sjokkert når jeg sa jeg kjørte. Syns liksom ikke det var så ille. Nå som jeg har vendt meg til briller skjønner jeg hva han mener, for når jeg tar de av meg ser jeg jo ikke en dritt. Å gradvis få dårligere syn (som maaange gjør, nesten alle 40-50 åringer har en liten om ikke større forskjell på synet sitt fra når de var 20. Men det er ikke så lett spotte selv, siden det går gradvis. Sjekk synet folkens, det er viktig 😊 Anonymkode: c946c...bed 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #32 Skrevet 3. august 2018 På 1.8.2018 den 23.44, AnonymBruker skrev: nei det var derfor jeg klikket for jeg kan visst kjøre uten briller.... trengte ikke attest jeg vettu som ikke engang ser hva som står på toppen av busser!!! Anonymkode: 1528e...f09 Men du skulle jo bare ta teorien. Mulig de er strengere når du skal ta selve oppkjøringen. Du må ikke bli så snarsint. Det gjør deg til en fare i trafikken. Tenk om du klikker i vinkel fordi noen glemte å blinke i rundkjøringen. Det er faktisk ekstremt mange som glemmer det. Jeg blir selv irritert på disse til tider, men ikke såpass at jeg har lyst å banke dem opp. Eller tenk om du ser at personen bak deg titter ned i telefonen eller spiser yoghurt eller noe. Du kan ikke klikke for slike ting heller. Da setter du bare deg selv og andre i fare. Anonymkode: 2a790...0d1 1
Elaine Marley Skrevet 3. august 2018 #33 Skrevet 3. august 2018 Tråden er ryddet for personangrep, injuriende utsagn, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #34 Skrevet 8. august 2018 Synes det er merkelig at du måtte ta av deg brillene for å ta en enkel synstest. Når folk går med briller, er det jo en selvfølge at de trenger dem. Anonymkode: d4ae4...4fd
Opplyst Skrevet 11. august 2018 #35 Skrevet 11. august 2018 På 1.8.2018 den 12.00, AnonymBruker skrev: Herregud jeg sletter meg herifra dere er så slemme!!! Anonymkode: 1528e...f09 Vi er ikke slemme, vi er bare voksne. Du vil selv bli voksen en dag, og da vil du forstå. Det er i hvert fall det moren min sa til meg når jeg var liten. Så det er en tosidig greie for meg dette her, slik det selvfølgelig er for alle. Som voksen ser jeg at hun hadde et poeng, men som voksen er jeg heller ikke enig i alt hun sa og gjorde, bare delvis. Dog ble den ungdommelige rebellen i meg ble gradvis borte den også, jo eldre jeg ble. Så nå er jeg stort sett enig med mor, slik jeg husker henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå