Gå til innhold

Egg kokt oppi suppe. Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå skulle mannen nettopp koke tomatsuppe med makaroni og egg, og han puttet eggene med skall til å koke oppi suppa. Jeg fant det først ut da han sa at vi måtte fiske ut eggeskall fra suppa. Jeg ble sur og sa at jeg nekter å spise den suppa, at jeg ikke vil ha møkkete eggeskall oppi suppa mi + skallbiter som må plukkes ut. Jeg sa jeg kunne lage min egen. Mannen ble sur, kastet suppa og lager ny. Var jeg urimelig her? Jeg trodde han spøkte med en gang, for hvem gjør vel noe sånt?! (Bortsett fra han på TV for mange år siden da. Mannen påstår at folk lo av han kun fordi han serverte det sånn i skåla, ikke fordi han kokte eggene i samme kjele)

Anonymkode: f2aff...270

Skrevet

Jeg gjør det ikke sånn? Men hva er problemet? Synes ikke du er veldig urimelig, men ganske barnslig. Jeg hadde ikke laget ny suppe til deg.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa jeg skulle lage selv. Han selv og sønnen vår kunne jo spist den han lagde. Men han kastet den i sinne. Og begynte på ny før jeg rakk det. 

Ts 

Skrevet

Det er ikke vanlig å koke eggene oppi suppa, ikke i det hele tatt, men du overreagerer. Hvor skitne er de eggeskallene, egentlig? Og hvor ille kan det være etter 10 min koking? Det ekleste her er jo hvis eggene har sprukket i kokeprosessen, slik at det er skallfragmenter i suppa, pluss at man må fiske opp egg fulle av tomatsuppe før man skyller og skreller dem. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg har aldri sett noen koke egg sammen med suppe. Er mannen din lite vant med matlaging?

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ullvott skrev:

Det er ikke vanlig å koke eggene oppi suppa, ikke i det hele tatt, men du overreagerer. Hvor skitne er de eggeskallene, egentlig? Og hvor ille kan det være etter 10 min koking? Det ekleste her er jo hvis eggene har sprukket i kokeprosessen, slik at det er skallfragmenter i suppa, pluss at man må fiske opp egg fulle av tomatsuppe før man skyller og skreller dem. 

Det hender jo det er litt drit igjen på eggene, og hvis han ikke har vasket det vekk... Jeg hadde ikke spist den suppen, selv om den hadde kokt i 10 minutter.

Anonymkode: 260d9...d27

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Egg kan da være temmelig skitne, jeg har kjøpt egg med både hønsebæsj og små fjær på, jeg. 

Syns ikke du er urimelig. 

Anonymkode: 4c79c...7fc

• Liker 26
Gjest Cocosa
Skrevet

Du ble sur da du fant ut av det? Barnslig oppførsel! Jeg hadde ledd resten av dagen om min mann hadde gjort noe sånt 😂

AnonymBruker
Skrevet

Kvalmt, hadde aldri spist det! Har mannen din nylig funnet ut hvor husets kjøkken befinner seg?

Anonymkode: b3271...d90

• Liker 7
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Hvorfor må det være begge deler? Hvorfor må det være både "jeg vil ikke spise suppa" og "jeg vil være sur"? Hvorfor kan det ikke bare være "jeg vil ikke spise suppa"?

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke veldig snilt av deg å si at du nekter å spise middagen han lagde til deg, selv om det er ganske spesielt at han kokte eggene sammen med suppen. Hvorfor måtte dere fiske opp skall? 

Håper han vasket eggene før han la de i kjelen. 

Anonymkode: bd55c...4b6

Skrevet

Egg blir vasket, men veldig forsiktig fordi man ødelegger holdbarheten på eggene hvis de blir vasket for grundig. Jeg kunne nok spist suppen, men hygienisk er det ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lær mannen din å posjere egg oppi suppa. Mye enklere.

Men jo, har skjedd jeg har gjort det, har så klart da vasket eggene først.

Anonymkode: 0d3a2...d71

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg var litt vel hard, men jeg trodde han spøkte først, fordi det er en så fjern tanke for meg at noen gjør noe sånt. Jeg er i tillegg gravid, sliter med kvalme og var veldig sulten. Man måtte pirke ut eggeskall ja...

Ts

Skrevet

Dere er urimelig begge to! 
Hva så om han kokte eggene i suppa?
Jeg ville ikke gjort det selv , men hadde ikke nektet å spise å om min samboer gjorde det.

Og om jeg hadde vært den som hadde kokt eggene på denne måten....jeg ville ikke ha kastet suppen fordi du mente at det ikke var riktig måte. Jeg hadde spist den suppa, og latt deg lage din egen!

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Haha, jeg må motvillig innrømme at jeg drar på smilebåndet av en del av «problemstillingene» som dukker opp her for tida 😅

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du burde la mannen din lage middag oftere. En sånn tabbe er for småbarn. 

Anonymkode: 6655f...d2d

Skrevet

Æsj

• Liker 4
Skrevet

Det hadde jeg ikke spist, men mest pga eggeskallene. Hadde mistet apetitten, samme med bein i fisk. Lær han å koke egg i egen kjele. Koker for øvrig makaroni i suppa jeg altså. Men ikke eggene, liker å ha kontroll på faktisk koketid der. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du overreagererskikkelig her 

Anonymkode: 13c82...35a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...