AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Jeg har brukt p-piller i mange år, men ble deprimert av dem. Begynte på p-sprøyten i februar og har blødd hver dag siden mars så jeg er dritt lei. Hva anbefaler dere? Forsøkte spiral for noen år siden også, men den måtte ut etter 6 uker siden den begynte å vandre oppover Anonymkode: 49c7b...7a3
Suzzi Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Hva med gynefix kobberspiral? Denne inneholder ikke hormoner og festes i livmoren med en knute, så den skal ikke kunne vandre.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Er gangske fornøyd med p-stav Anonymkode: 0f6ca...16c
funny.girl Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Jeg har p-stav, og er veldig fornøyd. Har sluttet å ha mensen men har istedet blødninger som ser ut som brunt utflod. Da kommer det så lite at Jeg bare trenger å bruke to-tre truseinnlegg daglig. Dette varer ca en uke. Har også følt meg mere gira og vært i bedre humør ettersom jeg fikk den. Anbefales sterkt.
funny.girl Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 Jeg brukte minipiller en periode (Cerazette) da jeg fikk beskjed om alt dette ikke var sikkert mot sex. (70% sikkert mot graviditet). Jeg sa at jeg ville ha en form for prevensjon som både hjalp mot mensensmerter og forhindret graviditet. Da sa damen på sex og samfunn at p stav er den mest sikre og bivikrings-frie prevensjonen man kan få. Med pstav er det visstnok 1/100.000 som blir gravide.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 Bestill time til prevensjonsveiledning- feks på sex og samfunn hvis du bor i Oslo (gratis hvis du er under 28) - så får du profesjonelle svar. Anonymkode: 43740...0be
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #8 Skrevet 1. august 2018 Jeg bruker kobberspiral, den er uten hormoner. Bivirkninger varierer veldig fra person til person, du kan lese om det på nett. Selv opplevde jeg forandringer i menstruasjonen (du får fremdeles regelmessig med kobberspiral). Smertene er vondere, men varer ikke i like mange timer, blødningene begynner sakte med litt spotting før waterfall-mengden (før var det surprise-waterfall fra dag 1), og fargen og konsistensen har endret seg. Noen opplever null smerte ved å sette den inn, jeg syns det var for jævlig. Like vondt som kolonoskopi. Fikk blodtrykksfall og kramper av smertene. Men! Det går an å ta smertestillende før timen, dette glemte jeg selvsagt ut så det hadde nok vært en mildere opplevelse om jeg tok et par. Tror de som har født oftest slipper unna smertene ved innsetting. Anonymkode: 5b2ac...fe5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #9 Skrevet 1. august 2018 Jeg hadde også (forskjellige) problemer med å bruke prevensjonsmiddel. Depirmert og snarsint av det ene, ingen sexlyst av det andre, og skikkelig sjalu/drama/overdramatisk av noe annet. Slutta for 4-5 måneder siden på alt, og bruker appen "Flo". Helt fantastisk app som forutsir syklus. her kan du også legge inn bivirkninger som for eksempel (type) utflod, humør, dagsform, så får du fortutsett det senere også. Den oppgir også sjanse for graviditet ut fra syklus. Vi hopper av i svingen i "sikre perioder" og bruker kondom i eggløsningsperioden. For oss fungerer det helt utmerket og jeg anbefaler denne metoden på det sterkeste. Anonymkode: c6ad3...1c8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #10 Skrevet 1. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde også (forskjellige) problemer med å bruke prevensjonsmiddel. Depirmert og snarsint av det ene, ingen sexlyst av det andre, og skikkelig sjalu/drama/overdramatisk av noe annet. Slutta for 4-5 måneder siden på alt, og bruker appen "Flo". Helt fantastisk app som forutsir syklus. her kan du også legge inn bivirkninger som for eksempel (type) utflod, humør, dagsform, så får du fortutsett det senere også. Den oppgir også sjanse for graviditet ut fra syklus. Vi hopper av i svingen i "sikre perioder" og bruker kondom i eggløsningsperioden. For oss fungerer det helt utmerket og jeg anbefaler denne metoden på det sterkeste. Anonymkode: c6ad3...1c8 Åherre... Å hoppe av er ikke en greie! Fortsett med kondom om dere har noe i mot å bli gravide. Anonymkode: 5b2ac...fe5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå