Gå til innhold

Kraftig blødning fra endetarmen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I rundt 1.5år har jeg hatt store blødninger fra endetarmen. Blødningene kommer med og uten avføring, hard eller myk. Det er mye blod. kan vel fylle en halv, til en full kopp pr besøk (varierer fra 1 - 10 ganger i løp av en dag). Det er friskt rødt blod, men noe koagulert blod klumper i. 

Før hadde jeg det i 1dag - 1uke. Nå har jeg det gjerne 3 uker i strekk. Sjeldent får jeg plutselig et toalettbesøk uten blod, før det begynner igjen. 

Blodet kommer ofte med magesmerter. Kjennes nesten ut som noe rakner, og da må jeg bare løpe til toalettet. Det drypper ut uten at jeg gjør noe (men kommer kun ut når jeg sitter på do) , og i det siste har det vært så ille at om jeg presser, går det en blodstråle rett ned (stråle som når man tisser). Magesmertene er blitt verre, og blødningene blir større. 

Jeg har endometriose, fibromyalgi og ME. Di trodde tidligere at blødningene kom pga endometriose på tarmen, men dette ble operert vekk i fjor, men det forsvant aldri. Nesten sånn at det ble verre. Desverre er endometriosen kommet tilbake (ble bekreftet etter 6mnd), men mtp at di fikk fjernet alt, og det aldri forsvant, vet jeg ikke om det har noe med det og gjøre. 

Ble henvist til endoskopi (kun inngangen) i fjor da di fant endometriosen(har hatt dette i over 15år, bare ikke blitt trodd oghørt før i fjor) og jeg nevnet blødningene. Di fant ikke noe på undersøkelsen, ikke engang et sår, og syntes det var rart jeg blødde kun når jeg IKKE hadde mensen. Er endo grunnen, pleier man og blø samtidig som man har mensen. Det var ikke tilfellet her. Men nå di siste 8mnd, har jeg blødd uansett om jeg har mensen eller ei. Ingen hemroider og ingen rifter, så dette er det ikke. 

Jeg er på nytt henvist til rektoskopi, nå av hele tarmsystemet. men har ikke fått timen enda, og alt jeg vet er at jeg har rett på undersøkelse innen oktober. 

Skal til legen i dag og ta noen blodprøver osv, for i dag så jeg avføringen var litt grønn og hadde grønt slim i tillegg, og magesmertene er ganske ille. 

Men spør alikavel her om noen har noen tips til hva det kan være, evt henvisning jeg burde få, da legen min er ganske så ubrukelig, og jeg ofte selv må spørre etter hanvisninger og prøvetaking for og finne ut av det. 

Ja skal bytte fastlege, må bare finne en som Kan mine sykdommer, og som er ledig (få ledige her jeg bor) 

Anonymkode: 073e1...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...