Gå til innhold

Vil kvinner stort sett ha de samme mennene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Opplyst said:

Hva er det jeg har gjort for å få deg til å hate meg?

Er du full?

Anonymkode: 12a50...409

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du må jo gjerne komme med usaklige innlegg i vilkårlige tråder, det virket bare ikke relevant i forhold til akkurat denne tråden, og du svare nylig også nettopp i en annen tråd hvor et sånt spørsmål ville vært mer relevant.

Men altså, fortsett gjerne, hvis du har et poeng ;)

Traff jeg et ømt punkt?

Eller hater du helt tilfeldig?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg svarte på spørsmålet, jeg tviler på at kvinner vil ha de samme menn og beskrev hvorfor.  Er da vitterlig det overskriften sier.

Anonymkode: 89bb1...3d4

Men nå var det jo ikke det om de var "ledige" eller ikke som det ble spurt om, men mer om hva slags type menn som er populære.

Og sånt kan man vurdere, uavhengig om de er ledige eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Opplyst said:

Traff jeg et ømt punkt?

Jeg opplyste deg om at du kanskje hadde postet i feil tråd, gitt omstendighetene. Jeg har gjort det samme selv.

Og hvis du hadde et poeng med innlegget ditt så er jeg faktisk nysgjerrig på hva det var, siden det var et så spesifikt spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå var det jo ikke det om de var "ledige" eller ikke som det ble spurt om, men mer om hva slags type menn som er populære.

Og sånt kan man vurdere, uavhengig om de er ledige eller ikke.

Vil kvinner ha de samme menn er overskriften. Skulle vi ville det måtte vi ville ha mennene til de vi kjenner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil kvinner ha de samme menn er overskriften. Skulle vi ville det måtte vi ville ha mennene til de vi kjenner. 

Ok, da er du nok en av de mer bokstavelige typene, beklager, da har vi snakket rundt hverandre.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplyste deg om at du kanskje hadde postet i feil tråd, gitt omstendighetene. Jeg har gjort det samme selv.

Og hvis du hadde et poeng med innlegget ditt så er jeg faktisk nysgjerrig på hva det var, siden det var et så spesifikt spørsmål.

Svaret mitt dreier seg om følelser. Noe mer ønsker jeg ikke å gå inn på.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Opplyst said:

Svaret mitt dreier seg om følelser. Noe mer ønsker jeg ikke å gå inn på.

Hvilket svar? Det hvor du spør om timelønnen, eller der hvor jeg lurer på hvorfor du spør om timelønn i en tråd som ikke handler om det i det hele tatt?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket svar? Det hvor du spør om timelønnen, eller der hvor jeg lurer på hvorfor du spør om timelønn i en tråd som ikke handler om det i det hele tatt?

Nå må du ikke være grådig. Jeg har ingen forpliktelse til å gjøre det her. Jeg spør deg om timelønn, proforma, fordi jeg ikke har en forpliktelse til å svare deg, men velger å gjøre det likevel. Så du må vise meg takknemlighet. 

Jeg prøver å komme deg i møte, men jeg forstår ikke helt hva det er du spør om?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Opplyst said:

Nå må du ikke være grådig. Jeg har ingen forpliktelse til å gjøre det her. Jeg spør deg om timelønn, proforma, fordi jeg ikke har en forpliktelse til å svare deg, men velger å gjøre det likevel. Så du må vise meg takknemlighet. 

Jeg prøver å komme deg i møte, men jeg forstår ikke helt hva det er du spør om?

Jeg prøver å si at du er i feil tråd.

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du full?

Ja!

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner vil ikke ha de samme mennene helt nøyaktig siden kvinner liker forskjellige typer menn, men det er jo ganske åpenbart at det er visse egenskaper som går igjen hos populære menn, som f. eks. utadvendt personlighet, god sosioøkonomisk status, faktorer i utseende. I det virkelige liv er det nok ikke så "konsolidert" som på Tinder (der 10% av menn går på "rundgang"), men det er jo likevel en del av mennene som er "klassisk" attraktive med en del av de samme egenskapene som nevnt over. Ut fra det ser vi jo også at det er en type menn som aldri er i et forhold, også med visse egenskaper. Dette kan være alt fra arbeidsløshet, til psykiske problemer, et utseende som er veldig under gjennomsnittet, en eller annen sær/spesiell interesse de bruker mye tid på, arbeidsnarkoman etc. Menn som aldri greier å hevde seg selv faller også raskt inn i denne kategorien. 

Anonymkode: c73da...127

• Liker 1
Skrevet

På nettet kan kvinner liste opp hva de forventer av en mann, og fortelle om hvor mye oppmerksomhet de får. Jentene som ikke får så mange blikk må jo føle seg unormale.

I realiteten ender de fleste menn opp med både barn og dame. Det finnes noen for de fleste. Mange av de single og barnløse jeg kjenner er helt topp på alle måter, men sliter med å få seg kjæreste. Det forstår jeg ikke. Det er både menn og kvinner i den kategorien. 

Når det gjelder ONS kan jeg tro noen få menn tar for seg veldig, men det er tross alt ikke så interessant.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger jo merke til at enkelte menn går single omtrent hele livet, og får ikke napp hos de de prøver seg på , også over tid. Mens andre er i forhold hele tiden, noen lange , noen korte. Så er det noen som er single hele tiden, men alltid har en flørt. 

Er det slik at de mennene som "ingen" vil ha, vil ingen ha?

Anonymkode: fbea6...a8f

Det kan se slik ut.

Jeg sier bare, hvis damene ikke vil ha meg og velger meg vekk på en måte, enten det er utseende eller at jeg ikke er god nok innen karriere, så er det deres tap. Jeg forandrer meg ikke, for det blir feil å trakte etter utdannelse for å få dame.

Det er ikke noe jeg sier for å trøste meg selv, men jeg vet jeg vil ha barn, ønsker et familieliv og et fungerende forhold. Det er drømmen, og jeg hadde vært villig til å ofre alt for det.

Jeg hadde ikke vært en person som legger lokk på følelser eller problemer, men heller vil snakke om dem.

Tror dessverre jeg er blitt den rolige, tålmodige og snille gutten som alle snakker pent om, men som ingen vil "ha" på den måten.

AnonymBruker
Skrevet

De jeg har vært med har alle vært forskjellige personligheter, og utseende. Men de har hatt en del felles, allikevel. 

Anonymkode: 90c64...ae8

AnonymBruker
Skrevet

Ja, både damer og menn foretrekker attraktive personer og plukker så høyt på hylla som de bare kan. God personlighet, pent utseende, og andre sosiale faktorer. Det er vel ikke rart det?

Og for mange føles det bedre å vente noen år og se om de klarer å plukke av en høyere hylle, enn å nøye seg med den hylla de klarer å nå opp til men som helt ærlig ikke er særlig attraktiv. Noen ganger flyr tiden fra dem i forsøket.

Attraktive personer - av begge kjønn - blir derfor fort snappet opp igjen dersom de ikke selv sier nei. Så både menn og kvinner blir resirkulert i stor grad. Jeg tror forskjellen ligger i at kvinners attraktivitet i snitt faller raskere med årene (utseende) og med livserfaring/bagasje (oftere hovedomsorg for barn og oftere dårlig råd) enn menn. Så menn som kommer ut av forhold har ikke tapt seg like mye som kvinner. 

Anonymkode: 3473c...4b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært singen hele livet (mann, 27) og er skikkelig lei det, men jeg får nå bare avslag når jeg spør noen jeg liker ut på date så noe er i hvert fall i veien med meg :P  Jeg tror nok kanskje er er litt for "kjedelig og safe"? Siden jeg gjerne ikke er den som tar størst plass, mest brautende og frempå etc. De vennene jeg har som er mye mer "aggressiv" med sjekkingen sin ser jeg aldri ute av forhold nesten.

Anonymkode: a274a...749

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Opplyst skrev:

Traff jeg et ømt punkt?

Du! Hater ingen man ikke er glad i, det går ikke. Du veit ikke hva hate betyr, men hat er ikke det motsatte av å like/være glad i noen. Det motsatte av å like noen, er likegyldighet. 

Anonymkode: 90c64...ae8

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner liker jo ikke bare de samme mennene. Stiller man mine exer på rad, ser man at de er svært varierende utseendemessig.

Men selvfølgelig en mann som er kjekk, sosialt dyktig, med bra jobb, drar jo mange flere damer. Selv om ikke alle damer faller for denne type mann. 

Jeg har datet en mann, som er evig singel, ga han en sjanse, da han er snill og smart, men han hadde problemer med fysisk kontakt. Så skulle jeg hatt forhold med han, så hadde det blitt null sex, og ikke noe klining, og ekstremt lite berøring. 

Så har jeg en kompis, som dater iblant, men får ikke dame. Han er overvektig, lite hår på hode, ikke så veldig kjekk, har ikke noe utdannelse, men han skal ha en dame som er tynn, trener mye, pen og har høyere utdannelse. Og han firer overhodet ikke på kravene. Så er han litt for flink til å overdrive/lyve om ting, for å sette seg selv i bedre lys. 

Jeg har og pratet med noen sånne sure, bitre menn på nettdatingsider. De er gjerne ikke så kjekke. Men jeg er nå langt fra stygg, og de fikk jo faktisk svar fra meg, så kommer det tidlig fram at de både sitter bare hjemme, sturer og spiser potetgull og cola, og er bitre og sure fordi de ikke får seg fin dame. Da gidder jo ikke jeg prate med de mer. 

Jeg har vært sammen med en mann, ingen av mine venner syntes var kjekk, men han var jo smart, sosialt flink, morsom og flott på mange andre måter, så i mine øyne ble jo han kjekk. Og han sliter ikke med å få seg dame, selv om han ikke kan få alle han vil. Men de fleste av oss, får jo ikke hvem vi vil.

Anonymkode: e3ff1...e25

• Liker 1
Skrevet

Det er bare slik det er.

Er man på den attraktive bunnen; intellektuelt, sosioøkonomisk, utseendemessig, så blir man der for livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...