Gå til innhold

Skoledagbøker?

miniomelett

Anbefalte innlegg

Er det ingen som selger skoledagbøker lengre? (Ikke almanakker) Husker dere de old school fra Pusur, Topp, O-boy osv? Jeg savner de! Det var noe gøy med en heftig lefse med ringperm som kunne være dagbok, planlegger, ha vennesider osv.

Ser ut som Topp/Toppgirl ga ut en i 2016 sist.  Tror jeg fikk min siste rundt 2005 kanskje. 

Hadde dere skoledagbøker, og hvilke? 

Endret av miniomelett
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i midten av 40-årene, og hadde (selvsagt) Pusur-bøkene da jeg gikk på ungdomsskolen. På videregående ble Pusur for barnslig, så da ble det noe litt mer kvasi-intellektuelle bøker som tok over. Tror jeg hadde en som het «Lefsa» et år; den hadde resirkulert papir. Resten husker jeg ikke, men jeg var skikkelig opptatt av å ikke være mainstream på videregående, så Topp ville vært helt uaktuelt :fnise: 

På universitetet følte jeg meg skikkelig voksen da jeg kjøpte meg Filofax. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"lefsa" med resirkulert papir hadde vært kult nå også tror jeg!

Mener bestemt MOT ga ut skoledagbøker i 2003-2004 i hvert fall? Kanskje jeg husker feil. Den vi fikk på VGS var noe gratis.

Rart at ingen ungdomsblader produserer disse lengre. 🤔

Endret av miniomelett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, skoledagbøker! ❤️ Minner! ❤️ 

Et av årets høydepunkter var på slutten av skoleåret da de nye skoledagbøkene kom. Ingenting var som en rykende fersk skoledagbok! 

På barneskolen hadde jeg hesteskoledagbok fra Pennyklubben. På ungdomsskolen ble det Topp og den hadde jeg på videregående og. Hadde også Lefsa en gang, men husker ikke om det var på ungdomsskolen eller VGS. Mener også at jeg hadde O'boy en gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jaaa O boy var bare stappfulle av sånne "kalendergutter" 😂 for et konsept. 

Topp sine var sant nok veldig mainstream men så var de jo SÅ bra også! Noen som husker prisen? 

Endret av miniomelett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde skoledagbøker da jeg gikk på barne og ungdomskolen..Det gikk i ohboy, topp eller pusur mest. Var 1 år jeg hadde alle 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose

Ja, på slutten av barneskolen hadde jeg Penny-skoledagbok, ungdomskolen var det Topp og fotball skoledagbok. :) På vidergående hadde jeg ikke skoledagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penny! Det var noe heste-greier var det ikke? Gutta hadde vel fra BOING hadde de? Den der fotballklubbgreia. Ååhh hvorfor har de ikke slikt lengre? Det var så gøy! Almanakker nå blir liksom ikke helt det samme! :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Pyton, oh boy og topp hvertfall. Sikkert flere og som jg ikke husker navnet på. 

På VGS fikk vi gratis studentkalender tror jeg de het. 

Jeg har mine enda. I en eske i boden. Klarer ikke kaste minnene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte aldri skoledagbøker. Det var så lite plass å skrive i dem, og da falt jo vitsen bort. Jeg brukte heller dem vi fikk gratis, men jeg kan huske at noen av jentene kjøpte flere forskjellige skoledagbøker samme skoleår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Testosteron skrev:

Jeg kjøpte aldri skoledagbøker. Det var så lite plass å skrive i dem, og da falt jo vitsen bort. Jeg brukte heller dem vi fikk gratis, men jeg kan huske at noen av jentene kjøpte flere forskjellige skoledagbøker samme skoleår

Det var veldig vanskelig å velge husker jeg. Jeg var flere ganger i butikken for å bla igjennom alle sammen før jeg valgte. Hvert eneste år. 

Høydepunktet med skolestart! :nigo: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2018 den 0.06, Salka skrev:

Et av årets høydepunkter var på slutten av skoleåret da de nye skoledagbøkene kom. 

Dette irriterte meg, og det irriterer meg fortsatt at skoledagbøkene kom så tidlig :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Testosteron skrev:

Dette irriterte meg, og det irriterer meg fortsatt at skoledagbøkene kom så tidlig :raven:

Det ville irritert meg også idag, men den gang da jeg var ung og dum syntes jeg det bare var fint. Produsentene håpet sikkert at man skulle gå lei skoledagboka i sommerferien og kjøpe enda en til skolestart. Sikkert derfor de kom så tidlig. Jeg har kastet alle mine skoledagbøker, angrer litt på det idag. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg hadde Roger Rabbit skoledagbok da filmen var ny. Tror ikke jeg skrev en eneste setning i den, men den var morsom å ha allikevel. xD

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...