Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan de fly?

Anonymkode: 248e0...2c2

Hva med å bruke en søkemonitor? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke har erfaring med sølvkre er det nå rart hvor bastant du uttaler deg om det. Jeg vil nå også heller tro at det dreier seg om skjeggkre i den situasjonen du nevner. Sølvkre er ikke vanskelig å bli kvitt med mindre man har fuktskader, og da er det et helt annet firma som må kontaktes. Så lenge man fjerner fukten så vil også sølvkreene forsvinne. 

Anonymkode: 8bc8e...03d

Hva sa - jeg noe, om hvilket firma som ble kontaktet, og om fuktskadene ble utbedret? Hvor henter du det fra? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei ingen av de kan fly.

Anonymkode: 93fb4...367

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er de egentlig laget av? Vann og støv?

Anonymkode: 6a240...f32

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er de egentlig laget av? Vann og støv?

Sølvkre? De trives i fuktige omgivelser, spiser papir og papp og tapet og ser ut som en liten selunge. 

Kjenner en som hadde det i en ny bolig han hadde kjøpt, det gikk utover humøret - så ja, jeg forstår at man kan bli oppgitt og på randen til å gi opp. Det hjalp ikke at jeg sa at de ligner på små søte selunger selv om vi lo litt av det. 

Men ja, han ble kvitt dem, fikk det dekket på forsikringa. 

Å oppdage et sølvkre er ikke farlig og ikke tegn til fukt, men ser man flere er det tegn til fukt. Er man uheldig må deler av bad og mulig kjøkken rehabiliteres. En venninne som leide varslet utleier om at det var skjeggkre i boligen, utleier ordnet det, men hun kunne ikke bo der når det ble utbedring.

Kontakt et skadedyrfirma, for eksempel https://www.anticimex.com/nb-NO/skadedyrproblem/skadedyridentifisering/solvkre/

Sølvkre finnes i de fleste kjellere og loft, det er når de kommer inn på kjøkkenbenken man har et problem, eller de er flere på badegulvet når man slår på lyset. De sprer ikke sykdommer, men er tegn på fukt i vegger, bærebjelker, gulv, etc. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Atea skrev:

Sølvkre? De trives i fuktige omgivelser, spiser papir og papp og tapet og ser ut som en liten selunge. 

Kjenner en som hadde det i en ny bolig han hadde kjøpt, det gikk utover humøret - så ja, jeg forstår at man kan bli oppgitt og på randen til å gi opp. Det hjalp ikke at jeg sa at de ligner på små søte selunger selv om vi lo litt av det. 

Men ja, han ble kvitt dem, fikk det dekket på forsikringa. 

Å oppdage et sølvkre er ikke farlig og ikke tegn til fukt, men ser man flere er det tegn til fukt. Er man uheldig må deler av bad og mulig kjøkken rehabiliteres. En venninne som leide varslet utleier om at det var skjeggkre i boligen, utleier ordnet det, men hun kunne ikke bo der når det ble utbedring.

Kontakt et skadedyrfirma, for eksempel https://www.anticimex.com/nb-NO/skadedyrproblem/skadedyridentifisering/solvkre/

Sølvkre finnes i de fleste kjellere og loft, det er når de kommer inn på kjøkkenbenken man har et problem, eller de er flere på badegulvet når man slår på lyset. De sprer ikke sykdommer, men er tegn på fukt i vegger, bærebjelker, gulv, etc. 

Hvis du finner sølvkre på kjøkkenbenken er det ikke sølvkre, men skjeggkre. Og uansett hva du har - ser de én, har du mange flere du ikke ser. 

Anonymkode: ac1bf...1fa

AnonymBruker
Skrevet

Ja, helt enig i at man ikke bare har 1: derfor spørsmålet: hva er de laget av? Er de pr. defi. dyr?

Forskjellen er vel bare mer det å se 1 på badet hver 2. mnd. vs. 10 hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...