AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Små sølvformete dyr som går rundt på badegulvet: blir til støv hvis du tråkker på de. Hva er de egentlig (laget av)? Fikk en i skapet på badet; noe som var overraskende, da de pr. teori ikke kan kravle oppover? Anonymkode: 6a240...f32
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Små sølvformete dyr som går rundt på badegulvet: blir til støv hvis du tråkker på de. Hva er de egentlig (laget av)? Fikk en i skapet på badet; noe som var overraskende, da de pr. teori ikke kan kravle oppover? Anonymkode: 6a240...f32 Kan de ikke fly? Anonymkode: 248e0...2c2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Ja, det er sølvkre og jo de klarer nok helst fint å klatre oppover. Kommer jo gjerne opp av sluk.. Anonymkode: ad529...6c3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Små sølvformete dyr som går rundt på badegulvet: blir til støv hvis du tråkker på de. Hva er de egentlig (laget av)? Fikk en i skapet på badet; noe som var overraskende, da de pr. teori ikke kan kravle oppover? Anonymkode: 6a240...f32 Skjeggkre kan klatre på vertikale flater, ikke sølvkre. Så det høres ut som om du kan ha skjeggkre. Anonymkode: ac1bf...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #5 Skrevet 30. juli 2018 Google it, noen små forskjeller på sølvkre og skjeggkre. Sett ut Limfeller. Anonymkode: cfb39...6f3
Atea Skrevet 30. juli 2018 #6 Skrevet 30. juli 2018 Sølvkre har du ikke sjansen til å tråkke på, de åler seg raskt og liker ikke lys. Blir til støv, tuller du? Det insektet har jeg aldri hørt om. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #7 Skrevet 30. juli 2018 Kan det være møll? Anonymkode: 248e0...2c2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #8 Skrevet 30. juli 2018 Sølvkre kan ikke klatre, det kan derimot skjeggkre. Men sølvkre havner likevel ofte i skapene da fort kan haike med håndduker og klær fra gulvet som blir lagt i skap. Anonymkode: b1bfb...e90
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #9 Skrevet 30. juli 2018 Sølvkre eller skjeggkre. Sjekk. Håper for din del sølvkre. Greit at begge er et helvete å bli kvitt, men skjeggkre er verst. Anonymkode: 68ba1...7cb
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #10 Skrevet 30. juli 2018 Sølvkre. Ja, de blir til "støv" når man tar dem og det er ikke noe problem å fange dem om de er et stykke fra gjemmestedet sitt. Har nok kommet seg dit med en toalettrull, et håndkle eller lignende De har en ganske tydelig sølvfarge som sjeggkre ikke har og beveger seg litt annerledes. Så lenge de ikke er nymfer er det lett å se forskjell Anonymkode: 41d18...1bd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #11 Skrevet 30. juli 2018 1 time siden, Atea skrev: Sølvkre har du ikke sjansen til å tråkke på, de åler seg raskt og liker ikke lys. Blir til støv, tuller du? Det insektet har jeg aldri hørt om. Kjenner ei som slet med sølvkre, og jo, de kan man fint rekke å tråkke på og når de blir skvist ser det nesten ur som om de blir til støv. Anonymkode: 3b509...302 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #12 Skrevet 30. juli 2018 1 time siden, Atea skrev: Sølvkre har du ikke sjansen til å tråkke på, de åler seg raskt og liker ikke lys. Blir til støv, tuller du? Det insektet har jeg aldri hørt om. Jeg har klasket til et par sølvkre med aviser som har ligget på badet. De åler seg raskt, men man kan fint være rask som menneske også. Anonymkode: 8bc8e...03d 2
Atea Skrevet 30. juli 2018 #13 Skrevet 30. juli 2018 18 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner ei som slet med sølvkre, og jo, de kan man fint rekke å tråkke på og når de blir skvist ser det nesten ur som om de blir til støv. Anonymkode: 3b509...302 Jeg kjenner en som hadde sølvkre og de ble et problem, selv om et firma kom og fjernet dem. Var også tilstede og så dem. Men gulvet på badet var ikke fulle av dem. De var raske, straks man slo på lyset forsvant de.
Atea Skrevet 30. juli 2018 #14 Skrevet 30. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg har klasket til et par sølvkre med aviser som har ligget på badet. De åler seg raskt, men man kan fint være rask som menneske også. Anonymkode: 8bc8e...03d Ok, jeg har aldri forsøkt. Jeg bodde ikke der.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #15 Skrevet 30. juli 2018 Så sølvkre kan ikke klatre på vertikale flater ?? Så da var det skjeggkre jeg så klatre på sisternen til toalettet??!? 😱 Anonymkode: ed970...824
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #16 Skrevet 30. juli 2018 Akkurat nå, Atea skrev: Ok, jeg har aldri forsøkt. Jeg bodde ikke der. Hvis du ikke har erfaring med sølvkre er det nå rart hvor bastant du uttaler deg om det. Jeg vil nå også heller tro at det dreier seg om skjeggkre i den situasjonen du nevner. Sølvkre er ikke vanskelig å bli kvitt med mindre man har fuktskader, og da er det et helt annet firma som må kontaktes. Så lenge man fjerner fukten så vil også sølvkreene forsvinne. Anonymkode: 8bc8e...03d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #17 Skrevet 30. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så sølvkre kan ikke klatre på vertikale flater ?? Så da var det skjeggkre jeg så klatre på sisternen til toalettet??!? 😱 Anonymkode: ed970...824 Riktig. Det var sikkert skjeggkre. Anonymkode: 8bc8e...03d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #18 Skrevet 30. juli 2018 Er de farlige? Ser et sølvkre/skjeggkre beveger seg langst hjørner av badet ca. 1 gang hver 2. mnd. Denne som hadde kommet i skapet ble ikke til støv bare jeg tok på de. Og vanligvis skal det ikke mye trykk til for at de blir til støv: men kan være jeg bommet: eller jeg har skjeggkre fått: greit at de sølvkre, de bare tråkker jeg på: men hvis jeg til enhver tid må bekymre meg for om et skjeggkre koser med tannbørsten min i skapet, da kommer bekymringene. Anonymkode: 6a240...f32
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #19 Skrevet 30. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er de farlige? Ser et sølvkre/skjeggkre beveger seg langst hjørner av badet ca. 1 gang hver 2. mnd. Denne som hadde kommet i skapet ble ikke til støv bare jeg tok på de. Og vanligvis skal det ikke mye trykk til for at de blir til støv: men kan være jeg bommet: eller jeg har skjeggkre fått: greit at de sølvkre, de bare tråkker jeg på: men hvis jeg til enhver tid må bekymre meg for om et skjeggkre koser med tannbørsten min i skapet, da kommer bekymringene. Anonymkode: 6a240...f32 Nei, de er ikke farlige. https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/smadyr-andre/skjeggkre/ Anonymkode: 8bc8e...03d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #20 Skrevet 30. juli 2018 2 timer siden, Atea skrev: Sølvkre har du ikke sjansen til å tråkke på, de åler seg raskt og liker ikke lys. Blir til støv, tuller du? Det insektet har jeg aldri hørt om. Kan de fly? Anonymkode: 248e0...2c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå