Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Del gjerne dine historier både dere som har tatt og dere som ikke har tatt vaksine? 

Anonymkode: ec248...14c

Skrevet

Begge mine har tatt vaksinen, ikke merket noen bivirkninger på noen av de. Tar alle vaksinene i vaksinasjonsprogrammet.

AnonymBruker
Skrevet

Tok rotavirus-vaksine, fikk rotavirus

Anonymkode: 5c04d...991

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tatt to doser. Litt mer gulping samme dag. Ellers merket vi ikke noe til den. 

Anonymkode: dcccf...35c

Skrevet

Tar (selvfølgelig) alle vaksiner som følger programmet. Rota-vaksinen gav en litt lengre blund enn normalt, ellers merket vi ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt fikk første dose, og fikk langvarig grønnaktig diare (flere uker) og beskjed om å ikke ta dose to. Rotavirusvaksinen ble innført av samfunnsøkonomiske hensyn, ikke fordi det er en spesielt farlig sykdom. En del barn havnet på sykehus pga dehydrering, men det er noe som håndteres godt når de får behandling. Men det er klart det er dyrt for samfunnet med både sykehusdøgn og at foreldrene er borte fra jobben. Landsgruppen for helsesøstre var forøvrig mot innføring av denne vaksinen. Ikke en vaksine jeg ville prioritert å ta om jeg hadde satt meg bedre inn i saken på forhånd.

Anonymkode: d5351...302

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tatt begge dosene, ingen bivirkninger. 

Anonymkode: bf2d9...689

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok begge dosene. Første gangen sov hun mye mer og lenger enn normalt om natta (sjelden bivirkning). Andre gangen fikk hun magevondt om kvelden og skrek en del. Kan hende hun også fikk magevondt første gangen, men da hadde hun også ganske heftig kolikk fra før av, så det ble ikke enda mer skriking enn det som var normalt i den perioden.

Anonymkode: 80e7a...6e3

Gjest nicecar
Skrevet

Jeg er for at man skal ta vaksiner, bare så det er sagt, men jeg merker jeg er veldig usikker på om jeg skal la lille få ta denne vaksinen ettersom jeg har hørt så mye negativt om den.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen bivirkninger på første dose utover en kjempebleie ca 24 timer etter. Men om det var et resultat eller noe som ville kommet uansett er jo ikke godt å si egentlig..

Anonymkode: 92e58...650

AnonymBruker
Skrevet

Min fikk begge dosene, merket ingen bivirkninger. 

Anonymkode: 9f77d...e62

AnonymBruker
Skrevet

Vi lot baby få den. Heller de vanlige bivirkningene enn at han skulle få sykdommen og slite med ettervirkninger. Og få det var en runde med rotavirus mellom vaksinene og jeg er veldig glad hen hadde den da 

Anonymkode: 5cec0...d31

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi lot baby få den. Heller de vanlige bivirkningene enn at han skulle få sykdommen og slite med ettervirkninger. Og få det var en runde med rotavirus mellom vaksinene og jeg er veldig glad hen hadde den da 

Ettervirkninger av rotavirus? Det er da bare omgangssyke? Min første fikk begge doser.. Første dose resulterte i fryktelig uro, skrek omtrent non-stop i 10-12 timer..3-4 dager senere ble samboer syk, heldigvis hadde jeg og mini dratt vekk for helgen. Runde to, feber og mye uro. Ikke like ille som første runde. 

Mini har enn så lenge bare fått første runde. Mye uro der og, men langt fra like ille. Skal selvfølgelig få neste dose og. Heller en dag med uro enn innleggelse pga dehydrering!!

Anonymkode: 1f69d...2e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fulgt vaksinasjonsprogrammet med begge ungene, men rotavirusvaksinen stod vi over. Det er i hovedsak en samfunnsøkonomisk vaksine, det har vært en del stygge bivirkninger med den i utlandet, og den har ikke optimal funksjon. I hovedsak virker den bare for å motvirke de hardeste tilfellene, og virkningen har avtatt godt etter et år, og er så og si borte etter to år. Det har vært flere tilfeller hvor barn får alvorlig rotainfeksjon etter vaksine og blir innlagt, de har smittet foreldre og søsken osv. En ting er å få sykdom i hus fordi man er uheldig, en annen ting er å bringe den inn i huset med vilje. 

Anonymkode: bb737...0b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rotavirus er jo bare omgangsyke. Det er ikke noe ettervirkninger av den annet enn ved hvilken som helst annen omgangsyke. Men den kan vare litt lenger, og noen barn må inn på sykehus pga dehydrering siden den varer såpass lenge som den gjør. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Her fikk lille første dose, ble 8 dagers mareritt med diare, skriking 24/7, var som å få en fremmed baby i armene i 8 dager som var utrøstelig. Helstasjonen bestemte at han ikke skulle ha dose 2.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt vaksinasjonsprogrammet med begge ungene, men rotavirusvaksinen stod vi over. Det er i hovedsak en samfunnsøkonomisk vaksine, det har vært en del stygge bivirkninger med den i utlandet, og den har ikke optimal funksjon. I hovedsak virker den bare for å motvirke de hardeste tilfellene, og virkningen har avtatt godt etter et år, og er så og si borte etter to år. Det har vært flere tilfeller hvor barn får alvorlig rotainfeksjon etter vaksine og blir innlagt, de har smittet foreldre og søsken osv. En ting er å få sykdom i hus fordi man er uheldig, en annen ting er å bringe den inn i huset med vilje. 

Da har du vel ikke fulgt vaksinasjonsprogrammet? 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vaksiner i vår familie.

Anonymkode: 66ed0...70c

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤢og så sender du ungene på skole og i barnehage.. æsj og fysj!! Skam dere..

Anonymkode: 49a5f...0d4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...