AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Hva er grunnen til at du er for eller i mot homofili? Er det noe du er blitt lært opp til eller har du valgt det selv? Og har du alltid vært for eller i mot? Anonymkode: 4b64a...c50
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Jeg er for homofili fordi jeg beng i hva andre folk driver med privat så lenge det ikke skader andre. At to menn knuller hverandre skader ikke meg på noen som helst måte. Anonymkode: e4a8f...5fa 22
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Jeg driter i det. Jeg får ikke gjort noe med det allikevel. Noen er tiltrukket av samme kjønn, noen av motsatte, noen av barn osv. Selv om vi lager lover som sier at homofili er forbudt. Så er de fortsatt homo. Men jeg blir provosert av de som går rundt og så til de grader reklamerer om sin legning. Går rart, vifter med armene og drar på seg en ekkel stemme. Jeg er hetro. Men jeg legger ikke hele min opptreden rundt det. Anonymkode: 987e5...e3b 5
Gjest Stella Rose Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 Jeg er for at mennesker skal elske hvem de vil, uavhengig av kjønn.
Macro Skrevet 30. juli 2018 #5 Skrevet 30. juli 2018 Det går ikke an å være imot homofili, for det er ikke et valg folk gjør. Like teit som å si at man er imot regn. 24
TheGirlWhoWaited Skrevet 30. juli 2018 #6 Skrevet 30. juli 2018 Det er da ikke noe for eller imot homofili - homofili er bare, akkurat som sommer. En kan ikke være for eller imot sommer?!? Det er jo egentlig en helt idiotisk problemstilling, og jeg kjenner jeg blir irritert når dette fortsatt kan være et tema for diskusjon. 21
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #7 Skrevet 30. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for homofili fordi jeg beng i hva andre folk driver med privat så lenge det ikke skader andre. At to menn knuller hverandre skader ikke meg på noen som helst måte. Anonymkode: e4a8f...5fa Samme her. Det som dog irriterer meg er alle de "over-homofile" som skal gjøre det til en del av identiteten sin. Vi som er heterofile snakker ikke om legning i det hele tatt, fordi det ikke er noe spesielt. Og det er heller ikke noe spesielt å være homofil. Jeg er en kvinne som liker menn, det er ikke en del av hva som definerer meg som person, eller som noen andre trenger å vite akkurat. Så lenge folk klarer å ha det som et privat anliggende så kan folk ligge med hvem de vil for min del. Anonymkode: 96614...83b 2
Doge Skrevet 30. juli 2018 #8 Skrevet 30. juli 2018 Å være i mot homofili blir som å være imot f.eks lysegrå skyer. Hvite skyer er liksom greit, mørkegrå skyer er også greit, men at noen mener at lysegrå skyer ikke skal være greit virker helt absurd. Skjønner ikke at det er noe man trenger å diskutere i det hele tatt. 8
herzeleid Skrevet 30. juli 2018 #9 Skrevet 30. juli 2018 6 timer siden, Macro skrev: Det går ikke an å være imot homofili, for det er ikke et valg folk gjør. Like teit som å si at man er imot regn. Går det ikke an å være imot noe folk ikke har valgt selv? 3
Macro Skrevet 30. juli 2018 #10 Skrevet 30. juli 2018 4 minutter siden, herzeleid skrev: Går det ikke an å være imot noe folk ikke har valgt selv? Da heter det å mislike, og det er noe helt annet. 7
jabx Skrevet 30. juli 2018 #11 Skrevet 30. juli 2018 Hvordan kan man være for eller imot homofili? Det blir som å være for eller imot fargen blå eller lignende. 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #12 Skrevet 30. juli 2018 Jeg er mot homofili, forstår ikke hvorfor folk gidder. Anonymkode: 6a636...df7
Gjest hind Skrevet 30. juli 2018 #13 Skrevet 30. juli 2018 Homofili er like naturlig som heterofili for meg. Jeg vokste opp med homofile slektninger som levde akkurat som alle andre, bare med en av samme kjønn. Jeg synes litt synd på homofober. De har virkelig ikke skjønt det, og de sårer mange flotte mennesker med holdningene sine. De gjør det utrivelig for barn av homofile. Hvem er de som mener de har noen som helst rett til å blande seg i voksne samtykkende menneskers valg av partner? Til å mene at homofiles kjærlighet er skitten eller mindre verdt enn andres? Nei, huff. De kunne hatt godt av å få homofile barn. Da hadde de forhåpentligvis forandret mening.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #14 Skrevet 30. juli 2018 Jeg er i mot likekjønnede par ja. Jeg er i grunn en kjærlighets-fasict. Jeg er i mot at man blir forelska i noen fra et annet land - helt unaturlig og blanding av gener. Jeg er også i mot at en kvinner blir sammen med menn som er lavere enn dem - det blir som usymmetriske brister for mitt øye. Jeg er i mot forhold med mer enn tre års aldersforskjell - man bør være samme sted i livet. Jeg er også mot forhold hvor man kommer fra ulike sosiale lag - like barn leker best. I det hele tatt vil jeg gjerne kontrollere helt og holdent hvem alle faller for, slik at ingen bryter normene rundt hva som er "mest normalt" på noe som helst måte. ALLE MÅ VÆRE HELT A4! - Selvfølgelig er dette bare tull. Alle kan falle for dem de vil, så lenge det er snakk om samtykkende voksne. Synes spørsmålet i HI høres helt merkelig ut i 2018. Anonymkode: fe0eb...85c 5
Gjest Daryl Dixon Skrevet 30. juli 2018 #15 Skrevet 30. juli 2018 Folk må få lov å være glad i de man blir glad i.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #16 Skrevet 30. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at du er for eller i mot homofili? Er det noe du er blitt lært opp til eller har du valgt det selv? Og har du alltid vært for eller i mot? Anonymkode: 4b64a...c50 Spørsmålet ditt er som for eller imot at mennesker har og går på to bein. Anonymkode: 4f118...54d 1
BerntHulken Skrevet 30. juli 2018 #17 Skrevet 30. juli 2018 De eneste som kan være imot homofili med ok argumentasjon i bakhånd, er de som er dypt religiøse og mener det er feil. Men det blir færre og færre fiendtlige syn, føler jeg. Argumenter som "ekkelt" og "unaturlig" er ikke godt nok. Jeg tenker at folk får gjøre som de vil, leve livene som de ønsker. Jeg er dog imot overeksponeringen rundt temaet. Pride er i utgangspunktet bra, men føler mye handler om seksualitet. Veldig mye sexfokus. Selvfølgelig ikke alle i Pride har det, men ofte er det det man legger merke til. Det blir litt for intenst. Derfor klarer jeg ikke sammenligne heterofile forhold og homofile forhold, i mitt hode. For meg er det noe spesielt med en mann og kvinne som finner hverandre og lager kjærlighetsbarn sammen. Romantisk tanke, som selvfølgelig ikke alltid stemmer, men uansett. Så summa summarum; jeg er litt delt. Aksepterer alle og mener man skal ha like rettigheter osv, men samtidig må jeg få mene at heterofile forhold er flottere. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #18 Skrevet 30. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at du er for eller i mot homofili? Er det noe du er blitt lært opp til eller har du valgt det selv? Og har du alltid vært for eller i mot? Anonymkode: 4b64a...c50 Jeg synes det er fint at to mennesker elsker hverandre. Skiller ikke mellom om det er mann og kvinne eller to av samme kjønn. Har ikke blitt lært opp til noe. Har alltid vært for. Er selv tiltrukket av motsatt kjønn. Anonymkode: af3c0...87a
venus24 Skrevet 30. juli 2018 #19 Skrevet 30. juli 2018 Har absolutt ingen problemer med homofili. Synes kjærlighet er vakkert, og skulle ønske det var Pride omtrent en gang i måneden. 1
Thyra Skrevet 30. juli 2018 #20 Skrevet 30. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at du er for eller i mot homofili? Er det noe du er blitt lært opp til eller har du valgt det selv? Og har du alltid vært for eller i mot? Anonymkode: 4b64a...c50 Man kan vel ikke være verken for eller i mot homofili? Det man eventuelt kan være for eller i mot, er homofil praksis og/eller ulike rettigheter for homofile.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå