AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Hei jeg trakk visdomstannen min nede for en uke siden. Etter hvert hadde det utviklet seg dry socket, og fikk akutt time på fredagen. Da satt tannlegen nedi en bit med antibiotika. Fikk herved skrevet ut sterke smertestillende, men han ville ikke skrive ut antibiotika til meg der og da. Han mente at jeg måtte komme innom igjen om det ikke ga seg. Nå sitter jeg her og føler jeg skal rive av meg hodet. Mitt spørsmål er da, hvor lenge er det normalt å ha vondt etter å ha tatt visdomstennene? Anonymkode: 95fb8...f6e
PetrovaFire Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Det kan ta flere uker. Men samtidig burde smertene avta litt etter litt. Har du så vondt som det høres ut, så nøl ikke med å ringe tannlegen! 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Jeg operert ut visdomstann i juni. livredd for å få socket men det var det helst røykere som fikk sa tannlegen min. Jeg hadde en super tid etterpå. Kun litt øm og tråden som irriterte. Anonymkode: 4ab92...8f0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 Du trenger ikke antibiotika ved dry socket da det ikke er en infeksjon. Da jeg hadde dry socket tok det to uker å bli bra. Måtte til tannlegen annenhver dag for å skylle i den perioden. Prøv med ispose mot kinnet. Pass på å ha håndduk i mellom og ikke for mange minutter i strekk for å ikke få frostskade. Prøv også å spise is og drikke isvann. Anonymkode: a0e5e...ccc
Minya Skrevet 30. juli 2018 #5 Skrevet 30. juli 2018 Dry socket skal være den jævligste komplikasjonen ved trekking av tenner og det er visstnok helt vanlig at det gjør hinsides dritvondt. Bruk de foreskrevne smertestillende og om det ikke blir bedre i løpet av et par dager, ringer du tannlegen på nytt og ber om videre behandling.
agnesbjercke Skrevet 30. juli 2018 #6 Skrevet 30. juli 2018 (endret) Her var det helt jævelig i 2 uker før det ble moderat jævelig..... jeg opererte de ut fra benet. Men jeg hadde bare bedt om antibiotika med en gang. Hvorfor vente! Viktig at kroppen heler selv altså men ouch. Min vanlige tannlege skrev ut til meg. Ikke kjevekirurgen som trakk. Men hold ut. Det er helt ille Endret 30. juli 2018 av agnesbjercke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå