Gå til innhold

Spillalternativ til fortnite

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

For det første, idéen om at "skytespill" = "dårlig/usunt/uheldig" er intellektuelt latskap. Som med mye annet, så kommer også dette an på konteksten. Jeg kan ikke se at Fortnite er et spill som forherliger vold noe mer enn hva det å leke cowboy og indianer forherliger vold. Det er ikke volden som er i fokus, og ikke er det spesielt grafisk heller. Det er et lagspill som handler om strategi og skills. At man løper rundt og skyter hverandre er sånn sett underordnet. Man kunne byttet våpnene til vannpistoler, og det ville ikke utgjort noen forskjell. Det er uansett ikke noe verre enn det unger på den alderen klarer å finne opp helt selv i sin egen fantasi. 

Men så finnes det andre spill (ikke nødvendigvis "skytespill" en gang) som er mer grafiske, med mer "gjenkjennelige" mennesker, kanskje til og med en viss type mennesker, russere, arabere. Og hvor brutal vold er fremstilt som noe "kult". Sånne ting er sikkert greit å utsette til en er mindre påvirkelig. Uansett hvilke type spill det er snakk om, bør spilling begrenses i så ung alder. Selv som voksen merker jeg at det gjør noe med konsentrasjonen min for en stund dersom jeg har sittet mye med et spill, så det kan umulig være sunt for en hjerne i fysisk utvikling, og det skulle overraske meg dersom ikke skjermtid generelt hadde noe å gjøre med konsentrasjonsvansker. 

Hvorfor bruker du det kallenavnet? 

Anonymkode: 8e936...2ee

Videoannonse
Annonse
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor bruker du det kallenavnet? 

Jeg forsøker å innta en selvironisk holdning til det at jeg har et medisinsk problem med å holde på min egen avføring.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøker å innta en selvironisk holdning til det at jeg har et medisinsk problem med å holde på min egen avføring.

Funker det?

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Funker det?

Ja. Nå er jeg ikke sint mer.

(slutt å avspore)

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Nå er jeg ikke sint mer.

(slutt å avspore)

Du skriver bra innlegg. Fortjener et bedre navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...