AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Jeg tror jeg lider av mild depresjon. Har nylig vært til utredning, men resultatet er ikke ferdig før i mnd skiftet september. Det kan hende det er litt arverlig, men mest påført. Kan hende jeg har tilleggsdiagnoser som gjorde at jeg havnet i situasjonen jeg havnet i på skolen og i forhold til andre. Jeg er også oppvokst med en psykopat i hjemmet (min mors x, ikke bilogiske far). Vet ikke om han fyller diagnosen helt, men han er veldig nær. Er ganske tydelig at jeg er disponert i hvertfall, og jeg hadde en grusom vinter i 2007 da jeg var 16. Bodde hjemmefra for første gang i livet og gikk første året på vgs. Har vært opp og ned i livet, men jeg føler meg omtrent konstant kvalt. Føler meg så annerledes enn alle andre og kommer meg på en måte ikke ut! Årene begynner å gå og jeg er også kjærestesyk, at jeg liker en på toppen av det hele hjelper IKKE. Det er bare det, at jeg møter lite forståelse fra folk utenom. Noen ser meg som en person som virkelig lever livet og mener at jeg absolutt ikke har noen diagnose. Mens andre ser st jeg sliter. Med forbannelse mener jeg at hvis du er åpen om det, så anser folk deg som en person med dårlige gener, ei en bør holde seg unna osv. Og utstråler man depresjon så ungår folk jo en. Ikke for å være slemme, men de bare trekker seg unna fordi de er redd de skal være plagsomme , ikke føler st de betyr noe eller at det er tungt å være rundt en deprimert. Føler også at hvis du fremstår med noe så ser folk bare på deg som nok en person som skal ha oppmerksomhet! ikke skriv at "det blir bedre". Jeg har tatt det som et selvfølge hele veien fordi folk sier det, det samme med "en dag har du mann, barn lg utdannelse" . For det er faktisk ikke et selvfølge. Anonymkode: d34d1...7aa
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Hei. Det er leit at du har det vondt Denne boka har hjulpet mange. Livet er et usikkert prosjekt, skrevet av psykiater Ingvard Wilhelmsen, og boka er for egenterapi (kognitiv terapi) ved depresjon (og også ved angst). den kan leses gratis her på nasjonalbibliotekets side: https://www.nb.no/items/f9b1aee1fd2c521c5ee615dcafdceb93?page=0&searchText=livet er et usikkert prosjekt Anonymkode: a72e5...7ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå