Gå til innhold

ADD + bipolar type 2

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt diagnosen bipolar type 2 noen år og nettopp fått diagnose ADD. 

Brukter lamictal for bipolar, god effekt.

Spørsmålet gjelder medisinering av ADD. Jeg er redd jeg ikke kan medisineres for ADD pga bipolar. Er redd bipolar kan bli verre. 

Har noen noe erfaring eller vet noe ang dette? 

Anonymkode: 17102...68f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

MÅ du medisineres for ADD? Ikke alle med ADD som trenger medisiner i det hele tatt. Regner med at du er voksen? Du velger jo selv om du vil medisineres for ADD, anbefales jo ikke i lengden pga alle stoffene som er i tablettene. 

Anonymkode: b55aa...f8a

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt kan du medisineres for ADD når du har bipolar. Dog kan enkelte AD(H)D medisiner føre til depresjon. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MÅ du medisineres for ADD? Ikke alle med ADD som trenger medisiner i det hele tatt. Regner med at du er voksen? Du velger jo selv om du vil medisineres for ADD, anbefales jo ikke i lengden pga alle stoffene som er i tablettene. 

Jeg MÅ nok ikke medisineres, men det hadde vært greit å se om det kunne hjulpet meg.  

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Slowdive skrev:

Selvsagt kan du medisineres for ADD når du har bipolar. Dog kan enkelte AD(H)D medisiner føre til depresjon. 

Det er depresjon jeg er redd for. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med nettopp bipolar og AD(H)Dmedisin

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg MÅ nok ikke medisineres, men det hadde vært greit å se om det kunne hjulpet meg.  

Tenkte siden Bipolar er en ganske omfattende lidelse, så det er mye mulig at medisinering mot ADD ikke vil ha en effekt i det hele tatt mot det du kanskje "ønsker". Er få personer med ADD som trenger medisinering, det er folk flest med ADHD som trenger medisinering. Selvfølgelig er jo dette valgfritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...