Gå til innhold

hjelp,hva kan det være....

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er en jente på 28 år,med to små barn. Har vel hatt normal kondis og ellers i normal form. Har vel som mange andre "alltid" slanket meg, men ingenting har hjelpt. Har gått på libra kurs,gikk ned tre kilo der.. Fikk xenical av legen i oktober og denne fungerte ikke i det heletatt! Sluttet med denne etter tre mnd da det kostet for mye også. Kjøpte meg trimsykkel isteden! Starta veldig bra med å følge libra opplegget og sykklet morgen og kveld,hadde mye energi da! Gikk ikke ned noe men følte meg mye bedre iallefall! Meeen plutselig for noen mnd siden,dæva hee kroppen.. Orker ingenting,før sykkla jeg fem km morgen og kveld, nå klarer jeg ikke en km en gang,orker ingenting i hjemmet,alt er et ork! Merket det særlig godt i går kveld da barna skulle bades,når de var i seng føltes det som om jeg hadde løpt maraton,var helt skjelven i beina og døds sliten.. Bare å sette på en vaskemaskin gjør at jeg blir helt kjørt.. Har bare lyst til å sove hele tiden,føler at hadde jeg kunnet, trur jeg at jeg hadde sovet i mange dager i strekk. Mister mye hår,kjempe tørr i huden noe jeg aldri har vært før og er tung og trett i kroppen.. Blir så nærvøs for at det skal være noe alvorlig galt,derfor lurer jeg bare på om det er noen som hr hatt det sånn og i tilfelle hva det syldes? Har time hos legen, men det er jo tre uker til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg til en akupunktør eller homeopat!

Gjest Anonymous
Skrevet

men hvorfor reise til homeopat eller akupuntkur når man ikke vet hva det feiler en da??? Sats heller på en tur til legen først du!

Skrevet

Så du tror altså at den eneste som vil vite hva som feiler deg er en lege?? Da er du ikke bare naiv, men også relativt ignorant.

Jeg ville aldri ha foreslått det, så sant jeg ikke mente det var hold i det.

Gjest Catwoman
Skrevet
men hvorfor reise til homeopat eller akupuntkur når man ikke vet hva det feiler en da???

Fordi en akkunpktør eller homeopat kan finne ut hva som feiler. Og i enkelte tilfeller finner de ut ting som leger ikke finner ut.

Men jeg ville nok også godt til en lege først i dette tilfellet, for det kan være noe så enkelt som at du mangler noen vitaminer eler mineraler.

feks. kan ekstremt lavt b12 nivå gjøre at man mister all energi.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mangel på b12, jern eller lavt stoffskifte. Slikt undersøker man lett hos legen. Og alle disse kan være forklaringa på det du beskriver. Derfor ville jeg også satset påen legetur først. Deretter vurdert alternativer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er absolutt ikke naiv eller ignoratn Ling!

Men jeg har ingen erfaring med hverken akupuntører eller homeopater,derfor trudde jeg at det måtte foreligge en diagnose før man gikk til dem!! IKKE alle som er så opplyste som du tydligvis er da vet du,men å beskylde folk for å være naive og ignorante av den grunn er vel litt drøyt!

Skrevet

Ingen grunn til å hisse seg opp, kjære gjest. :wink:

Til din informasjon: ignorant betyr uvitende, så jeg tok vel ikke så feil der. Og naiv står jeg fremdeles ved - men det kan vel skrives på konto'n for manglende høy alder... :klem:

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i deler av det du skriver. Jeg fikk konstatert for høyt stoffskifte og har gått på medisin et par år. Jeg følte meg ekstremt sliten. Alt var et ork. Kunne være pigg når jeg sto opp bare for å være helt dø etter en time. Symptomer på feil ved stoffskifte kan være så mye. En blodprøve gir svar på om det er noe galt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker for alle svar! Blir bare så innmari fortvila når man ser at huset gror igjen og samvittigheten for ungene bare vokser.. Tenkte jeg skulle ringe tilbake til legen å be om å fått tatt blodprøver så fort som mulig,for jeg mener man ikke trenger lege time til å få gjordt det.. For det er så fortvilende å gå sånn i hvertfall tre uker til for så å gå enda en uke å vente på blodprøvene,hvertfall viss det ikke er noe verre enn vitaminmangel. Tok akupunktur for svangerskaps kvalme en gang,og det hjalp det! Ringer dit også jeg,kansje de ikke har så lange ventelister..

Tråd starter.

Skrevet
Tok akupunktur for svangerskaps kvalme en gang,og det hjalp det! Ringer dit også jeg,kansje de ikke har så lange ventelister..

Tråd starter.

Hvis det er lang ventetid, send meg en pm. Jeg kjenner noen...

Skrevet

kanskje du har for mye ferritin i blodet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Fikk time hos akupunktør i mårra,så da kanskje han kan hjelpe meg!

Glemte å si at jeg omtrend hver dag får en murrende hodepine som ikke går bort med ibux eller noe annet smertestillende,det må jeg huske i mårra iallefall! :roll:

Ferritin i blodet? Hva er det?

Skrevet

ferritin er jernlageret, men ikke det samme som hemoglobin eller blodprosent. Hvis ferritin nivået er høyere enn 50 har du hemokromatose, som kan gi de symptomene du har

Gjest Anonymous
Skrevet

Hørtes ut som meg når stoffskiftet ble feil. Men om det er det som feiler deg er jo vanslig å si. Ta deg en tur til legen å få tatt noen blodprøver. Går jo fort og du får raskt svar.

Gjest Callie
Skrevet

Hvis verken blodprøver, akupunktur eller homeøpat hjelper eller viser hva som er galt; be om å få tatt røntgen av hodet. Man vet jo aldri... Mener ikke å skremme deg, altså! Men stå på krava om de ikke finner ut hva det er. Ei jeg kjenner var slapp og med hodepine i en evighet, og det tok et år før hun endelig fikk scannet hodet... hjernesvulst.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Søk på overtrening og sjekk om du har symptomene som passer... Man føler seg skikkelig sliten når man er overtrent, og da skal man ta en lang pause fra treningen før man trapper forsiktig opp igjen.

Er du overtrent, bør du slutte å sykle.

Gjest gjest 0
Skrevet

Moren min hadde det sånn et års tid og fant til slutt ut at hun hadde godartede cyster rundt eggstokkene...

Lurt å sjekke alle muligheter..

Pam

Gjest Anonymous
Skrevet

Høres ut som overtrening. Nå er det vanskelig å vite hva du mener med "normal kondis og ellers i normal form", men det kan hende at du har tatt på deg litt for mye? Hvis du sykler relativt hardt morgen og kveld hver dag(hver dag?) så gir du ikke kroppen din nok tid til å hente seg inn igjen. Etter noen uker/måneder med et slikt kjør og kroppen din vil kollapse. Mitt råd er å ta det med ro i ett par uker, eller så lenge som skal til for at du føler deg motivert til å ta fatt igjen både fysisk og psykisk, og begynn rolig på'n igjen, men kanskje bare to-fire ganger i uka. Sykle i rolig tempo de første gangene og kjenn etter hvordan kroppen din tar det. Poenget er bare å ta det med ro og lytte til kroppen og la den få tid til å hente seg inn igjen etter hver trening.

Men det kan jo være noe helt annet også, så det høres lurt ut å komme seg til legen! Lykke til! -Ida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...