Gå til innhold

Fordomsfulle mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes du om slike mennesker, og velger du å omgås de?

Jeg liker dem til tross for at jeg ikke nødvendigvis deler samme tankegang som dem, mye fordi flere av slike folk sier ting som folk flest ikke tør å si og fordi jeg mener det er sunt å omgås folk som mener noe helt annet enn en selv.

Anonymkode: 9fc3d...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer veldig an på hva slags meninger de har som er ulik min. Om jeg hadde støttet på noen som var imot homofili, hadde jeg reagert og ikke prøvd å oppsøke sosialt samvær med vedkommende. Det fordi jeg ikke klarer å forstå hvorfor mennesker til den dag idag ikke har et normalisert syn på en så normal ting som homofili er. 

Men det er en seriøs mening da. 

Kunne lett omgås med en person som mente at ananas ikke tilhører på pizzaen, selvom jeg gjør det ;) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på fordommene og hvor ensporet de er. Folk som er låst til en mening og ikke utfordrer den, holder jeg meg unna. Mange er ganske ekstreme og tror de "snakke rett fra levra," når de egentlig er ensporet og viser enorm dumskap. Jeg er for at man skal kunne ha ulike meninger, men folk som ikke er villige til engang å se på om saken _kan_ være annerledes enn de tror, de ser jeg faktisk på som lite oppegående. De stimulerer meg så lite at jeg ikke ser noe poeng i å bruke tid på dem.

Anonymkode: e8e2f...a5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor mye og ofte de flagger sine fordommer. Jeg kan helt fint akseptere å vite at noen har helt motstridende meninger om mye enn meg, men dersom de stadig legger opp til "diskusjon" rundt dette, som ikke er diskusjon, men ensidig svada, synes jeg det blir for anstrengende. Jeg er enig med anonym... a5b i at dersom de er svært ensporet, uten noe evne til å ta til seg noe i diskusjoner, men viser ren dumskap i hva de har urokkelig bestemt seg for, så gidder jeg ikke. Slike som "vet" bedre, uansett, nei da styrer jeg unna! 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske slitsomt med folk som alltid skal lage en stor sak av bagateller, og som aldri klarer holde kjeft og bare fokusere på det man har felles. 

Anonymkode: 74af6...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva de er fordomsfulle til egentlig. Noen er jo ihuga rasister, men veldig medmenneskelig overfor kronisk syke. Og motsatt. Alle har fordommer i større eller mindre grad også. Og ulikheter er med på å berike livet. Men jeg orker ikke de som er helt ekstreme i en eller annen retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordommer en helt naturlig og bra ting, fordommer forebygger trøbbel.

Omfavn dine fordommer!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Gjør mitt beste for å unngå mennesker som tror de er så fordomsfrie. De er som regel de mest fordomsfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2018 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Hva synes du om slike mennesker, og velger du å omgås de?

Jeg liker dem til tross for at jeg ikke nødvendigvis deler samme tankegang som dem, mye fordi flere av slike folk sier ting som folk flest ikke tør å si og fordi jeg mener det er sunt å omgås folk som mener noe helt annet enn en selv.

Anonymkode: 9fc3d...8b7

Du skal lete lenge for å finne noen som ikke er fordomsfulle. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke folk som hele tiden skal være så politisk korrekte. Mye bedre med de som snakker rett i fra levra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...