Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal reise med Hurtigruten om et par dager og ser det står på nettsidene deres at man må fremvise pass ved ombordstigning. Er dette noe de faktisk krever? Er jo reise innenlands, det falt meg ikke inn å ta med passet...Blir jeg rett og slett nektet ombordstigning? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
39 minutter siden, Fju skrev:

Hei! Jeg skal reise med Hurtigruten om et par dager og ser det står på nettsidene deres at man må fremvise pass ved ombordstigning. Er dette noe de faktisk krever? Er jo reise innenlands, det falt meg ikke inn å ta med passet...Blir jeg rett og slett nektet ombordstigning? 

Har sett på info, det står først gyldig legitimasjon ved innsjekk. Står og senere gyldig pass/legitimasjon. Så slik jeg leser det så skal gyldig legitimasjon holde. (for deg forutsatt at du er norsk statsborger) skal for eks førerkort eller bankkort med bilde være mer enn nok.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri fremvist pass når jeg har reist med Hurtigruten 

Anonymkode: e05b3...3e5

Skrevet
6 minutter siden, Kjetil E skrev:

Har sett på info, det står først gyldig legitimasjon ved innsjekk. Står og senere gyldig pass/legitimasjon. Så slik jeg leser det så skal gyldig legitimasjon holde. (for deg forutsatt at du er norsk statsborger) skal for eks førerkort eller bankkort med bilde være mer enn nok.

Takk for svar. Jeg er i den trivelige situasjonen at bankkortet mitt med bilde nettopp har utløpt, og det nye bankkortet mitt er uten bilde. Førerkort har jeg ikke. Skulle selvfølgelig tatt med meg passet på tur, men nå må jeg bare be en bønn om at det går bra uten. Synes for øvrig det er rart at Hurtigruten krever ID når hverken SAS eller Widerøe gjør det innenlands?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri fremvist pass når jeg har reist med Hurtigruten 

Anonymkode: e05b3...3e5

Ikke fremvist noen form for ID? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...