AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Jeg skal snart ha min første time hos psykolog og i den sammenhengen lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å åpne meg for behandler, personlige erfaringer rundt dette hadde vært veldig fint. Generelt er jeg en veldig lukket og tilbaketrukket person, snakker aldri med familie eller venner om hvordan jeg egentlig har det for eksempel. Jeg har gått til psykiatrisk behandling før og jeg synes heldigvis at det var lettere å åpne meg for behandleren min enn andre mennesker som jeg har rundt meg, tror det hadde mest å gjøre med at det er jobben hennes og at hun får betalt for å være en støtte og hjelpe meg, og også det at hun egentlig ikke bryr seg, ikke på ordentlig i alle fall. Anonymkode: 89383...e7d
Morganaut Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Er vel bare å tenke at du er en interessant person fordi du går til psykolog. Ikke som alle de andre kjedelige A4-personene. Og da må du jo også fortelle psykologen noe interessant som underbygger dette.
Rumle Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 (endret) Kjenner meg veldig godt igjen i dette. Det beste er kanskje å prøve å være åpen om at dette er noe du er redd for at skal bli vanskelig. Behandler kjenner garantert til problematikken og vil hjelpe deg ved å være obs på det og snakke om det. Endret 28. juli 2018 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 24 minutter siden, Morganaut skrev: Er vel bare å tenke at du er en interessant person fordi du går til psykolog. Ikke som alle de andre kjedelige A4-personene. Og da må du jo også fortelle psykologen noe interessant som underbygger dette. Helt ærlig så tror jeg ikke at det at jeg går til psykolog gjør meg til en interessant person, tror heller det gjør meg til en person med problemer som jeg ikke klarer å fikse på egenhånd. Anonymkode: 89383...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 23 minutter siden, Rumle skrev: Kjenner meg veldig godt igjen i dette. Det beste er kanskje å prøve å være åpen om at dette er noe du er redd for at skal bli vanskelig. Behandler kjenner garantert til problematikken og vil hjelpe deg ved å være obs på det og snakke om det. Godt å høre at jeg ikke er alene om dette. Ærlighet varer jo lengst, er det ikke det de sier? Tror i alle fall jeg skal satse på å si det til psykologen at jeg sliter med å være ærlig og å åpne meg, så håper jeg på at han har forståelse og kanskje noen teknikker for at det skal bli bedre. Anonymkode: 89383...e7d 1
Morganaut Skrevet 28. juli 2018 #6 Skrevet 28. juli 2018 (endret) 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så tror jeg ikke at det at jeg går til psykolog gjør meg til en interessant person, tror heller det gjør meg til en person med problemer som jeg ikke klarer å fikse på egenhånd. Anonymkode: 89383...e7d Da må du tenke på en annen måte. Psykologen har ikke jobbet enormt hardt for å komme inn på et populært studie for å sitte og høre på noen som ikke er interessant. Psykologer vil behandle folk som ikke klarer å spise fisk (og utvikler livstruende struma) fordi fiskeriministeren en gang blunka frekt til dem i en heis med de utstående fiskeøynene sine. Hilsen nettpsykologen Endret 28. juli 2018 av Morganaut
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 28. juli 2018 #7 Skrevet 28. juli 2018 Det handler mye om tillit. Behandleren må bygge tillit, åpenhet og aksept for dine tanker og følelser. Nøkkelen ligger i å våge og fortelle, og at behandleren er flink til å lytte og være støttende. Lykke til. Dette går bra❤️❤️
Gjest BearMama Skrevet 28. juli 2018 #8 Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal snart ha min første time hos psykolog og i den sammenhengen lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å åpne meg for behandler, personlige erfaringer rundt dette hadde vært veldig fint. Generelt er jeg en veldig lukket og tilbaketrukket person, snakker aldri med familie eller venner om hvordan jeg egentlig har det for eksempel. Jeg har gått til psykiatrisk behandling før og jeg synes heldigvis at det var lettere å åpne meg for behandleren min enn andre mennesker som jeg har rundt meg, tror det hadde mest å gjøre med at det er jobben hennes og at hun får betalt for å være en støtte og hjelpe meg, og også det at hun egentlig ikke bryr seg, ikke på ordentlig i alle fall. Anonymkode: 89383...e7d Du kan ikke tenke at en person som får betalt for en jobb ikke bryr seg om jobben de gjør. De er interessert i å hjelpe folk og har tatt en lang utdannelse for å prøve å forstå den menneskelige psyken for å kunne hjelpe mennesker til å komme seg videre i livet. Du må endre innstillingen din. En psykolog kan gi deg verdifulle verktøy slik at du kan takle livet på en bedre måte og bli lykkelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå