Gå til innhold

Mac nybegynner, trenger hjelp fort! Paint? Excel?

Fremhevede innlegg

Gjest florina
Skrevet

Hei.

Trenger å skrive ut en selvlagd ukesplan, (ikke en ferdig linjert plan) Dette hadde jeg lett lagd på paint men det programmet finnes ikke på mac, så jeg lurte på hvilket program jeg bør gå for? Programmet bør også egne seg til å lage invitasjoner osv. Hva er det mest vanlige programmet for slike ting?

Blir veldig glad om noen kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Openoffice kanskje? Ellers kan du søke i Appstore for Macen. 

Gjest florina
Skrevet

Takk for svar. Men er open office det mest brukte programmet for mac? Jeg vet ikke hva jeg skal søke på i appstore så det blir litt vanskelig. 

Gjest florina
Skrevet

Er det vanlig å bruke photoshop i denne sammenheng, eller blir det litt too much med bilderedigeringsprogram bare for å lage noen ukeplaner og invitasjoner?

AnonymBruker
Skrevet

Om poenget er å sette sammen tekst, bilder og enkel grafikk hadde jeg brukt et tekstbehandlingsprogram eller presentasjonsprogram. Word og PowerPoint eller tilsvarende (f.eks. Open Office) finnes vel for Mac også. Bilderedigeringsprogram er vel ikke beregnet på slikt uansett?

Anonymkode: 55960...52b

Skrevet
56 minutter siden, florina skrev:

Takk for svar. Men er open office det mest brukte programmet for mac? Jeg vet ikke hva jeg skal søke på i appstore så det blir litt vanskelig. 

Det programmet er gratis, og gjør samme nytten som Microsoft sin office.

Skrevet
På 29.7.2018 den 13.53, florina skrev:

Søk på google og last ned

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...