Gå til innhold

YouTube


Vampen

Anbefalte innlegg

Jeg må tilstå at jeg sjelden leser blogger og ligende, men jeg tilbringer desto mer tid på YouTube. Det står gjerne på i bakgrunnen mens jeg gjør ting som krever mer tankeenergi enn at det funker å følge med på en film eller serie. :) 

I YouTubes svar på rosablogger er det jo også haugevis med drama og kontrovers, med egne dramakanaler, som er god underholdning mens jeg vasker opp. 

Så, mitt spørsmål til KG, følger dere noen YouTubere? Og isåfall hvem? 

Det er også lov å tips om artig drama. :popcorn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker veldig godt Safiya Nygaard og Feminist Frequency (Tropes vs Women in video games anbefales!). Ellers ser jeg som oftest på gaming-kanaler, som Jesse Cox, John Wolfe, Rad Brad, Northernlion, osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fyreheart skrev:

Jeg liker veldig godt Safiya Nygaard og Feminist Frequency (Tropes vs Women in video games anbefales!). Ellers ser jeg som oftest på gaming-kanaler, som Jesse Cox, John Wolfe, Rad Brad, Northernlion, osv.

Takk for tips! Jeg liker også veldig godt Safiya Nygaard, og ser også en del på Rad Brad. Jeg følger en haug med gamingkanaler, uten at jeg nødvendigvis vet hva halvparten av dem heter. :ler: De andre var nye for meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger Shane Dawson og Morgan Adams. Synes også Therese Lindgren er veldig søt.

Av norske youtubere er det vel egentlig ingen jeg følger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Saade skrev:

Følger Shane Dawson og Morgan Adams. Synes også Therese Lindgren er veldig søt.

Av norske youtubere er det vel egentlig ingen jeg følger. 

Jeg har fulgt Shane ganske lenge, uten egentlig å se noe særlig på filmene hans. Noen filmer var morsomme, men det ble litt mye av det samme. Med mat, konspirasjonsteorier og spøker på egen bekostning. Men jeg har veldig sansen for «nye» Shane, og filmene han laget med Graveyard girl, Jeffree Star og om Tanacon. Filmene er godt laget og Shane selv virker som en tvers igjennom fin fyr. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg har fulgt Shane ganske lenge, uten egentlig å se noe særlig på filmene hans. Noen filmer var morsomme, men det ble litt mye av det samme. Med mat, konspirasjonsteorier og spøker på egen bekostning. Men jeg har veldig sansen for «nye» Shane, og filmene han laget med Graveyard girl, Jeffree Star og om Tanacon. Filmene er godt laget og Shane selv virker som en tvers igjennom fin fyr. :) 

Enig. Virker ikke som det er noe vondt i han, og han er så jordnær som man kan få blitt 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norske: greven 

---

Grav3yardgirl

Threadbanger

exploring with josh

good mythical morning

the young turks

simply nailogical

 

Pluss div scrappe-kanaler

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Noen av de jeg følger er;
Føler jeg har en relativt god blanding. Følger også en del musikere, men de er ikke så interessante, da det kun er musikk. 

- Trisha Paytas - Dramaqueen, mukbang, dårlig musikk som er så dårlig at det er bra. Klarer ikke å slutte å se på.
- ErikTheElectric - En som spiser en enorm mengder mat! F.eks 60 000 carb challenge, sykt fascinerende å se på. Aner du egentlig hvor mye mat det er i 60,000 kalorier? Sykt! Han er definisjonen på cringe... men klarer ikke å slutte å se!
- Raphael Gomes - Mat igjen, veldig fascinerende å se på, vet ikke hvorfor. 
Grav3yardgirl - Elsker "does this thing really work" videoene. Synd at hun ikke gjør så mange av dem lengre. 
-
Team Edge - ehm... du må sjekke det ut, mye morsomt som brettspill og "spill"/challenges som "Egg Dodgeball Challenge", de har også straffe på slutten som er hysterisk morsomt.

Den jeg anbefaler folk å sjekke ut. Har snart sett alle videoene. 
- DOPE or NOPE - Matthias - En fra team edge, men han gjør sine egne videoer. Er type 10 rare objekter fra ebay, amazone, wish dollar store osv. Hysterisk morsom fyr som har fått meg til å rope "I'm shook" minst 5 ganger om dagen og sier "no-no spot" til underlivet. 

Jeg liker Bunny, men jeg får litt vondt av henne om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger en hel haug, men her er de jeg blir mest glad for å se at har publisert ny video: 

- Jeffree Star - litt over the top? :ler: Jeg liker Jeffree. Både alt dramaet han lager og at han ser ut til å gi en god faen i det meste. Jeg liker også «nye» Jeffree, og videoene han har laget med Shane Dawson. 

- Petty Paige - min favoritt innen dramasjangeren. 

- The young turks - for å følge litt med på mer seriøse ting også. 

- The try guys - litt samme som Saf, tidligere BuzzFeed ansatte som har gått solo. 

- Afro senju xl og ESO - to av gamingkanalene jeg ser mest på. 

- Good mythical morning - søt underholdning. 

- Shane Dawson - som nevnt. 

- Kat Blaque - social justice og storytimes. Litt for å følge med på hva som rører seg i USA, og litt fordi jeg blir fascinert. 

- Blaire White - fordi det kan være godt å bli litt provosert også. Og fordi det er gøy når hun krangler med Onision. :ler: 

- IDubbbz - Content cop er seriøst julaften på Youtube! 

Ellers er vel de to jeg liker minst Onision og Tana Mongetellerannet. Pluss Paulene, Ricegum og alt det rælet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
57 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg liker Bunny, men jeg får litt vondt av henne om dagen. 

Den hvor hun snakket om ensomhet og depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Den hvor hun snakket om ensomhet og depresjon?

Ja og nei. Jeg synes det er fint å se at hun åpner opp om at hun sliter, men siden serien med Shane Dawson ser hun ut til å være helt opphengt i at hun skal være Grav3yardgirl 2.0, med frustrasjoner og frykt om hun ikke føler at hun klarer det. Den siste videoen jeg så, mulig det er den du sikter til, ber hun om unnskyldning gang på gang på gang. For at hun sliter. For at videoene ikke er «gode nok». For at hun ikke er Shane. For at hun ikke har klart å være 2.0 over natta. Det ser ut til at hun sitter fast på et mørkt sted, og rives mellom frykten for seertall, hva hun vil gjøre og hva folk vil se. Hun er jo verdens søteste, og jeg skulle ønske hun bare kunne puste med magen og ikke være så redd for å skuffe noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Vampen skrev (På 29.7.2018 den 13.04):

Ja og nei. Jeg synes det er fint å se at hun åpner opp om at hun sliter, men siden serien med Shane Dawson ser hun ut til å være helt opphengt i at hun skal være Grav3yardgirl 2.0, med frustrasjoner og frykt om hun ikke føler at hun klarer det. Den siste videoen jeg så, mulig det er den du sikter til, ber hun om unnskyldning gang på gang på gang. For at hun sliter. For at videoene ikke er «gode nok». For at hun ikke er Shane. For at hun ikke har klart å være 2.0 over natta. Det ser ut til at hun sitter fast på et mørkt sted, og rives mellom frykten for seertall, hva hun vil gjøre og hva folk vil se. Hun er jo verdens søteste, og jeg skulle ønske hun bare kunne puste med magen og ikke være så redd for å skuffe noen. 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Ja den jeg tenker på. Synes det er trist at hun føler at hun må ta hensyn til alle andre. I stede for å være seg selv .Har enda ikke sett den med shane enda, har tenkt på det men har ikke kommet så langt

Serien med Shane anbefales. :) Jeg har alltid likt Bunny, men jeg fikk mer forståelse og sympati med henne etter den serien. Shane fungerte litt som YouTubes svar på Dr. Phil. :ler: Han fikk fram, på en fin måte, hvor redd hun er for å skuffe eller støte noen, og hvor kraftig hun sliter med frykten for kanalen. Og snakket også mye med henne om at hun bare bør være seg selv og gjøre det hun vil. Lage filmer om seg og sine interesser. For eksempel at hun ikke skal være så redd for å vise fram livet sitt, i frykt for at noen skal bli støtt av at hun har råd til og eier fine ting. Hun ville først ikke at Shane og co skulle filme inngangen og inne i hoveddelen av huset, for hun føler at hun må skjule at hun har et stort og fint hus. Det er ganske trist. Så tanken var at hun skulle legge bort slike tanker, og at det, Bunny being Bunny, skulle være Grav3yardgirl 2.0. 

Det virker seg hun prøver å ta til seg det, men fortsatt sliter med frykten for å skuffe. Det ser ut som hun er mye i kontakt med Shane, og at hun nylig også var litt med Jeffree Star, så jeg håper det kan være med på å gi henne den tryggheten hun trenger. Shane virker som verdens fineste fyr, og Jeffree Star har no fucks given-attitude i bøtter og spann. Hun kan trenge litt av begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
6 minutter siden, Vampen skrev:

Serien med Shane anbefales. :) Jeg har alltid likt Bunny, men jeg fikk mer forståelse og sympati med henne etter den serien. Shane fungerte litt som YouTubes svar på Dr. Phil. :ler: Han fikk fram, på en fin måte, hvor redd hun er for å skuffe eller støte noen, og hvor kraftig hun sliter med frykten for kanalen. Og snakket også mye med henne om at hun bare bør være seg selv og gjøre det hun vil. Lage filmer om seg og sine interesser. For eksempel at hun ikke skal være så redd for å vise fram livet sitt, i frykt for at noen skal bli støtt av at hun har råd til og eier fine ting. Hun ville først ikke at Shane og co skulle filme inngangen og inne i hoveddelen av huset, for hun føler at hun må skjule at hun har et stort og fint hus. Det er ganske trist. Så tanken var at hun skulle legge bort slike tanker, og at det, Bunny being Bunny, skulle være Grav3yardgirl 2.0. 

Det virker seg hun prøver å ta til seg det, men fortsatt sliter med frykten for å skuffe. Det ser ut som hun er mye i kontakt med Shane, og at hun nylig også var litt med Jeffree Star, så jeg håper det kan være med på å gi henne den tryggheten hun trenger. Shane virker som verdens fineste fyr, og Jeffree Star har no fucks given-attitude i bøtter og spann. Hun kan trenge litt av begge deler. 

Må nok sjekke den ut. For det er akkurat slik jeg tenker, at hun bør tørre å være seg selv. Være stolt over hvor langt hun har kommet, hvor mye hun har tjent på kanalen osv. Jeffree Star hater jeg, men følger han på snap, klarer ikke å la være å se på! :fnise: Har ikke sett noe spesielt av Shane. Vet hvem han er, men aldri sett en hel video med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Må nok sjekke den ut. For det er akkurat slik jeg tenker, at hun bør tørre å være seg selv. Være stolt over hvor langt hun har kommet, hvor mye hun har tjent på kanalen osv. Jeffree Star hater jeg, men følger han på snap, klarer ikke å la være å se på! :fnise: Har ikke sett noe spesielt av Shane. Vet hvem han er, men aldri sett en hel video med han. 

Hahaha, jeg synes Jeffree blir bare bedre og bedre! :ler: Jeg hadde litt mer hat-elsk forhold til ham før, men etter bruddet med den gamle gjengen synes jeg han har vært inne i en positiv utvikling. Det som er kult med ham er at han er så uredd mtp å si hva han mener. Og alt dramaet. :nigo: En av de siste videoene hans, sminke fra selskaper som hater ham, var helt nydelig. 😄 Kat von D fikk så hatten passet. Og jeg liker at det er en person som er så lite redd for å fornærme merker og falle av PR-lister. Og etter at han også har begynt å henge med Shane, så begynner det å komme fra flere sider også, som at han donerer mye til veldedighet, uten å ville snakke om det. Shane kommer snart ut med en serie om Jeffree Star, og jeg gleder meg stort. :ler: 

Shane er litt som Grav3yardgirl, sympatisk og morsom, med rare filmer om konspirasjoner, mat og greier. Awkward og fin. Men i det siste har han begynt å lage serier, med veldig god kvalitet, og det har løftet kanalen hans veldig. Tanacon-serien var også bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HerrBæsjerumpehull

Enormt mye bra drama hos Opie and Anthony. For det første har du hele feiden mellom Opie og Anthony selv, som gjorde at radioprogrammet tok slutt, og begge gikk hver til sitt. Men det har vært mange andre feider som har blitt tatt opp der. Allikevel, jeg tror Bonnie McFarlane og Rich Vos (gift par) er mine favoritter. De er så sykt herlige (de har/hadde også en egen podcast hvor de tok opp alle sine krangler og problemer).

 

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
20 timer siden, Vampen skrev:

Takk for tips! Jeg liker også veldig godt Safiya Nygaard, og ser også en del på Rad Brad. Jeg følger en haug med gamingkanaler, uten at jeg nødvendigvis vet hva halvparten av dem heter. :ler: De andre var nye for meg. :) 

Hobo Bros og SullyPawnz/TheEliteTrio to gaming kanaler jeg anbefaler sterkt, følger fast med på dem :) Spesielt hobo bros, jeg har fått mang en latter av videoene dems :P Spesielt denne 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...