Gå til innhold

Hvorfor forfaller damene så raskt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BearMama
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger av bindevevet og hudtykkelsen din.Og så kan du glede deg til du tipper 30 :

" Yngre kvinner har mindre cellulitter enn kvinner over 30 år. Det er fordi med alderen svekkes kollagenet i overhuden og bindevevet i underhuden blir mindre sterkt, noe som gjør det lettere for fettcellene å bule ut slik at huden blir ruglete."

Anonymkode: 97a18...01a

Jeg er 36 år og har ikke cellulitter. Har født unge, er slank og lav fettprosent(trener ikke). Ser unge jenter som har det. Det er genetisk og har lite med alder å gjøre. Akkurat som strekkermerker og rynker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uhm...jeg må innrømme at vi er et sånt par. Mannen min trener crossfit helst hver eneste dag, og ser ut som en gresk gud. Konsekvensen er at jeg må ta mer på hjemmebane og blir mer sliten. Jeg har ti kilo for mye og ser bare ikke bra ut. Det er også det at jeg FØLER at jeg må ta mer ansvar hjemme - når mannen trener såpass mye så syns jeg ikke at jeg også kan gjøre det. Vi har barn som må ha foreldre tilstede, liksom. Jeg vil være hos barna. Dersom det hadde vært omvendt, altså at jeg hadde trent veldig mye, så tror jeg ikke at han hadde følt det samme ansvaret for hus og hjem. 

Jeg husker at jeg også lurte fælt på hvorfor kvinnen ofte så ut som et takras, mens mannen så bra ut. Nå har jeg i hvert fall fått svaret: når mannen bruker mye tid på seg selv, føler kvinnen et større ansvar for hus og barn (tilstedeværelse), og har dermed ikke så mye tid eller overskudd å bruke på seg selv. 

Anonymkode: 83202...026

Du er selv ansvarlig for hvem du vil være og hva du prioriterer i dette livet.

Det høres ut som en usunn ubalanse imellom dere. 

Anonymkode: 9ce43...3ed

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folkens slapp av, når vi er gamle kommer vi til å være cyborgs uansett. Neste generasjonen kommer sikkert til å bli 150 år gammel. Etter det 200 osv😅

Anonymkode: cd0f3...6db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke lest hele tråden, men huden til damer eldes raskere enn huden til menn. 

Anonymkode: 61b77...0c8

Dette stemmer ikke. Det har med hudkvalitet, livsstil samt gener å gjøre.

De som driver med overdreven soling, får ikke akkurat bedre hud, verken kvinner eller menn. Så har du røyking, dårlig kosthold, lite søvn osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, BearMama skrev:

Jeg er 36 år og har ikke cellulitter. Har født unge, er slank og lav fettprosent(trener ikke). Ser unge jenter som har det. Det er genetisk og har lite med alder å gjøre. Akkurat som strekkermerker og rynker. 

Da er du heldig 😁 Det øker ofte med alder pga østrogennivå og mer stillesittende livsstil. Jeg lærte nettopp at alkohol, koffein og nikotin gjør det verre, det visste jeg ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er du heldig 😁 Det øker ofte med alder pga østrogennivå og mer stillesittende livsstil. Jeg lærte nettopp at alkohol, koffein og nikotin gjør det verre, det visste jeg ikke. 

Jeg drikker 2 Monster om dagen og drakk litervis med kaffe da jeg var yngre i den stillesittende jobben jeg hadde 😅 Jeg trente vel og merke løping, men hadde venninner som levde mye sunnere og trente styrke som hadde cellulitter. 

Det er hovedsaklig gener som spiller inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du glemt at det er kvinner som må gå gravide, føde, ta seg av barseltid og nattevåk, stå for 80 % av husarbeidet og 70 % av barneoppdragelsen i tillegg til å jobbe fullt? Hva skal jeg droppe for å ha tid til å trene 5 dager i uka mener du? Lesestunden med yngstemann? Timen mannen min og jeg rekker å se på tv sammen? Klesvasken? Foreldremøtet eller dugnaden? Lekselesingen med eldstemann? Smøringen av matbokser, logistikkplanleggingen, forberedelsene mine til jobben dagen etter?

Du bør nøye deg med å være politi for deg selv og slutte å være så dømmende mot andre. 

Anonymkode: 21dd5...c55

Du MÅ ikke gjøre ALT hjemme. Det er faktisk et valg DU tar.

Det er så mange her som skriver hva de MÅ gjøre hjemme. Hvem er det som sier at de MÅ? Det er de selv. Derfor har de blindt gått inn i dette mønsteret, uten å se at de faktisk ikke prioriterer å ta vare på seg selv, men klager på mannen, omgivelsene etc. Ta ansvar for deg selv og hva du aksepterer i forholdet ditt! Det er ikke sikkert du MÅ jobbe fullt engang...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Kan man få alt dette etter svangerskap? Si meg, er ikke kvinnekroppen skapt for svangerskap?

Anonymkode: f1ee8...62c

Si meg, vet du noe om kvinnekroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Jeg sa aldri at det går an trene vekk hengepupper?!! For gudsskyld! 

Celluliter JA. Det er fullt mulig!! Jeg har ikke 1 eneste cellulitt etter jeg la av meg svangerskapskiloene

Anonymkode: 3d683...874

Og jeg så en veltrent jente på treningstudio som så ut som en fotomodell med slanke lange bein. Da hun tok av seg tightsen i garderoben hadde hun mye cellulitter. 

Du vet lite om kropp om du tror at alle kan trene bort cellulitter gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en utrolig overfladisk verden vi lever i, når skal vi slutte å dømme andre? Dessuten et levd liv er et levd liv og folk eldres forskjellig, hyggelig om vi  kvinner og menn kunne bli litt rausere enn å kun se innpakningen og ikke innholdet!

Anonymkode: e4e65...d60

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt sagt!

Dessutne er jeg uenig i at det «bare er å trene seg» bort fra svangerskap. Å være gravid er en stor påkjenning for kroppen, og det er ikke alltid man kan «trene seg bort fra» endringene. Det er rimelig naivt å tro at man kan trene set bort fra strekkmerker eller løs hud.

Slutt å dømme andre etter utseendet, konsentrer deg om deg selv. 

Anonymkode: daa9c...29d

Ja. Å være gravid er ikke bare bare, forstår ikke at folk kan ta så lett på det. For hver graviditet/fødsel et kvinne har, synker levealderen med to år. Det er en helt drøyt stor påkjenning for kroppen, og det kan gå virkelig galt om det går galt. Folk som mener at graviditet bare er noe småtteri og at man lett kan hente seg inn igjen med trening etter fødselen må ta seg en liten realitysjekk. For det første så foregår det en del forandringer under denne perioden, for det andre er det hardt å oppdra en unge. Tror folk virkelig at det bare er å ta seg tid til alt mulig annet rart når man har et nyfødt menneske som skal tas vare på og formes? 

Anonymkode: 3ee12...cdb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, BearMama skrev:

Det er genetisk, ja. Men har du anlegg for det, blir det gjerne verre med alderen. 

Anonymkode: 80c67...7fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du anlegg for det, blir det gjerne verre med alderen. 

Anonymkode: 80c67...7fd

Og så? :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det jeg føler ofte blir misforstått i denne debatten, er at det fysiske og det psykiske henger sammen. Det er f.eks mange som nevner "overfladiskhet" her. Hvis man ikke tar vare på den fysiske delen man har fått, vil det også gå ut over den psykiske delen. Når det er sagt vet ikke ts hvordan et par egentlig har det, med å bare se på de...Men alle har et ansvar for hvem de er, hvem de vil være, hva de aksepterer og hvordan de har det i forholdet sitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker å tenke: "Så fint at folk koser seg ute i sola." Så det er forskjell på folk. 

Anonymkode: 22ea2...91d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker å tenke: "Så fint at folk koser seg ute i sola." Så det er forskjell på folk. 

Anonymkode: 22ea2...91d

Du sier noe der... Enig med deg, man ser det man "vil" se , på en måte- Ts ser og har fokus på dette, så da blir det en "sannhet" for henne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Og du er ikke dømmende sier du? ;) det var bra selvmotsigende. Du mener det er fælt at jeg dømmer noe du faktisk er, som du kjenner deg igjen i, men du kan dømme alenemødre eller de som ikke finner en god mann? Hehehe tror DU skal ta deg en bolle :) 

Dømmende?  Nei, det er du som sitter der på din høy hest og stiller spørsmål om hvorfor kvinner lar seg "forfalle".  Jeg dømmer ikke deg - bare skriver faktum! At du er en kjerring og gud ønsker jeg at jeg kunne se deg og ditt liv 10 år etter du har født.  Du må huske denne tråden du - og kom tilbake for å svelge noe kameler.  

Anonymkode: 99c33...0af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sett utallige menn , med flotte kropper og kjempe pent ansikt. Like etterpå ser jeg damen han er sammen med, og hele kroppen er dvaskete, slapp hud, celluliter, hengepupper, fet mage etc. Blir helt overrasket når jeg ser disse fine mennene sammen med slike damer.. det jeg lurer på, har disse damene noen gang vært fine tror dere? At de møtte hverandre da de var ung, også har damen bare latt seg selv forfalle helt samtidig som mannen tar vare på seg selv og kroppen sin? Det er ingen unnskyldning at damen har gått gravid og fått barn, det kan man trene seg fra. Jeg syns bare det er veldig merkelig, har sett flere slike par på stranden de siste dagene. Flotte menn som kunne vært forsidebilde i ett blad, også koser de med damen sin som ser ut som ett svaberg i forhold. Er det slik vi damene er?? Trenger alle damer bli slik? Mennene ser ut som de er 10-20 år yngre enn kjæresten sin. Eventuelt at de kunne vært typen sin tante. 

Utallige vs. flere par? Jeg tolker det som "flere enn jeg kan telle" vs. "Flere enn to". Siden du er så inkonsistent tenker jeg at du a) er så hektet på denne teorien at du har sett tre par og opphøyet dette til endelig. B) ikke kan telle lenger enn til 2 (norsk skoleverk, fail) c) har lyst til å provosere fordi aggresjonen som må komme tenner deg d) du er sykt opphengt i andre mennesker + du har en satans god fantasi å lage teorier ut fra + du strøk i stat + du er biased utta hælvete. 

Anonymkode: c976a...06c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg føler ofte blir misforstått i denne debatten, er at det fysiske og det psykiske henger sammen. Det er f.eks mange som nevner "overfladiskhet" her. Hvis man ikke tar vare på den fysiske delen man har fått, vil det også gå ut over den psykiske delen. Når det er sagt vet ikke ts hvordan et par egentlig har det, med å bare se på de...Men alle har et ansvar for hvem de er, hvem de vil være, hva de aksepterer og hvordan de har det i forholdet sitt.

Hmm... Så fordi man ikke setter inn silikon i hengepuppene og går ned de siste 2 kiloene, sliter man psykisk? 

Anonymkode: 902a6...326

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av østrogenet forfaller vi kvinner på en annen måte enn menn... men i det store og hele synes jeg stortsett kvinnene er penere enn mannfolka deira ;) uten at jeg ser en tråd om hvor "stygge" mannfolk kvinnene finner? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...