AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Er det noen her inne som har erfaring med å bytte medisiner mot depresjon? Gått fra 10 mg cipralex til 15, men får ikke effekt. Gått på 10 mg 1,5 mnd. Trappet opp til 15 mg for en uke siden. Noen som kan hjelpe ? Erfaringer ?Hadde vært evig takknemlig.. sliter på kropp og sjel å gå med denne sykdommen. Anonymkode: a1312...60d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Virker som du er resistant mot pleceboeffekten. Antidep kommer ikke til å fungere for deg. Den gode nyheten er at det er mulig å bli bedre uten, men det krever hardt arbeid, og du blir gjerne verre før du blir bedre. Det krever at du må ta inn all smerten og akseptere den og være ok med den. Aksepter alle sannhetene du ikke vil skal være sanne, vær ok med at virkeligheten og fortiden er som de er Anonymkode: 8cc42...c12
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her inne som har erfaring med å bytte medisiner mot depresjon? Gått fra 10 mg cipralex til 15, men får ikke effekt. Gått på 10 mg 1,5 mnd. Trappet opp til 15 mg for en uke siden. Noen som kan hjelpe ? Erfaringer ?Hadde vært evig takknemlig.. sliter på kropp og sjel å gå med denne sykdommen. Anonymkode: a1312...60d Mange må prøve flere forskjellige før de finner den rette . Men har du nok seratonin i kroppen fungerer ikke ssri. Dette finner legen ut med blodprøver. Men er vel ett par mnd minst man må gi medisinen før man kan si om man har en effekt. Anonymkode: d9aa4...c5b
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Virker som du er resistant mot pleceboeffekten. Antidep kommer ikke til å fungere for deg. Den gode nyheten er at det er mulig å bli bedre uten, men det krever hardt arbeid, og du blir gjerne verre før du blir bedre. Det krever at du må ta inn all smerten og akseptere den og være ok med den. Aksepter alle sannhetene du ikke vil skal være sanne, vær ok med at virkeligheten og fortiden er som de er Anonymkode: 8cc42...c12 Dette med depresjon er vel litt som høna og egget, er mitt inntrykk.noen mener det er en kjemisk ubalanse andre peker på dette med selvfølelse etc-slik du refererer til. Jeg har hatt god effekt av medisin før ,men nå har jeg prøvd en ny som ikke gir ønsket effekt. Men takk for innspill:) Anonymkode: a1312...60d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange må prøve flere forskjellige før de finner den rette . Men har du nok seratonin i kroppen fungerer ikke ssri. Dette finner legen ut med blodprøver. Men er vel ett par mnd minst man må gi medisinen før man kan si om man har en effekt. Anonymkode: d9aa4...c5b Takk for svar! Ja , jeg må tilbake til legen. Ts Anonymkode: a1312...60d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #6 Skrevet 28. juli 2018 Jeg hadde heller ikke effekt av Cipralex. Byttet til Wellbutrin og er kjempefornøyd. Den er ikke noen mirakelmedisin, men må si det er deilig å ikke være suicidal lenger. Anonymkode: 6933b...87d
isw Skrevet 28. juli 2018 #7 Skrevet 28. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange må prøve flere forskjellige før de finner den rette . Men har du nok seratonin i kroppen fungerer ikke ssri. Dette finner legen ut med blodprøver. Men er vel ett par mnd minst man må gi medisinen før man kan si om man har en effekt. Anonymkode: d9aa4...c5b Du kan ikke måle serotonin i hjernen med blodprøver. Blodprøvene kan kun måle konsentrasjon av legemidlet i bloder. 2
stemorsblomsten Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde heller ikke effekt av Cipralex. Byttet til Wellbutrin og er kjempefornøyd. Den er ikke noen mirakelmedisin, men må si det er deilig å ikke være suicidal lenger. Anonymkode: 6933b...87d Så bra ! Kan jeg spør om du har merket vektoppgang ? Jeg gikk på seroxat før,Men gikk opp 10 kg.. Men fikk god virkning-som selvfølgelig er det viktigste! Klem til deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå