AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Har som mål og gå ned 10 kg, fra 62 til 52. Jeg er 170 høy. Er ikke overvektig, men vil ha en litt strammere kropp, og bli kvitt noen fett rundt magen og lår blant annet. Noen som har erfaring med vannfaste? Hvor mye kan man gå ned på 1/2 uker ved å drikke bare vann? Anonymkode: 2332d...385
GulSitron Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Jeg håper du skal spise normalt og ikke bare leve på vann, for da kan jeg love deg at kiloene kommer med en gang du begynner å spise igjen. Jeg drakk vann og kaffe, spiste vanlig sunn mat og gikk ned 8kg på to mnd. Jeg kuttet altså bare godteri og brus. Spiste kanskje litt mer egg enn tidligere + at jeg svømte masse og gikk turer. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 Du går nok ikke ned 10 kg med fett (kanskje vann om du er heldig) ettersom du allerede har en relativt lav vekt. Hvis du klarer å ikke reagere med å sprekke etter fasten (noe som er høyst usannsynlig) diskriminerer ikke kroppen ovenfor noe slags type diett. Bare husk at forbrenningen din går ned jo mer du går ned i vekt, så når du kommer til målvekten din må du spise mindre for å vedlikeholde vekten din enn det du gjorde før. Anonymkode: 50ced...56b
Nordblomst Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 Det du prøver på er altså å gå ned på en BMI på 18. Det er undervektig, og å vannfaste er en usunn måte å gå ned i vekt på. Du bør ikke gå så mye ned i vekt. Tren, spis variert (variert=sunt og også litt usunt av og til), og gjør ting som GJØR DEG GLAD. Ta en fjelltur med en venn, og aksepter kroppen din. Du får ikke strammere kropp av å bli undervektig, du får derimot en kropp som ikke fungerer. 2
Nyttig Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har som mål og gå ned 10 kg, fra 62 til 52. Jeg er 170 høy. Er ikke overvektig, men vil ha en litt strammere kropp, og bli kvitt noen fett rundt magen og lår blant annet. Noen som har erfaring med vannfaste? Hvor mye kan man gå ned på 1/2 uker ved å drikke bare vann? Anonymkode: 2332d...385 Hei, vekt kan du ikke henge deg opp i. Det er første hjerneskaden du må jobbe med. Skal du ha en strammere kropp kan du starte med styrketrening 3 ganger i uken, samt fokusere på kosthold. Da skal jeg love deg en strammere kropp etter noen mndr. Kostholdet er veldig viktig ved trening. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #6 Skrevet 28. juli 2018 Du bør absolutt ikke gå ned 10 kg, da det parkerer deg i anoreksi-spekteret. Vekten din er helt fin som den er og vannfaste er tull: kroppen trenger mat. Tren hvis du vil stramme opp. Men vektnedgang er totalt unødvendig og usunt for deg. Anonymkode: 628c7...9d4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #7 Skrevet 28. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du går nok ikke ned 10 kg med fett (kanskje vann om du er heldig) ettersom du allerede har en relativt lav vekt. Hvis du klarer å ikke reagere med å sprekke etter fasten (noe som er høyst usannsynlig) diskriminerer ikke kroppen ovenfor noe slags type diett. Bare husk at forbrenningen din går ned jo mer du går ned i vekt, så når du kommer til målvekten din må du spise mindre for å vedlikeholde vekten din enn det du gjorde før. Anonymkode: 50ced...56b Jeg spiser allerede lite, og ikke mye usunt. Ligger på mellom 800/1100 ckal daglig, og jeg trener ca 3 ganger i uken. Vekten rører seg ikke, maks med 0,5 og 1 kilo opp og ned. Derfor jeg tror vannfasting blir eneste løsning for meg. Anonymkode: 2332d...385
Perelandra Skrevet 28. juli 2018 #8 Skrevet 28. juli 2018 Jeg må dessverre stenge tråden da den bryter med retningslinjene for Kropp og helse Viser til følgende regel Sitat Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt. Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her Perelandra, mod. 1
Fremhevede innlegg