AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Del Skrevet 28. juli 2018 Hvordan kan man bli rik - UTEN å utnytte / tråkke på mennesker og ødelegge miljøet på sin vei mot toppen ? Hvilken utdannelse må man ta ? Hva slags yrke? Jeg bare lurer. Synes de fleste rike fremstår som ekstremt stormannsgale. Anonymkode: bc4ef...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #2 Del Skrevet 28. juli 2018 Advokater kan svært tjene bra. Anonymkode: 2a35e...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #3 Del Skrevet 28. juli 2018 Du kan jo prøve deg på å bli litt smart, utvikle gode ideer og starte eget firma. Anonymkode: 8e686...b2e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. juli 2018 #4 Del Skrevet 28. juli 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man bli rik - UTEN å utnytte / tråkke på mennesker og ødelegge miljøet på sin vei mot toppen ? Hvilken utdannelse må man ta ? Hva slags yrke? Jeg bare lurer. Synes de fleste rike fremstår som ekstremt stormannsgale. Anonymkode: bc4ef...411 Hvis du klarer å forbruke mindre penger enn du har i inntekt vil du bli rik. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. juli 2018 #5 Del Skrevet 28. juli 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man bli rik - UTEN å utnytte / tråkke på mennesker og ødelegge miljøet på sin vei mot toppen ? Hvilken utdannelse må man ta ? Hva slags yrke? Jeg bare lurer. Synes de fleste rike fremstår som ekstremt stormannsgale. Anonymkode: bc4ef...411 Svært mange av de gjør jaggu meg det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 28. juli 2018 #6 Del Skrevet 28. juli 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man bli rik - UTEN å utnytte / tråkke på mennesker og ødelegge miljøet på sin vei mot toppen ? Hvilken utdannelse må man ta ? Hva slags yrke? Jeg bare lurer. Synes de fleste rike fremstår som ekstremt stormannsgale. Anonymkode: bc4ef...411 Du må velge en bransje lære den ut og inn. Jobbe hardt og dedikert over lang tid. Tenke stort og ta sjanser. Stordalen, har hotell, Kamprad har møbel, Fredriksen har shipping etc. Den dårlige nyheten er at man må være mer opptatt av jobben enn personlig luksusliv og forbruk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttig Skrevet 28. juli 2018 #7 Del Skrevet 28. juli 2018 Hvorfor skal du bli rik? Hva er rik, hva skal du på bli rik på? Nei, ikke jag etter å bli rik. Tenk heller på hva du trenger i livet for å overleve å ha det bra. Penger lever vi av dessverre, men lag deg et liv der du trenger minst mulig av penger. De fleste måler suksess i penger og materialisme, noe som er helt feil. Vi mennesker er dumme av natur. Jo mindre du har, jo bedre har du det mentalt. Tro meg. Fokuser på hva du trenger: mat, tak over hodet(så lite som mulig), litt tøy. Det meste kan fåes gratis på finn.no om du trenger noe. Mål livet ditt på nytt, aldri sammenlign deg med andre. Ikke lev livet til andre. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #8 Del Skrevet 28. juli 2018 6 minutter siden, Nyttig skrev: Hvorfor skal du bli rik? Hva er rik, hva skal du på bli rik på? Nei, ikke jag etter å bli rik. Tenk heller på hva du trenger i livet for å overleve å ha det bra. Penger lever vi av dessverre, men lag deg et liv der du trenger minst mulig av penger. De fleste måler suksess i penger og materialisme, noe som er helt feil. Vi mennesker er dumme av natur. Jo mindre du har, jo bedre har du det mentalt. Tro meg. Fokuser på hva du trenger: mat, tak over hodet(så lite som mulig), litt tøy. Det meste kan fåes gratis på finn.no om du trenger noe. Mål livet ditt på nytt, aldri sammenlign deg med andre. Ikke lev livet til andre. Dette svaret likte jeg Anonymkode: bc4ef...411 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #9 Del Skrevet 28. juli 2018 11 minutter siden, Isambard skrev: Du må velge en bransje lære den ut og inn. Jobbe hardt og dedikert over lang tid. Tenke stort og ta sjanser. Stordalen, har hotell, Kamprad har møbel, Fredriksen har shipping etc. Den dårlige nyheten er at man må være mer opptatt av jobben enn personlig luksusliv og forbruk. De tre du nevner har alle tråkket på folk og miljø på sin vei for å bli rike. Anonymkode: bc4ef...411 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #10 Del Skrevet 28. juli 2018 36 minutter siden, waco skrev: Hvis du klarer å forbruke mindre penger enn du har i inntekt vil du bli rik. Enkelt og greit problemet er vel at man tror man må vise til noe av verdi feks hus bil båt karriere utseende for å føle man fortjener / får en plass i samfunnet. Anonymkode: bc4ef...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttig Skrevet 28. juli 2018 #11 Del Skrevet 28. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkelt og greit problemet er vel at man tror man må vise til noe av verdi feks hus bil båt karriere utseende for å føle man fortjener / får en plass i samfunnet. Anonymkode: bc4ef...411 Ja, rik på materialisme. Er slik vi måler oss, det er slik vi er suksessfulle! Kan kjøpe en dyr ting. Så dumme er vi mennesker. Å kjøpe seg venner er også vanlig, på byen for eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #12 Del Skrevet 28. juli 2018 46 minutter siden, waco skrev: Hvis du klarer å forbruke mindre penger enn du har i inntekt vil du bli rik. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkelt og greit problemet er vel at man tror man må vise til noe av verdi feks hus bil båt karriere utseende for å føle man fortjener / får en plass i samfunnet. Anonymkode: bc4ef...411 Det er begrenset hvor mye man får spart opp til å bli rik av en normal inntekt. Anonymkode: 2a35e...b90 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #13 Del Skrevet 28. juli 2018 Startet på null, ingen formue, arv eller finansiell støtte fra familien. Jobbet hardt på skolen. Tok en god utdannelse, traff en mann som også har høyere utdannelse, og plutselig var samlet bruttolønn i familien 2,7mill. Kjøpte første bolig tidlig i 2007. Verdien ble doblet på tre år, tilsvarende med neste. Så eier hus til 12mill, med lån på 3mill. Når det gjelder lykke var vi akkurat like fornøyde og lykkelige da vi delte en hybel på 20 kvadrat, og fikk det til å gå rundt med studielån og småjobber. Med lederjobber, hus, hytte og biler kommer også bekymringer. Men selvfølgelig, det at penger aldri er et problem gir selvfølgelig en enorm frihet. Anonymkode: 33eb3...439 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #14 Del Skrevet 28. juli 2018 Startet også på null. Tok utdannelse da jeg var 38. Ferdig da jeg var 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Startet på null, ingen formue, arv eller finansiell støtte fra familien. Jobbet hardt på skolen. Tok en god utdannelse, traff en mann som også har høyere utdannelse, og plutselig var samlet bruttolønn i familien 2,7mill. Kjøpte første bolig tidlig i 2007. Verdien ble doblet på tre år, tilsvarende med neste. Så eier hus til 12mill, med lån på 3mill. Når det gjelder lykke var vi akkurat like fornøyde og lykkelige da vi delte en hybel på 20 kvadrat, og fikk det til å gå rundt med studielån og småjobber. Med lederjobber, hus, hytte og biler kommer også bekymringer. Men selvfølgelig, det at penger aldri er et problem gir selvfølgelig en enorm frihet. Anonymkode: 33eb3...439 Startet også på null. Begynte på utdannelse da jeg var 38. Ferdig 44 år. Traff en mann med enda bedre utdannelse. Nå har vi samlet årsinntekt på 3,5 mill eier 3 leiligheter utenom huset vi bor i. Hytte på fjellet, 2 eldre biler og en mindre båt. Gjeldsfritt. Må si livet er adskillig bedre enn da jeg var enslig mor på assistentlønn. Anonymkode: 4d002...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #15 Del Skrevet 28. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Startet også på null. Tok utdannelse da jeg var 38. Ferdig da jeg var Startet også på null. Begynte på utdannelse da jeg var 38. Ferdig 44 år. Traff en mann med enda bedre utdannelse. Nå har vi samlet årsinntekt på 3,5 mill eier 3 leiligheter utenom huset vi bor i. Hytte på fjellet, 2 eldre biler og en mindre båt. Gjeldsfritt. Må si livet er adskillig bedre enn da jeg var enslig mor på assistentlønn. Anonymkode: 4d002...76a Hvilken utdannelse tok du? Anonymkode: 2a35e...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #16 Del Skrevet 28. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken utdannelse tok du? Anonymkode: 2a35e...b90 Ja fortell jeg skal også ta utdannelse i voksen alder nå. Anonymkode: bc4ef...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #17 Del Skrevet 28. juli 2018 jeg og! vil tjene over 300’ i året, det er det jeg har nå😌hehe gøy tråd Anonymkode: 27042...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #18 Del Skrevet 28. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg og! vil tjene over 300’ i året, det er det jeg har nå😌hehe gøy tråd Anonymkode: 27042...296 Hva jobber du som da? Er det 100%? Anonymkode: 2a35e...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #19 Del Skrevet 28. juli 2018 jeg har aap pga sykdom, men har en liten deltidsjobb i mitt eget enk. skal omskolere meg, men sliter noe vannvittig med å finne riktig studie😌pga store helseproblem må jeg tjene mest mulig på en deltidsjobb, da resten av tid/krefter går med til behandlinger, lege/tannlege, trening med fysio. noen dager er jeg helt ute av spill. livredd for å velge feil, slik jeg gjorde for mange år siden da jeg tok en halv litteratur utd+nordisk Anonymkode: 27042...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #20 Del Skrevet 28. juli 2018 Å ha eget hus bil og evt en hytte etc tenker ikke jeg på som rik lenger. Det er middelklasse i Norge ? Anonymkode: bc4ef...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå