Drakan Skrevet 28. juli 2018 #21 Skrevet 28. juli 2018 1 minutt siden, Thildamor skrev: Beklager om du oppfattet det nedlatende, det var ikke meningen. Länsstyrelsen og Polisen har gått ut med at el-grill er lovlig, så hvordan de tenkte da, vet jeg dessverre ikke. Er greit, ikke alltid man tenker hvordan andre kan oppfatte ord. Derfor viktig med kommunikasjon ^_^ Får håpe det går bra med elgril, men man vet jo aldri med sånt 😕
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #22 Skrevet 28. juli 2018 Har nettopp vært noen uker på hyttetur i Sverige. Middag besto av salater, hamburger, taco, ferdigpizza, pasta og andre enkle retter. Var utrolig varmt så vi var aldri helt middagssulten;) Anonymkode: 08d4b...f0f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #23 Skrevet 28. juli 2018 Ts her. Takk for informasjon om forbud mot grill, var ikke klar over at det var så strengt i vele landet, men forstår selvsagt at de har innført forbudet. Det er visst gassgrill vi hadde tenkt å ha med oss, som samboer mener at er lov? For å klarere litt om de kresne barna. De to yngste på 2 og 5 år er mine barn, og de er generelt mer småspiste barn, så kresne var kanskje litt feil ordvalg av meg. Favorittmaten deres er type pølser, spaghetti, pasta generelt, pizza og taco og den slags....typisk junkfood. Middager som kjøttkaker i brunsaus, fiskeboller, koteletter, pannekaker og slikt liker de også. De smaker på det meste (det eneste de brånekter på er brokkoli, blomkål, rød fisk, rotgrønnsaker som søtpotet, selleri, pastinakk osv), og er glad i de fleste typer grønnsaker som tomat, paprika, gulrot, sukkererter, agurk, løk, salat osv. Men igjen, de er veldig pirkete og småspist av seg, spesielt til alt som ikke er favorittmiddagen. Skrev innlegget sent i går kveld, så jeg var litt kjapp med å formulere meg med å kalle dem kresne. Ser noen nevnte take-away, og det har vi ikke tilgang til der vi er. Pizza utgår også, i og med at vi ikke har tilgang på stekeovn. For å klarere igjen, så skal vi leie to hytter som ved siden av hverandre. Da har vi 2 små kjøleskap tilgjengelig (og ellers god plass til tørrvarer). Det er 2 kokeplater per hytte, altså har vi 4 kokeplater. Ingen stekeovn. Gassgrill om den er lov å bruke. Det er heller ikke noe felles kjøkken man kan bruke som noen nevnte, og nærmeste matbutikk er et stykke unna, så derfor har jeg lyst å prøve å planlegge litt på forhånd for å slippe å måtte kjøre inn til byen hver dag for å handle inn til middager og lunsj hver dag. Vi har tidligere brukt enorme summer på matutgiftene når vi reiser til samme plass, på grunn av null plannlegging og opptil flere turer ut å spise på café, restaurant osv hver dag. Så det jeg søker råd om, er smarte tips til middager og nistepakker til lunsj som er økonomiske og lette å få til med det utgangspunktet vi har. Slik at vi kan ta et par storhandlinger og bruke råvarene til både middag og lunsj. Regner med det er mange som pleier å reise på hytte eller campingtur som er flinke økonomisk og som er god på planlegging av oppsett av måltider når man har begrenset av kjøkkenredskaper og plass, og jeg hadde som sagt satt stor pris på alt av tips og råd fra de med litt mer erfaring. Det blir vel både én og to dager med pølse i brød og hamburger middag, men kunne gjerne tenkt litt mer variasjon enn å bare leve på den slags middag hele ferien. Fikk også tips om å koke opp pasta og sette fram forskjellig pesto og tilbehør slik at alle kan velge det de vil ha selv, og det høres ut som en ypperlig middag. Lunsj sitter jeg litt fast med. Igjen, alle tips mottas med stor takknemlighet! Anonymkode: c0efa...a26
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #24 Skrevet 28. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Takk for informasjon om forbud mot grill, var ikke klar over at det var så strengt i vele landet, men forstår selvsagt at de har innført forbudet. Det er visst gassgrill vi hadde tenkt å ha med oss, som samboer mener at er lov? For å klarere litt om de kresne barna. De to yngste på 2 og 5 år er mine barn, og de er generelt mer småspiste barn, så kresne var kanskje litt feil ordvalg av meg. Favorittmaten deres er type pølser, spaghetti, pasta generelt, pizza og taco og den slags....typisk junkfood. Middager som kjøttkaker i brunsaus, fiskeboller, koteletter, pannekaker og slikt liker de også. De smaker på det meste (det eneste de brånekter på er brokkoli, blomkål, rød fisk, rotgrønnsaker som søtpotet, selleri, pastinakk osv), og er glad i de fleste typer grønnsaker som tomat, paprika, gulrot, sukkererter, agurk, løk, salat osv. Men igjen, de er veldig pirkete og småspist av seg, spesielt til alt som ikke er favorittmiddagen. Skrev innlegget sent i går kveld, så jeg var litt kjapp med å formulere meg med å kalle dem kresne. Ser noen nevnte take-away, og det har vi ikke tilgang til der vi er. Pizza utgår også, i og med at vi ikke har tilgang på stekeovn. For å klarere igjen, så skal vi leie to hytter som ved siden av hverandre. Da har vi 2 små kjøleskap tilgjengelig (og ellers god plass til tørrvarer). Det er 2 kokeplater per hytte, altså har vi 4 kokeplater. Ingen stekeovn. Gassgrill om den er lov å bruke. Det er heller ikke noe felles kjøkken man kan bruke som noen nevnte, og nærmeste matbutikk er et stykke unna, så derfor har jeg lyst å prøve å planlegge litt på forhånd for å slippe å måtte kjøre inn til byen hver dag for å handle inn til middager og lunsj hver dag. Vi har tidligere brukt enorme summer på matutgiftene når vi reiser til samme plass, på grunn av null plannlegging og opptil flere turer ut å spise på café, restaurant osv hver dag. Så det jeg søker råd om, er smarte tips til middager og nistepakker til lunsj som er økonomiske og lette å få til med det utgangspunktet vi har. Slik at vi kan ta et par storhandlinger og bruke råvarene til både middag og lunsj. Regner med det er mange som pleier å reise på hytte eller campingtur som er flinke økonomisk og som er god på planlegging av oppsett av måltider når man har begrenset av kjøkkenredskaper og plass, og jeg hadde som sagt satt stor pris på alt av tips og råd fra de med litt mer erfaring. Det blir vel både én og to dager med pølse i brød og hamburger middag, men kunne gjerne tenkt litt mer variasjon enn å bare leve på den slags middag hele ferien. Fikk også tips om å koke opp pasta og sette fram forskjellig pesto og tilbehør slik at alle kan velge det de vil ha selv, og det høres ut som en ypperlig middag. Lunsj sitter jeg litt fast med. Igjen, alle tips mottas med stor takknemlighet! Anonymkode: c0efa...a26 Om dere ikke skal kjøre så langt og har god kjølebag kan dere lage endel mat hjemme. Ta med og varme opp #22 Anonymkode: 08d4b...f0f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #25 Skrevet 28. juli 2018 Det er forbud mot gassgrill også nå - totalforbud. Og de er strenge med å håndheve (heldigvis). Så grill må utgå helt! Vi har laget mye wraps til lunsj på campingtur i sommer. Kjøpt speltlomper, og fylt med mye forskjellig - ofte ost og skinke til barna + det de vil ha av salat. Ellers har vi også laget salater man har blandet selv. Anonymkode: 04741...766 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #26 Skrevet 28. juli 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om dere ikke skal kjøre så langt og har god kjølebag kan dere lage endel mat hjemme. Ta med og varme opp #22 Anonymkode: 08d4b...f0f Vi skal ta med kjølebag, men det er en 6 timers kjøretur hjemmefra. ts Anonymkode: c0efa...a26
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #27 Skrevet 28. juli 2018 Stekt falukorv og pasta. Gassgrill har også flammer. Anonymkode: 4b3c6...065
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #28 Skrevet 28. juli 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forbud mot gassgrill også nå - totalforbud. Og de er strenge med å håndheve (heldigvis). Så grill må utgå helt! Vi har laget mye wraps til lunsj på campingtur i sommer. Kjøpt speltlomper, og fylt med mye forskjellig - ofte ost og skinke til barna + det de vil ha av salat. Ellers har vi også laget salater man har blandet selv. Anonymkode: 04741...766 Takk for tips. Wraps høres absolutt lurt ut. Har du noen andre gode forslag til innhold enn ost og skinke som kan friste i denne ekstreme sommervarmen, så vi har litt å variere med? Og takk for info angående gassgrillen, da lar vi selvfølgelig den bli stående hjemme. Ts Anonymkode: c0efa...a26 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #29 Skrevet 28. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Wraps høres absolutt lurt ut. Har du noen andre gode forslag til innhold enn ost og skinke som kan friste i denne ekstreme sommervarmen, så vi har litt å variere med? Og takk for info angående gassgrillen, da lar vi selvfølgelig den bli stående hjemme. Ts Anonymkode: c0efa...a26 Salat, tomat, agurk, mais evt - skinke eller kylling skåret, guacamole, rømme, evt salsa naturell smøreost (philadelphia el.l) - ruccola, spekeskinke el. røkt laks/ørret Anonymkode: 8d01b...9ae
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #30 Skrevet 4. oktober 2018 Smøreoster, salami Anonymkode: 07e47...01a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #31 Skrevet 4. oktober 2018 Syltetøy, nugatti Anonymkode: 07e47...01a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå